Blog
Kiégett a bal tompított vilagításom. Ha már csere akkor mind a kettő. Így kapott Osram Cool Blue Intense izzókat. Teljesen xenon fénye van és sokkal jobb és világosabb sötétbe. Sajnos a képek nem adják igazán vissza. Viszont most a távolságit szintén cserélni kell mert annak kimondottan sárga a fénye.




Bad Mergentheimben a TÜV telepen ma Giulietta is megkapta a Németországban hasznos emissziós matricát.
5 perc és 5 Euro kellett hozzá.

Hát elhúzódott a fényezés kijavítása, mivel egyszerűen nem tudtam lerakni az autót 4-5 napra, hogy tisztességesen megcsinálják.
Már amikor vettem elég csúful repedt volt a lökhárító + a bal első sárvédő egy korábbi összegányolt javítás eredményeként rozsdásodott a lökhárító találkozásánál. A hátulján a bal lámpa alatt is volt egy húzás, a küszöbök pedig a szokásos gumis emelés hatására ledobták magukról a fényt alul, így felületi rozsda kezdett előjönni.
Mivel amúgy is csúnya volt + nem akartam a télbe menni ezekkel a harci hegekkel, így letettem a kocsit pár napra egy utazás alkalmával és mindent megcsináltattam egyszerre.
Most már csak 2-3 kisebb horpadás vár javításra, az is meglesz ahogy a pénz és idő engedi.
Az átírás után pár nappal kigyulladt a sárga jelző.... Idegbaj elkapott, mivel a multipla is folyamatosan jelezte a lambda szonda cserét...
Tiszafüredre éjszakai műszak után elmentem Pistihez, hogy gépre tegye és nézzük meg, hogy mi a baja...
Szép lista : hátsó féklámpa izzó csere, helyzetjelző izzó csere, gyertya probléma és az a k***a hátsó lambda szonda hiba...
Ennyi a lista, de a km órát is meg kellett volna nézni, mivel csak csíkos volt, adásvételin eladó írta, hogy passzív az óra, de a valós állás 130 és 150 ezer km között van.
Nos, Pistinek nem volt megfelelő program a megoldásra, így elnapoltuk az órát.
Elkezdtük a problémák javítását szintén Tiszafüreden Robi szerelőnél, mivel a helyi szerelőkre nem szívesen bíztam volna.
Felhívtam a helyieket, hogy ha én viszem az alkatrészeket, a spéci gyertyát, akkor beteszik-e? Válasz:tudnak ők is rendelni 4 gyertyát.... Nah, megköszöntem az infót és vittük Füredre, ahol a szerelő tudta, hogy 8 gyertya kell és még az is kiderült, hogy távoli rokon... Kicserélte a szondát és a gyertyákat, de ismeretlen hibát talált....
Probléma tovább ment, szintén Füred Kautzky Armand testvére is vetett rá egy pillantást, aki elektromos szerelő, de nem tudta kiolvasni a hibakódot.
A hátsó ablak törlő nem működött, a hátsó ajtót nehezen lehetett lezárni és gombbal nem is működött csak kulccsal. Kiderült, hogy a motorja benne sem volt 😕😕
Kereskedőt hívtam, de nem tudott semmit, ők nem nyúltak hozzá....
Google be és kutatás indul új alkatrészek után.... Hatalmas döbbenet, hogy marha drága, de egy-két jótanács, hogy bontott is jó lenne....
Pisti szerzett programot, hogy kiolvassa a hibakódot és vissza állítja a kilóméter órát... 60 km utazás és több órás szerelgetés után, fojtó szelep ki, takarítás, vissza, a hiba ott volt.... Csere sajnos.... Km óra nem ment, mert se a program nem volt jó, se az óra... A vezérlés fél millió km-es állást hozott 😀
Közben a srác lecserélte az olajat, mert kevés volt benne, de szűrő nem volt kéznél, így az kimaradt.
Pisti lelkiismeretesen bevallotta, hogy nem tudja megcsinálni. 😢
Másnap 15 alfa bontóst hívtam fel, rengeteg hülyének nézett, gondolom, hogy egy nő mit akar, de ekkor találtam Csabira ( Csaboo22) ..... 😘
Szóval, a kályhánál kezdve.... Sok autó megfordult nálunk, a "Cicám" előtt egy 2002-es Multipla és egy 1995-ös Swift volt a család kicsi kincse.
Rengeteg probléma volt a döggel, így cserén gondolkodtunk, kereskedő ismerős bevette mindkét csodát és két lehetőség közül választhattunk.
VW Polo 3 ajtós és a Cica 🐱 💞
Párom VW rajongó, de a gyönyörűség győzött 💗
2015.12.08-án gurultunk vele haza, a 70 km kellemes utazás volt, semmi gond.
Másnap reggel felkerestem a helyi szerveket a matrica rendszám miatt,mivel a forgalmi nem jelezte az engedélyt rá. A fél órás várakozás után közölték, hogy le fogják venni a rendszámot, mivel szerintük nem eredeti, hanem nyomtatott.
Félve gurultunk át a tiszafüredi okmány irodába érdeklődni, ahol közölte a hölgy, hogy engedélyezett csak nincs felvezetve a forgalmiban, átírásnál szóljunk és bele teszik, hogy a szerv nehogy levegye, vagy lekaparja 😀😀
Megnyugvást sugárzó arccal nyomultunk másnap vissza Debrecenbe a kereskedőhöz, aki elintézte az átírást.
Majd jöttek a gondok... 😱
Felső intercoolercső kezdett könnyezni. Egy kis körülnézegetés után arra jutottam, hogy árban ugyan úgy jövök ki, ha alumínium és szilikoncsőből állítom össze.



A vizsga után elkezdett egyre hangosabban kopogni a futómű, ami alapvetően még nem volt a vészes kategória,de elkezdtem készülni a beavatkozásra. A téligumi cseréné a hátsó féken láttam,hogy megérett a cserére, így a tárcsát betétet megvettem, de az meglehetősen kevés szabadidőmben inkább az Integrale hibáinak javítását helyeztem előtérbe. Így utólag hiba volt, mert egyik nap a rettegett remegés megjelent. Kettős tömegű lendkerék, lelkileg már készülök amióta megvan,de azért nem jött jól. Paulovics Tibi bácsi beszerezte a lendkereket és a kuplung készletet valamint a váltó oldali főtengelyszimmeringet. Kerepesi Jani miután az Integralen mégse kellett hátsó difit cserélni, felszabadult így bevállalta helyette a 156-ot. Szépen el is kezdte, de hamarosan hívott,hogy az kopácsolás a futóműből azonnali beavatkozást kíván mégis az egyik oldalon. Az idő szorított, mert bármennyire álomautó az Integrale, nap mint nap a 17literes fogyi a betonkemény futómű és igen nap mint nap a zaj sem elviselhető, így tűzoltásképpen az bal felső lengőkar cserélve lett. Közben megrendeltem a másik oldalit és az első féket is, szóval a következő szabadnapomon a maradék melót megcsinálom. Jani ahogy szokta totálisan korrekt áron pontosan dolgozott, Tibi bácsinak meg a személyre szabott kedvezményem köszönöm.


Lengőkar uniball 6810Ft/2db
Kézifékkötél J-B Akron 7044+6292Ft=13336Ft
Brembo hátsó tárcsa 9812Ft x2=19624Ft
Futómű állítás 4500Ft
Arcomon vigyor! Nem rossz gyárilag a 2.0 170LE, de lehet jobb is! Miután az én autóim híresen HP-k (meg én is), ez most sem volt másképp, harmadjára elkészült a (jelenleg) tökéletes program, Manky956 cartárs jóvoltából, akinek ezúton is köszönöm a kitartását. Amit az elődnél másfél év alatt távirányítással hozott össze, az most az aktív diagnosztikának ill. a személyes jelenlétnek köszönhetően pikk-pakk megvalósult.
Üa. értékeket összevetve az alábbi eredményt kaptuk:
Gyári:
3000rpm 82mm3 360Nm
4000rpm 70mm3 170LE
Mod:
2750rpm 95mm3 417Nm
4000rpm 90mm3 218LE
Jól látszik, hogy tévesen gondolják egyesek, hogy a nyomatékcsúcs 1700rpm környékén van. Sem a 2.0-nál, sem pedig az 1.9-nél nem ott van :-( Ami persze nem azt jelenti, hogy nem indul meg már 1400rpm-nél, csak hát az érzés csal :-)
A gázpedál a Giu 175LE-s 2.0-s dynami térképéről ihletődött, azonnal reagál, nincs késlekedés, tb hamarabb felépül.
Miután Ákos már régóta ismer az előző autó kapcsán, a programot kb. előre elkészítette, itt csak némi finomhangolásra volt szükség.
A végeredmény: Qrva jó lett!
Tartósteszt következik...


