Blog
Az eredeti kuplung főhenger megadta magát. Olajfolyás nem volt sehol, valószínűleg a dugattyú mellett engedett át, mert már nem lehetett kinyomni a kuplungot így a váltás is nagyon nehézkéssé vált. Új Delphi hengert tettem bele, és a munkahengert is frissítettem egy felújítókészlettel, ha már szétszedtem. Légtelenítés után hibátlan lett a kuplung.
198900km
237000 km
- stabilizáror szilent csere (anyag ktg 4000 ft)
Az Meist szilenteket kapott, szerencsére Tatán az Autó-Ring-ben 9000 Ft-ért megcsinálták a macerás javítást. (bölcső le, szilent tartó flexelés, szilent be, majd visszahegesztés :) ) a környék szuper szervízei csak egyben cserélték volna.... kb 50 ezerért.
237600 km
- Castrol 5W40 Edge Turbo Titanium olaj csere, MANN szűrővel 10000 ft
- fékolaj csere MOL Dot 5.1 re (elég csúnya színe volt már) - 1000 ft
- egyéb: Sárfogó gumi felrakás, hátha nem lesz olyan hamar kocsos a kocsi oldala 2500 ft
Egy ideje már csúnyán nyöszörgött az eleje az autónak MINDEN úthibán. Kezdett kellemetlen lenni az autózás így. Strongflex magyar forgalmazója elég jó áron kínálja a poliuretán szilenteket. Sajnos nincs a kínálatban mindenhova szilent, de ami van azt megvettem.
4x első - felső lengőkar szilent
2x első lengőkar, hátsó-alsó szilent (ebből kér méret van, persze a rosszat rendeltem, így nem is került beépítésre...)
Sajnos nem dokumentáltam képekkel a folyamatot, de körvonalakban ennyi a művelet:
1. gátló & rugó kombó ki (5 csavar összesen)
2. felső lengőkar ki. 2 csavar, csillagos fejű (E socket), nem ajánlom a "normal" dugófejet használni, mert el tudja nyalni a csillagos fejet.
3. régi szilent ki. Erre több opció is van, google a barátod. Ami a legegyszerűbb ahhoz kell egy nagy satu, egy 30as (hátsó szilenthez), egy 32-es (első szilenthez) dugókulcs. Ezek átmérőben akkorák mint maguk a szilentek így, persellyel együtt ki tudják nyomni. Az ellen oldalra én körkivágót használtam (google: körkivágó készlet).
Ha már szedtél szét 159 futóművet 1-2 óra alatt megvan az egész.


Megvettem az új Bosch lambdaszondát( cikkszám:0 258 006 190) mivel még több mint valószínű,hogy gyári volt benne és a diagnosztika alapján kicsit már fáradt volt. Nos a gyári szonda 15 év és 220 ezer km után úgy gondolta ,hogy ő jó helyen van ott és nem igazán akart kijönni a helyéről. Hossza melegítés, csavarlazítózás és erőlködés után kijött de a menet nélkül :) szerencsére a szondáról jött le a menet nem a csőben lévő furatból. Szóval kellett egy 18x 1,5 -es menetfúró amivel helyreigazítottuk a kipufogó csőben a menetet. Ezután az új szonda már gond nélkül beszerelhető volt. Eredmény biztosabb, egyenletesebb alapjárat szinte rezzenéstelenül jár a V6 motor:) Megnéztem utána Multiecuscannel és valóban gyorsabb az új szonda, magasabb frekvencián (~0,5-1 Hz) dolgozik mint a régi és kb. 300 és 950 mV között változik a lambdafeszültség.
Másik művelet a szintén még gyári kuplung munkahenger csere , mivel már kicsit engedte az olajat kapott egy új Brembo munkahengert. Itt is hasonló események voltak mint a szondánál tehát, hogy 15 év után nem igazán akart megmozdulni...szokásos melegítés,csavarlazító, kocogtatás,türelem:) és nagy nehezen kijött az aluházból a munkahenger...az újat már könnyű beszerelni, légtelenítés és kész.
Röviden így telt a szombat délelőtt:) de megérte...imádom továbbra is a V6-ost:)





204.000 km-nél akksit kellett cserélni ezen a szép vasárnap reggelen. Előző nap még semmi gond nem volt, de egyszer csak nem lehetett beindítani, de még bebikázni se az autót. Az új akksival újra pöccre indul a gép.
Mivel a Xenon izzók cseréje után sem világított az egyik lámpám, kizárásos alapon a trafó volt ami tönkre ment, így hát köszönhetően Public Enemy-nek a DT-Xenonon keresztül felújíttattam a hibás xenon trafót.
A DT-Xenonnál mondták, hogy a trafó beázott, ami tipikus hibája ennek a szériának, szerencsére javítható volt, megcsinálták, frankón működik.
Most fél év garancia van rá, remélhetőleg egy darabig nem lesz vele gond ;)

Megint egy kicsit megkésve.
Kb.2 hónapja,213000km-nél,ki lett cserélve a vezérlés és a hosszbordás szíj is,görgőstől,mindenestől.
Olaj is cserélve lett,természetesen selénia,plusz,összes szűrő.
Kicsereltem ma a pollen es légszűrőt, a pollen szűrő aktív szenes
1 eve nem voltak cserélve.
Km: 215158


A napokban elmélkedtem az elmúlt 3 évemen,átgondolva ezen idő alatt hoztam meg szerintem életem legrosszabb döntését; 3 éve vetettem véget egy 7 éves kapcsolatnak, nem éreztem azt, hogy van tovább értelme, nem volt harmadik személy aki miatt tettem. egy év elteltével kellett belátnom magamban, hogy lehet hiba volt, eért hát ahogy tudtam próbáltam újra kezdeni de ez a közben kialakult helybéli távolság miatt lassan haladt. Telefon és skype beszélgetések napi szinten rendszeresek voltak már úgy éreztem újra lehet kezdeni a "pont rád gondoltam" és hasonló mondatok miatt amikor épp felhívtam, igy telt el a március és április is, de május elején megkaptam az élettől a legnagyobb pofont, abban akiben a 7 év alatt bármikor feltétel nélkül megbíztam egy sms-ben közölte velem, hogy egy hónapja van már más valaki. Ezt a telefonbeszélgetések alatt elfelejtette közölni. Itt követtem el életem legnagyobb hibáját abban hogy még igy is újrakezdtem volna, mivel még ekkor is annyit mondott hogy nem tud dönteni ő vagy én. Továbbra is csak át voltam verve mint később kiderült hisz a "jófejamoréspasi" továbbra is "látogatta" miközben én továbbra is remények közt voltam tartva. Ez olyan nyomot hagyott bennem, hogy ő lett az egyetlen cartárs(nő) akinek nem viszonoznám a villogást hiába a 7 együtt töltött év.
0
600