Blog
A 159 tervezői nem tartották kritikusnak, hogy figyelmeztető jelzést tervezzenek a típusba.Sajnos az élet nem igazolta őket, mivel pl. a 2.0JTDM-ek esetében is előfordulhat olyan hűtőfolyadék szivárgás, amit a tulajdonos nem biztos, hogy észrevesz.
Az alábbi leírás szerint néhány ezer forintból elkészíthető egy jelző "rendszer", amivel egy esetleges több 100 ezres kiadástól tudjuk magunkat megkímélni.
A megfelelő szintjelző kapcsoló kiválasztása:
Sajnos a 159 kiegyenlítőtartálya erősen korlátozza a beépíthető kapcsolók számát.
Első gondolatom egy ultrahangos szintjelző beépítése volt, mivel relatív kis méretű és nem tartalmaz mozgó alkatrészt. Ugyan nekem volt is egy ilyen a fiókomban, de után építésre nem javasoltam volna, mivel beszerzési ára nagyon magas. Néhány napi keresgélés után erre a kapcsolóra esett a választásom.
Megrendeltem, a szállítási idő kb. 10 nap volt. Mivel a Kapcsoló teljes hossza 120mm, így a kapcsoló úszó része csak a folyadékszint maximumot tudta volna érzékelni,ezért szükség volt egy hosszabbító közdarabra
Az első képen a kapcsoló a közdarabbal szerelve látható. A kapcsolót. 30mm-el kell meghosszabbítani. így a minimum szint alatt 10mm-el fog jelezni.
A kiegyenlítő tartály kivétele és kifúrása:
A kiegyenlítő tartályból a hűtőfolyadékot egy 60ml-es fecskendőre húzott benzincsődarabbal szívattam ki. A folyadékot egy üres ásványvizes palackba gyűjtöttem. Amikor üres volt a tartály levettem a két tartályrögzítő anyátt,lepattintottam a
bilincseket. A tartályt így cseppmentesen lehet a motortérből kivenni.
A tartályra a 2-es képen látható helyen kell egy 10mm-es furatot készíteni. Ezután beszereltem a kapcsolót és visszahelyeztem a tartályt az autóba. 3. kép
Az úszókapcsoló bekötése az autó elektromos rendszerébe:
A legegyszerűbb megoldás a fékfolyadék szintjelzőkapcsolójára kötni az úszókapcsolót. Így nem kell messzire vezetni a csatlakozó vezetékeket. A fékfolyadék visszajelentő vezetékeket a csatlakozó burkolata alatt bontottam meg. A vezetékeket összeforrasztottam, zsugorcsővel és bandázsszalaggal szigeteltem, majd egy gégecsőbe húztam. Beépítettem egy csatlakozót is aminek másik oldalára a hűtőfolyadék tartályba épített kapcsolóra menő vezetéket forrasztottam rá˝ az előbbiekhez hasonlóan, így a hűtő-folyadéktartály a csatlakozó széthúzása után külön is eltávolítható. 4. és 5.kép
A bekötés után természetesen ki is próbáltam. Tökéletesen működik, a műszerfalon megjelenik a piros felkiáltójel és középen a szöveges üzenet, miszerint a fékfolyadék szintje alacsony.
Akinek esetleg az után építéshez szüksége van segítségre keressen nyugodtan!





Az autót B&M Nav-os fejegységgel vettem, de sajnos valamilyen oknál fogva a szoftver frissítése után már csak B&M-ként működött az egység. Nagyon nem bánkódtam, mivel igazából térképet nem is nagyon találni hozzá, így fejegység csere mellett döntöttem.
Szóba jött a típus specifikus kínai egység is, mivel azt csak be kell tenni a gyári helyére, Külön adapter nélkül kezelik a kormányon lévő gombok, stb. Mivel külföldi fórumokon nem igazán jó a vélemény ezen készülékekről, más irányba kezdtem nézelődni.
Ebay-en sikerült kedvező áron egy Clarion NX501EAV fejegységet beszereznem.
A fejegység mellett kellet még egy autóspecifikus beépítőkeret és egy CAN-BUS adapter, valamint egy fantomtáp az antennaerősítő tápellátásához.
Beszerelés:
Óvatosan ki kell emelni a váltókart körülvevő takarólemezt, kikapcsolni a váltószoknyán található patentet, így a takarólemez eltávolítható. A középkonzol szellőzőinek eltávolításához 2-es hegesztőpálcából csináltam célszerszámot. A pálcát U alakban, majd a két végét 5-5 mm hosszban 95 fokban visszahajtottam.
A "célszerszámot" bedugtam a szellőző rostélyán keresztül addig amíg a két végén a kampók be nem akadtak a szellőző hátsó peremébe.(8-10cm kell kb. betolni az eszközt) Ez után könnyedén kihúzhatóak a szellőzők.
A gyári rádió kivételéhez a szabványos kiszedőt használtam.
A középkonzolt 6 csavar rögzíti, 2 alul, 2 a rádió befogó kereten keresztül, kettő pedig a két szélső légbefúvó nyílásában. A csavarok kivétele után a burkolat könnyen kihúzható. A klímavezérlő, a gyújtáskulcs és a startgomb csatlakozóit lehúzva eltávolítható.
A B&M egységet kikötöttem, csatlakozóit elszigeteltem, majd a kábelköteget visszahúztam a műszerfal alá. A gyári GPS antennának más csatlakozója van, mint amilyen a Clarion fejegységhez szükséges így, mivel a csatlakozót nem akartam levágni a rádióhoz kapott antennát kellett beépítenem. Ennek szerintem legjobb helye a műszerfal tetején található légbefúvók között van. (2-5. kép)
A gyári USB aljzatot szétszedtem és egy mezei USB hosszabbítót rögzítettem bele. (6-7.kép)
Mivel sajnos a középkonzol alu borításán volt néhány karcolás, ezért a annak fóliázása is megtörtént.
A z összerakás értelemszerűen fordított sorrendben történt. A gyári URH antennához szükséges egy fantomtáp beépítése, mivel az antennában található erősító korábban a gyári fejegységből kapott tápellátást.
A B&M kiszerelése után a Km számláló villogással jelzi, hogy a nem találja a CAN-BUS rendszer. Ezt FES-MES-en keresztül egy proxi rendezéssel lehet orvosolni.
(köszönet érte droberto-nak)










Az új Fl ajtókárpiotok, ès a bőrözött kormány után ideje volt feldobni az ülèseket. Mivel bőrt nem szerettem volna, szövetben meg nem valami sok a lehetősèg, így az ülèshuzatnál döntöttem. Ès nem bántam meg. A MAD huzatára esett a választásom, mert rengeteg variáció közül lehet választani, ès egy konfigurátor segítsègèvel olyat tervez az emner amilyet szeretne. Nekem szürke-fekete lett piros varrásokkal. A huzat kb 4 hèt alatt kèszül el, teljesen mèretpontos, garanciával ellátott. A felrakása nem gyenge idegzetűeknek való, mi 3an raktuk fel, de felrakják az egyik központjukba is ha valaki nem bevállalós. Így utólag már Èn is azt választanám.

Február 18.-án lejár a műszaki: nosza menjünk és vizsgáztassunk, nem kell megvárni a dátumot.
Megtörtént.
"Fenti műszaki adatokkal azonosított jármű megfelelt a....számú KöHÉM rendelet előírásainak." Stb.stb.
Persze, hogy megfelelt. Azért felhívták a figyelmem két apróbb dologra ami lassan törődést igényel és hálásan elfogadtam a tanácsot. Tavasszal megcsináljuk.
2 héttel ezelőtt elkezdett csiripelni a hosszbordásszíj. Aztán abbahgyta ahogy bemelegedett, aztán megint és egyre idegesítőbben...
Ami azt illeti volt már egy laposszíj csere 212ezernél egy feszítőgörgővel, mert a görgőcserét követően sem javult mert kiderült a szíj megnyúlt, aztán 224ezernél volt komplett görgő-szett csere és vele új laposszíj, de így 230-nál is feljött megint. Kiderült a ludas a generátor szabadonfutója ami megadta magát. Alexék (Alfarium) cserélték Gates márkájúra és így 20ezer kilóméteren belül megkapta a 3. hosszbordásszíjat az autó - szintén Gates-t. Hogy tökéletes legyen, Alexék javaslatára cserélték a feszítőgörgő-egység görgőjét mert egy picit kotyogott: biztos ami biztos.
Nájsz. Jöhet a műszaki vizsga.
Időközben 2 évesek lettünk az autóval, és a kezdő 207ezertől eljutottunk a 230ezerhez.. Szép ez, de fogalmam sincs miért vettem dízelt. Akkor úgy volt, hogy sok lesz a külföldi út és a csomag. Aztán kiderült változik a helyzet, mégsem. A városi közlekedés idegőrlő voltát viszont nem állhatom, és a BKK is jobb lett menet közben. Szóval tulajdonképpen egy GTV-re lenne szükség V6-tal így a hétvégékre. De most már hozzám nőtt a kék JTD-villám és ami a nyomatékot illeti, szerintem veri a GTV-t (így fejből, de lehet tévedek..).
Szóval ahogy a művelt francia fogalmaz: it's a keeper.
Szereztem bontott csomagtér teleszkópot, és valamennyivel jobb állapotú csomagtér kéder gumit. most felpattintottam.
2
547
Fórum
Friss topicok
- Alfa történelem, híres ...
- Adok-veszek
- Filmek
- Giulia
- Forma-1
- Coffee - Minden ami kávé
- Spider
- 159
- Brera
- Alfa reklám
Tagok
Új tagjaink
- Olxander
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10
- grimedth