Blog
A bal hátsó ablakemelő bowdenje elszakadt, mert megette a rozsda. Az amoren sikerült venni egy bontottat, amit kis cseréltem.
Olvasgattam, hogy szinte megvan minden ehhez az aprócska kis extrához (csak xenonos fényszóróhoz széria), úgyhogy gondoltam miért ne. Nem egy ördöngős összeg és a beszerelés sem bonyolult...de szerintem már csak akkor fog bekerülni ha jobb idő lesz...mondjuk tavasszal.:)
Szintérzékelő: 4.000 Ft - Original
Tömítő gumi: 1.000 Ft - Original (Köszönet Lexlutornak) :)
Megvolt hėtfőn (2014.11.24) a műszaki vizsga, újabb kėt ėvig gurulhat a vas :)
Előtte apró igazításokra szorult csupán. Valószínűleg mielőtt vettük alapos kárpittisztításon esett át az autó, csak az úlėseket hanyagul pakolták vissza , így sok csavar kilazult, lötyögtek az ülėsek. Valamint az anyósülės belső oldala szėtesett, így ferdėn állt. Ez vált igazán gyanússá. Először azt gondoltam eltört , de szerencsėmre csak egy csavar rázódott ki.
Valamint egy apró hegesztėst kellett eszközölni, a kipufogó leömlő rėszen volt egy apró lyuk . Nagyobb gázadásnál lehetett hallani kis sziszdgėst.
Kapott Gyöngyöm egy garnitúra dísztárcsát is a tėli acėlfelnikre. Nagyon jól nėznek ki , ės mint kiderült innen az alfás családból valók :)
Kėt ėv telt már el szerelemben, de mėg mindig úgy imádom ezt a vasat mint mikor először hazagurultunk vele :)
Azóta rengeteg ėlmėnyt gyüjtöttünk közösen :)
Sok szėp pillanatot... parkolókban " ne haragudjon, ez milyen autó ? " :)
Gyerekekre várva az iskola előtt " apa azt nėzd egy Alfa Romeo " :)
Közėp magyarországi konvoly vezetėse Alfacityre
Első autópályás kilómėterek..




Sajnos előző tulaj sikeresen letörte a nyitókart, úgyhogy vettem egy komplett bontott zárat. Annyi lesz a különbség, hogy ez még facelift előtti, tehát ha bekerül akkor nem felfelé hanem kifelé kell húzni a nyitáshoz. Ahogy néztem passzol minden ahova kell, de majd kiderül a beszerelésnél.
Pár apróság címmel indultunk, de aztán a sok kicsi sokra ment...de legalább minden patent lett és elégedett vagyok a kocsival. Többek között cseréltünk termosztátot, balos ablakemelő elektronikát, első fékbetéteket, légszűrőt, az összes kipufogó tartógumit, egy halom izzót, tisztították az LMM-et, meg ilyesmik. Egy bő százas ráugrott, mert megérdemli :)
Vezérlést, olajat, olaj- és üzemanyagszűrőt az előző tulaj cserélt pár száz km-rel az adás-vétel előtt, ezzel tehát nem kellett foglalkozni. Tavasszal azért cserélünk olajat, bármennyire is keveset futunk addig.
Megnézettem, hogy annyi km-t futott e a kocsi, mint amennyit az óra ír és pozitívan kellett csalódnom. Nemhogy nem futott többet, nagyjából ~10ezer km-rel kevesebbet futott, mint ami az órában van, gondolom cserélték a műszeregységet. Dízelhez képest visszafogott a futása és emiatt is örvend remek állapotnak. Éljen :)
Feldobok pár képet, amit még októberben Horvát- és Olaszországban lőttem a kocsiról. Szép kocsi, na :)




Hát a múltkori nyikorgás csak nem akart meg szűnni. Kiderült a jobb hátsó fék adta meg magát.
Ezért csere lett belőle Brembo féktárcsákat kapott +új delphi betéteket.
Most tényleg nem nyikorog,ma teszteltem: Szekszárd -Szeged -Szekszárd 300 km.
Ki kellett cserélni a stabilizátor rúd szilentjeit. A múltkori zsírzás a nyüszkölésére megoldás volt, de nem rég elkezdett durván zuhogni. A strongflex poliuretán szilentjeire esett a választás, mert alig valamivel került többe, mint az utángyártott gumi Elvileg a gyárival megegyező keménységű. Gyári szilentek voltak bent, az összeheftelt bilencseket látván, már valamikor cserélhették.
Csere után fantasztikus tapasztalatok hurrá megszűnt a zörgés :)
Apukám segített a cserében, innen is nagy köszönet érte!





Elérkezettnek láttam az időt a szíjak, görgők cseréjére, INA vezérműszíj-készlettel, Dayco hosszbordás szíjjal és vezetővel, Magneti Marelli szíjfeszítővel és vízpumpával, Ajusa szelepfedél tömítéssel. Egyúttal cserélték a fagyállót is.
Tehát mától +5 év vagy 60 ezer km.
km: 156 800
A futómű másik problémája a kopogás, ami valahonnan (talán bal) előlről hallatszik. Ma reggel rántópadon voltam Samu-nál. A bal első felső lengőkart mondták mint 99%-os hibaforrást.
