Blog

>> Eseménymesa // Alfa 156 2.0 TS 16v Selespeed // 2014-10-22

Mivel egyetlen alfás sem jelentkezett érte, fillérekért, fél nap alatt elvitte egy #@@*/ nepper, aki elfelejtette a megegyezés és adásvételi megírása előtt közölni a tényt, hogy nem magánszemély. Különben elküldtem volna a faxba!!!
Ha valaki hirdetésben látja, hogy vezetett szervizkönyv, az ne dőljön be! Én nem vezettem a könyvet, ahogy vettem ~80e km-rel ott úgy is maradt

A GTA felnik megmaradtak! ;-) Várják gazdijukat

 
>> EseményArslan // Alfa 156 1.8 Twin Spark // 2014-10-22

Mai napon, 114 423 km-nél lecseréltem a kerekeket, felkerültek a téli kerekek. Jól tartották a nyomást is, tavasz óta átlag három tized bart engedtek.

 
>> Tuning és extraCsilla83 // Alfa 159 SW 1.9 JTDm 16V Progression // 2014-10-22

Egy facebook-on látott postról jutott eszembe, hogy még mindig nem tudok németül. A Blue&Me-m meg még mindig németül beszél hozzám. Rákerestem, letöltöttem az update-hez szükséges fájlokat, aztán kiültem az autóba. 10 fok van kint, majd szétfagytam, az 5.5-ös update-et csak másodikra tette fel, végül 5.6-osra update-eltem. Ezek után az angol nyelvi update is felkerült ééééés a több mint fél órás fagyoskodásom után bemondta a néni, hogy System language updated :)

>> Egyébpiski // Alfa 147 1.9jtd 16v // 2014-10-22

A mai nappal elment a picike :( Oktatni fogok és az alfit sajnálom rá mert annál többet érdemel :) De asszem az új gazdija és gondos tulaja lesz. De lesz még alfi :P

 
>> SzervizDonPimpa // Alfa 147 1.6 TS Blackline // 2014-10-21

2 napot töltött el Bella Csörinél - olajcsere, olaj- levegő- és pollenszűrő csere, termosztát csere, kesztyűtartó fedél csere (eltört a fogantyúja), szivárgó hűtő javítás - sajnos csere-érett lesz, de még nem most.
Km óra állás: 89.290

 
>> SzervizMarklar155 // Alfa 155 2,0 16V Sport // 2014-10-21

Lassan egy éve, hogy nem történik semmi... Az az igen, de az rombolás... :(
Nahh, hogy miért ment el a kedvem (155), s miért van tele a Tö....m:
Szóval. Lassan két éve, 12.12.hó, hogy megállt a 16V motor. Akkor nem volt épp magamnak berakható motorom sem. Így "B" vágányra került az autó. Tavaly novemberben (pálinkázás közben, lentebb) megbeszéltük Georgéval, hogy legyen belőle V6, amíg nem talál valami jó donort a saját papírjára. Vagy nem restaurálja azt amije van.... Ez nem is lényeg. Szóval tavaly novemberben át lett szállítva (köszi Zsóla) Egy műhelybe (sokan favorizálják...., de nem mondok nevet). "egy hétvége alatt megvan" felkiáltással. Csak megjegyezném, hogy az autóban nem volt motor váltó. Vissza olvasható a blogomban, hogy mindene működött. Jó volt a fék, futómű. Tél előtt le is políroztam, többször lemostam, ajtót is cseréltem, mert felrepedt az eredetin a festés......
Az az egy hétvége elég sok hétvége lett. Az volt az indok, hogy nem lehet össze hozni a fl előtti V6, fl utáni komfort elektronikájával. (ablak emelők, vissza jelzők...) ?
Hmmm, megjegyezném, hogy ez Afrinak is sikerült, meg még 1 embert ismerek minimum.
Így április/ májusig elpöcsöltek vele. Akkor még egy utolsó hétre, meg még egy hét hivatkozás kép nem vonattam ki egy fél évre a forgalomból. Utána meg ketyegett a bizti/adó. De csak nem haladt. Közben lett egy jó 16V technika is, így felajánlottam, hogy akkor storno a V6. Maradjon 16V. OK. 1-2 munka van még, azt az után össze rakják. (30eft) Jó, akkor legyen. Maradjon mégis csak még egy 155. Még úgy is, hogy tudom a beépített motor árát is hozzá adva, az egész autó nem ér annyit (2014-ben)...
Szóval augusztus elején kértem, hogy legyen kész 1-2 héten belül... Ma október 21. van.... S így néz ki az autó.

Ami nem tetszik:
-Motor térből, hang szigetelő kitépve. OK, öreg szar, kopott, útban lett volna a szerelésnél.
-Műszerfal beborítva, szétszedve.... Áhhh. Én direkt azért pöcsöltem anno a fa berakás leszedésével, felragasztásával, hogy ne zörögjön (ezen nem is nagyon zörgött) a műszerfal...
-Egy hangváltómat eltapostak kiszereléskor (saját bevallás)
-Kilopta valaki az első hangszóróimat. (kaptam ígéretet, hogy pótolják.
-Tiszta retek (hiába állt Érden) kiporszívóztam, vagy 2x is, pókok miatt...
-Csomagtartó kárpit is szét van baszva.
S kitudja mi van még.......

 
>> EseményTrombozis // Alfa 156 1.6 // 2014-10-21

Pici lányom az első képen. 9 évet vártunk rá és utána nehézségek árán megszületett 18 óra alatt. Kemény feladat volt. Minden tisztelet a nőké. Nem bírnám/tudnám végig csinálni.

Ő volt az egyik oka, hogy az autó hanyagolva (de nem bánom) lett...a másik...többit meg leírom:
196.000 km
- Lejárt a műszaki, ez volt a fő ok. :-) Szeptember 13.-án. :-) De régen volt.
- Trafó baloldali cserélve, de úgy látjuk, hogy a többi is csere érett a kábel koráccsal együtt. Ezt még intézem, de majd fizukor, mert sok volt most. (össz.: 186.000 HUF)
- Vezérlés módosító. Aranyos termék. Kicsi és drága. :-) Lehet bírta volna a másik is. Mondjuk kb 103.000 km volt benne, de nem mindig hangoskodott.
- olaj, szűrők, szíjak és a hozzáhasonló barátai, akik ott laknak -> görgők ilyenek.
- fagyálló
- klímaszivattyú -> emiatt a gáz lefejtése és visszaszipákolása
- lámpa polír

- nagy vez.tengelyek, ahogy kell. Érdekes. 2000 fordulat alatt még bizonytalan. Majd ezen valamit változtatunk. De ez majd csak a trafók cseréje után. Ki tudja, hogy mihez van köze. Ja és halkabb a kipufogó, na ezt rakja valaki össze. :-) A második harmadik képen a tengelyrögzítők láthatóak. "Lila" 1.4-1.6 "kék" 1.8-2.0 (nekem ez lila, a másik kék :-) )

- ülésekbe a fűtés bekerült még a kapcsolókat és a kábeleket elhelyezem a héten.

Van a kocsin még bőven munka. Hátsó elektromos ablakokat is elkezdtem valamikor, de a levegőben lóg ez is, ugyanúgy, mint a zene átépítése...hát majd egyszer. :-)

Az autót ma hoztam el, de már tegnap kész volt. Nem tudtam érte menni. Ingázás a kórház és a lakás között. Pözsót leraktam szervizelni, hogy ő is megkapja az olajat meg a barátait. :-)

Képeket még rakok majd ide.

>> SzervizAnti64 // Alfa 166 2.5 v6 // 2014-10-21

Vásárláskor is már gyengélkedett, most sajnos idő előtt bekrepált a generátor.
Bosch 0 124 515 090 számú generátor volt rajta.
Szerencsére sikerült nagyon jó áron gyári felújítottra cserélni.Így már ismét tuti a gép.
Bár az olajból egy csepp sem fogyott, lassan cserélem, biztos , ami biztos.
És ettől eltekintve még mindig költségmentes az autó. Ja kamuzok, mert múltkor kemény 1500 Ft-ért megszüntették a bal hátsó ajtóban a zörgést.

 

Hamarosan jön a hideg. Pontosabban a fene tudja, hogy milyen idő lesz, de még nincs forgalom a gumisnál.
Tehát visszakerültek a téli kerekek.
A levetett nyáriak 4-5 mm-re koptak kb 20.000 km alatt. Nem mondom, a tapadásnak ára van. Tavasszal még gurulunk vele egy kicsit, aztán cserélni kell őket.
A téliek simán kibírják a szezont.
Jöhet a tél.

 

Schulek Mesternél kezdett a kicsi boxer:-)
Vezérlés, vez.szíjak ( Dayco ), jobb első kerékcsapágy, jobb oldali DellOrto, pár db relé csere.
Alapjárat beállítva, működőképessé lett téve a Mesternél.
Tegnap hoztam haza, nehéz leírni azt a 150km-t..... végig vigyorogva.Ma kapott 1 mosást, takarítást, apróságok berakva ( MOMO ).A héten megy fűtött garázsba, jövő héten átíratás és fél évre kivonatom.
Schulek Mesterhez majd legurulok vele jövőre és motor-váltó, stb. tip-topra megcsinálja nekem az utolsó csavarig szét és össze.
Hosszú együttélésünk megkezdődött:-)