Blog
Jobb első-belső féltengely-csukló megadta magát, volt hangja rendesen.
Utolsó szerviz az évben, télen garázsban fog pihenni a NagyVad.
248.000 km
2012 (vétel) : 169.500km - 183.400km 》13.900km
2013 : 183.400km - 196.200km 》12.800km
2014 : 196.200km - 198.200km 》2000km
2015 : 198.200km - 219.000km > 20.800km
2016. : 219.000km - 234.000km > 15.000km
Ezt az irományt Piritu cartárs blogjàból másoltam át, tehát nem az Én szellemi tulajdonom, de nagyon hasznosnak találtam, (mivel télen Én sem használom az autót) ezért elmentem ide magamnak.
1. A kocsit alaposan mossuk le, hagyjuk a szabadban megszáradni. Ha lehet, jól szellőzött helyen állítsuk le.
2. A lakkozott felületeket viasszal óvjuk.
3. A kéziféket ne húzzuk be, ne hagyjuk sebességbe, inkább ékeljük ki a kereket.
4. Az ablakot résre nyissuk ki.
5. Az autót szövettel, vagy lyuggatott műanyaggal takarjuk le. Ne használjunk légzáró műanyagot, ami a párát visszatartja.
6. A keréknyomást 0,5 bar-ral fújjuk a normál nyomás fölé.
7. Folyadékokat maxra töltöm. FIGYELEM! Fagyálló, téli ablakmósó kell!!
8. A tankban lehetőleg kevés üzemanyagot hagyok, így a biokomponensek miatt nem sok romlik meg tavaszra.
9. Leállítás előtt szoktam menni egy nagyobb kört, hogy a kipufogó átmelegedjen, és ne maradjon benne víz. A kondenzvíz belülről rohasztja el.
10. Télen a kondenzvíz képződés miatt sose indítom be a motort.
11. Szigeteletlen betonra ne álljunk, mert a talaj kipárolgása szintén korróziót okozhat. Ha ilyen a padló, tegyünk fóliát a kocsi alá.
Az elmúlt hónapokban nem akartam mindenre kisebb blogot írni, inkább egybe összegzem ami a kocsival történt.
A futóműben egy felső lengőkar adta fel ismét a harcot(olcsó húsnak a híg a leve), aztán ennyi is futómű. Első lengéscsillapítókat a és rugókat cserélte vadi újra, katalógus szerint netet végigbújva hogy minden klappoljon. Amikor is beletettük Csörinél láttuk hogy ezek biza jól leültették a kocsit, de komfortja megmaradt inkább jobb lett. Használta egy pár hónapig de, amilyen utakon megyek haza hétvégén inkább sajnáltam és visszarakattam a gyári rugókat(lengéscsillapítók maradtak az újak ha már megvettem őket), és elértük a kívánt magasságot ismét. Most így teljesen jó mindene kopp kopp....
Közbe átléptem a kocsival 200edik km-t így 2011 eleje óta 70e km tettem bele, jó érzés :)
2014.11.02 (Olaj, olajszűrő, légszűrő csere)
Olaj: Liqui Moly DIESEL High Tech 5W40, nagyon szépen jár a motor.
km: 200160



Hétvégén újra beleástam magam a vezetékek mélyére, eleinte mérsékelt sikerrel. Attissal beszéltük telefonon, hogy a Hayes könyvben benne van a Sprint elektromos rajza. Én eddig nem találtam, de most jobban átlapozva meglett. A gond az volt, hogy a villamossági szerelőm betett egy könyvjelzőt, én meg csak azt néztem. A srác régebben említette, hogy még pár csatlakozóban is rossz helyen voltak a kábelek, de akkor ennek nem tulajdonítottam nagy jelentőséget. De így ennek a könyvjelzőnek és a megtalált kapcsolási rajznak a tudatában már rosszat sejtettem, ugyanis a könyvjelző az Alfasud TI rajzhoz volt beragasztva....
Szóval kb. 1,5 óra önálló bogarászás után lett dudám. Innentől kezdve már műszaki képes az autó, mert a többi fontos fogyasztót már a múlt héten kinyomoztam. De a cél ugye nem a műszaki, hanem az OT. Már csak a legnagyobb gond, a zárlatban leolvadt vezeték volt vissza.
Aztán valami isteni sugallatra felhívtam Attis kollegát, hogy ha jól emlékszem ugye nálad van szétdöntve egy Sprint. A válasz az volt, hogy nem is egy hanem kettő :)
Innentől begyorsultak az események. Mondtam, hogy milyen fogyasztó érdekel, ő meg mondta, hogy milyen színű kábelt keressek, és az honnan ágazik ki. Szombaton és vasárnap is 1-1 órát kérdezősködtem, végigmentünk mindenen. Az eredmény az lett, hogy minden ami megvolt a helyére került. A középkonzolon levő kapcsolósoron kb. semmi nem volt helyén, itt volt a zárlat is. Miután mindent visszaraktunk, a melegedés megszűnt, a leolvadt kábelszakaszt újra cseréltem. Összesen 4-5 érzékelő és egyéb kábel volt rossz helyre dugva, további 4-5 kábel volt rövidre vágva és elrejtve a bandázsolás illetve a műszerfal alatt.
Most még van pár szigszalagos toldás, amiket megcsinálok rendesen forrasztva és zsugorcsövezve. Kell még vennem pár izzót, mert pl. a zsír új ködlámpában nem volt. Kis kerülővel Prágából szereztem, az utolsó 2 db vol, az árát meg sem merem írni olyan olcsó volt.
Mondjuk innentől kezdve abszolút megértem azokat a villamossági szerelőket, akik nem vállalták el az autót. Ezt rajz és vezetékezés alapján kinyomozni több hetes meló lenne, igazi szívás.
Beröfentettem az autót, megnéztem az összes műszer és visszajelző helyes értéket mutat. Megvártam míg bemelegszik a motor, kinyitott a termosztát, felmelegedett a hűtő. Ennek örömére ledobtam a vizet és töltöttem bele fagyállót.
Van még egy ritka kincs folyamatban, ezt majd akkor mesélem el ha már tényleg megjött. Nyugtával dícsérjük a napot ugyebár.
Attis, ezt nem fogom tudni elégszer megköszönni!
El kellett mennie a 156-nak :(
Céges autó stb...de jön még majd alfa ;)
2005-ben megvettem a hófehér 156-t. Gyönyörű kívül-belül.
Kicsit rendbe kell szedni....
Megjött a gyári Alfa csomagolású NGK platina gyertyaszett... na, hát tényleg kellett neki. A fogyasztás is leesett és a "menetélmény" sem épp ugyanaz, mint előtte :)
Fényszóró állítás megtörtént
km:12572
Majdnem 7 liter Selénia 20k borult bele a V6-ba, új szűrővel és termosztáttal egyetemben. Döbbenetes dolgokra képes azóta az autó. Például be tud melegedni, és nem hűl vissza menet közben.
További jó hír, hogy a gátlóim gyáriak, csak a rövid rugókat kell normálisakra cserélni. Már csak be kéne szerezni őket.
Szamosi szerviz, naná.
Kilométeróra állása: 124 130
0
542
Fórum
Friss topicok
- Giulia
- Együnk-igyunk, amíg teh...
- Coffee - Minden ami kávé
- Filmek
- Zenebutik
- Stelvio
- Oldtimer, youngtimer
- Alfa történelem, híres ...
- 4C
- Spider
Tagok
Új tagjaink
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10
- grimedth
- Frankie145QV