Blog
Hosszú történet, kicsit szomorú is, de elmesélem.
2010 karácsony szenteste anyukám agyvérzést kapott.
Sajnos nem voltam ott, így mikor a telefont kaptam, hogy mi történt, padlógázzal indultam a frissen esett 30 cm-es hóban, és sajnos az árokban kötöttem ki.
Megúsztam, sőt, a kis Alfi is csak egy bal lámpa töréssel átvészelte, de mivel utána, napokig csak a kórházban voltam, 29-én anyum elment, így utána meg a temetést intéztem, plusz akkor kerültem új munkahelyre, így az autóm az árokban várta, hogy történjen vele valami.
Egy terepjárós barátom, kb. január közepe felé kihúzott az árokból (még mindig szép nagy hó volt), és nagy nehezen haza húzott, a mozdulatlan hátsó kerekek ellenére.
Sajnos a kézifék és a hátsó fékek totál beálltak.
Időm nem lévén, nem foglalkoztam vele. Majd március elején a műszakim is lejárt.
Szegény Alfi, ott állt a fedett kocsibejárón, és csak várta, csak várta, hogy történjen valami.
Évek múltak el, és mivel céges autóm volt, így volt mivel járnom, a kedvesemnek meg saját autója, pénz meg egyben sosem volt annyi, így csak múltak a napok, hetek, hónapok, évek.
Aztán elkezdtem kicsit átnézni a gépet, hogy ha már ennyit állt, mit kell majd cserélni benne.
Sokat gondolkodtam, hogy adjam el így fillérekért (nem indul, lejárt forgalmi, nem mai autó, stb.), vagy költsek rá és támasszam fel fiatalkori nagy szerelmem, és még ha nincs is szükség rá, de legyen újra egy kis méregzsák.
Végül a szívemre hallgattam, és elkezdtem összeírni, hogy mi kell hozzá, milyen munka vár rá.
Elkezdtem részletekben megvásárolni az alkatrészeket.
Bontottakat Paulovicséktól, új dolgokat az Alba Autótól (Erhard 242 cartárstól).
2014.09.26.-án eljött a nagy nap, és egy Nagymarosi karosszériás/autószállítós haverral, elvittük az Alfit Német Mihályhoz Dunakeszire, aki egy olasz autó mániás szerelő.
Nagy melónak indult, de végül is elég simán ment minden.
2014.10.08.-án elkészült a kis drágaság. Kijavítva, levizsgáztatva két évre, ott várt rám a szerviz előtti parkolóban.
Olyan izgalom volt rajtam, mint amikor kilenc évesen megkaptam az első bringámat.
Amik ki lettek cserélve:
Bontott:
Bal első lámpa
Bal sárvédő
Hűtőrács
Új:
Kipufogó (három dob egyben) + gumik, bilincsek
Első komplett fékrendszer
Hátsó komplett fékrendszer
Hátsó fékhengerek
Kézifék, komplett
Gyertyák (Champion) + 2db gyertyakábel
Vezérműszíj szett + felújító szett
Felső holtponti jeladó
Alsó lengőkarok
Stab gumik
Két első szimering
Kürtök
Benzinszűrő
Pollenszűrő
Motorolaj (Selenia)
Olajszűrő
Váltóolaj
Fékolaj
Szervo olaj
Hűtővíz (fagyállóval)
Akkumulátor (60Ah)
Egyéb költségek:
Elszállítás
Vizsgáztatás
Munkadíj
Összességében nem volt olcsó, és valószínűleg, ha most el akarnám adni, így, friss vizsgával, szinte új gumikkal, felújítva, annyit sem kapnék érte, mint amennyit most összesen költöttem rá, de nem ez számít.
Én szeretem ezt az autót.
Nem ez a világ legtutibb autója, sőt, az Alfák között is az egyik legegyszerűbb típus.
De nekem ez volt az álmom anno, mikor az elsőt megláttam 1995-ben, ahogy leparkolt a Visegrádi palota előtt.
Gyönyörű volt, és a hangjától még ma is feláll a szőr a tarkómon.
Hogy akkor pontosan mennyibe is került ez a felújítás?
Hát eleve részletekben lett minden megvéve, így nem egyszerre kellett kiadni mindenre.
De a teljes összeg, mindennel együtt 404.600,-
Persze volt még tankolás, biztosítás, stb., de hát ez van.
Ha szerelmes vagy, nem érdekel mibe kerül, csak élvezed a szerelmet!
Nem számít más, csak a Cuore Sportivo!
Km óra: 157.521km


Most 2014.10.11-én kapott a kocsi vadi új Continental winter TS 15 coll gumikat. Emellett át lett tekintve a kocsi műszakilag és mindent rendben találtak. Beleértve a futómű a lengők, a fékek világítás, vagy a motorisztika. Ezen felül a kis szerviz lett elvégezve(olaj csere olaj szűrő, levegő és pollen na meg utastéri...
Szóval tip top.
Km állás: 56.348
Tegnap érkezett a házhoz, Melcsi-éktől vettük át.
Minden porcikáját ismerem a 145/146-nak, egyik kedvenc típusom, de as 1998-ban 1 hónapot birtokolt 146 1,6ts-emen kívül még nem sikerült ebből olyan példányt találnom, amit megtartanék...persze a 156-osok mellett annyira nem is kerestem, de mivel most valószínűleg mindkét 156-os megy a háztól, és együtt cserélődnek egy újabb verdára, így kellett egy kis fogyasztású, olcsón fenntartható autó, ami egyértelmű, hogy nem lehetett más, csakis a 145...
Szépészeti, és motorjavítási beavatkozásokra egyaránt szükség lesz, ezeken 1 hamarosan át is esik a kicsike, blogolva...

A Szamosi szervizbe jelentkeztem be vezérléscserére. Gondoltam, újonnan vett autónak ennyi jár. A címben már lelőttem a poént, naná, nem az lett belőle.
Hétfőn reggel letettem az autót a szervizben, és elindultam építeni a kapitalizmust. Még délelőtt ért az első telefon: "Elkezdtük szétszedni az autót, de van vele egy kis gond..." Szívroham. "A hosszbordásszíj és a feszítői elég ergyák, rájuk férne egy csere." Kérdeztem árat, kaptam, lepergett előttem az életem. "Ja és a hűtő is szivárog. Igazából csoda, hogy még van benne víz." Ránéztem a Lágymányosi hídra, és elgondolkodtam rajta, hogy mennyire lehet hideg a Duna...
Pár órával később megint csörgött a telefon. (Kinéztem a vasúti hídra is. Éppen jött a Railjet.) "A vezérlés tök új, kár lenne kidobni." Hoppá, újabb matekozás: a rászánt gempából nemcsak új vízpumpára futja, hanem hűtőre és hosszbordásra is. Oké, legyen. Kötelező üröm az örömben, hogy aznap már nem lett kész az autó.
Ma délután mehettem érte (közben épült tovább a kapitalizmus). Hazafelé meg már nem tudtam ellenállni. Volt padló, fordulat, orgazmus, vihogás és boldog káromkodás. Na ez a V6. :)
Kilométeróra állása: 123 301
2014.10.14
-293500km
Időhiány miatt elhúzódott a dolog, de most rászántam magam és felgumiztattam Őket (215/45 R17), majd csavarokat vettem és mehettek fel. Kapott rejtett szelepeket a design miatt :) és kerékőröket, hogy kicsit nyugodtabb legyek, ha esetleg nem otthon parkolnék este.
Abszolút nem bántam meg a cserét. Gyönyörűek és ritkának mondhatóak ezek a 17"-s Teledialok. Főleg egy 156 -oson. :)





SKF szett, Ruville vízpumpa, hűtőfolyadék is lecserélve
361.000 km
197.000 km (P)
2014. 10.14.