Blog

>> Szervizforrasr // Alfa 166 2,4 JTD Progression // 2014-10-13

Megvétel után csapágyat és csúszógyűrűt kellett cserélni, most a fesszabályzó cseréje volt aktuális, talán most egy darabig rendben lesz a töltés.

 
>> SzervizSurcy // Alfa 156 2.0 TS 16v // 2014-10-16

Felső lengőkarok cseréjének itt volt az ideje! 277660-km nél.

 

Eltelt 10 év, ami azt jelenti, hogy tartálycsere volt szükséges a gázrendszeren. Szóval kapott új tartály, új csőrögzítő klipszeket, új szűrőket.
A rendszer vizsgáztatása jövő héten esedékes.
Fotóim sajnos nincsenek.

>> SzervizKoromij // Alfa 156 SW 1.9 JTD // 2014-10-16

Óraállás: 266.000

Olajcsere, első lengőkarok cserélve, műszakira felkészítve.

 
>> Autóápoláslakosg01 // Alfa 147 1.9 JTD 16V // 2013-11-12

Amikor megvettem a kocsit már elég csúnyán rozsdásodott a tetőm a vezető oldalon, közvetlen a szélvédőnél. Zavart. Nagyon zavart.
Írtam Tuningmannek, aki boldogan állt rendelkezésemre. Így aztán le lett fényeztetve a tető. :)
Szép munka.

A hátsó lökhárító is meg van húzva, illetve az üzemanyagtöltő nyílás ajtajáról is csúnyán lepergett a fényezés.

2014. Mod. az idén nyáron kaptam egy kavicsot a bal első sárvédőre, aminek nyomán elkezdett leperegni a fényezés. Jelenleg kb. 10×3 cm szélességben :(

Szóval ezek még fényezésre várnak.

Km óra: 160.000

>> Tuning és extraBenz // Alfa 145 1.6 Twin Spark // 2014-10-15

Mióta megvan a kocsi benne van a Mélynyomó. Szépen szólt így is mert elég jó minőségűek a gyári hangszórók szerintem.
Aztán egyre rosszabb lett kicsit kezdett recsegni a magas hang. Ezért sok keresgetés nézegetés után, betévedtem egy Media Markt-ba és ott láttam meg egy kihagyhatatlan akciót... :) hát megvettem előre is és hátra is egy Szettet. Persze elsőre nem találta el a méretet így mehettem vissza zárás előtt 10 percel... nagyon örülhettek nekem.... :D de sikerült kiválasztani a megfelelő méretet végül. Sajnos szerelés közben eltörött a vezető oldali hangszóró rács... de már rajta vagyok a pótlásán :)

előre Alpine SXE-1750S / 280W 16 centis került
Hátra pedig Ground Zero GZIC 52SX / 140 W 13 centis került

Mindent úgy raktam be hogy full gyárinak hasson. :) nem szeretem ha agyon van furkálva a műszerfal a csipogó miatt. :)
Nagyon szépen szólnak és kiváló páros a mélynyomóval. :)

Km: 143 700

 

Ma, ~6-7 napnyi hirdetés után, alku nélkül megvették HÓFEHÉRKÉT, a legdrágább 159 SW Ti hirdetés volt, de nem véletlenül, mert az autó jó szokásomhoz híven hibátlan állapotnak örvendett. Szomorú volt a búcsú, de a jövőbe nézünk és várjuk az 1.75 TBi QV Giuliettát :-) kb. még egy hét.

 

Amióta megvan az autó, kétszer jöttem haza sötétben. Szemzavaró szembefények, szemfájdító gyengeségű saját fények. Már arra is gondoltam, hogy romlott a látásom, meg persze mindkétszer fáradt voltam már :( Ma reggel átmentem a szervizbe, a fiúk kicserélték a 100W-os kék tuningizzókat 55W-os új izzókra. Ma is sötétben jöttem haza, viszont az új izzókkal végre jól láttam magam előtt az utat :) Az autó sajnos továbbra is jelzi indításkor, hogy nézzem meg a két első fényszórót. Remélem, nem a 100-as izzók okoztak benne kárt.
Pénteken átcseréltetem a hátsó emblémát és az alfaamore-s rendszámtartókat is feltetetem :)

 
>> SzervizKero82 // Alfa 156 SW 1.9 JTD 16v // 2014-10-14

Szétszedtem és rendbe raktam a hátsó ablaktörlő motort.
Már lassan és nehezen mozgott sőt meg is állt, de a motornak nem lett baja.
Levettem a csomagtartóajtó belső műanyag borítását, amit imbuszos csavarok tartanak, de nem ilyen egyszerű a dolog, mert még négy patent és tartja. Ebből kettőt kiiktattam mert szerintem ennyi csavar elég ahhoz, hogy rendesen megtartsa. Ja, van egy csavar az ajtóba épített világítás alatt is.
Kívülről a műanyag burkolat alatti csavart ki kell csavarni és levenni az ablaktörlőt.
A motort 3 szintén inbuszos csavar tartja, amiket nem kell túlságosan kicsavarni mert gumi gyűrűk vannak rajtuk így nem esnek ki a helyükről.
Ezek után szét szedtem a motort, műanyag burkolat le, nekem a tengely vége már elég korrodált volt ezért, hogy ki tudjam szedni kellett egy kis WD40 és egy kalapács. :)
Megtisztítottam a fekete lerakódástól egy jó adag zsír, főleg abba a csőbe amibe a tengely megy, próbaüzem (csak rádugtam a csatit) és ha minden ok mehetett vissza a helyére.
A motorban található műanyag fogaskerék beállítása fontos szerintem érdemes először csak azt visszatenni és megnézni ha bekapcsoljuk merre és hogyan forgatja a motor, így a tengelyt is helyesen tudjuk visszailleszteni.
Egy flakon víz és mehet a tesztüzem élesben az ablakon. :)
Aki időben észbe kap és nem hanyagolja el megspórolhat kb. 15000 forintot.
Ja, és ha megállt az ablaktörlő az ablakon, mert már szorul, az kevés ha kikapcsolod, mert a motor attól még erőlteti, csak akkor áll le a motor, ha leveszed a gyújtást és ha ezt nem teszed meg időben lehet leég a motor, akkor ez a művelet már nem segít.

 
>> SzervizJampi // Alfa 156 1.6 TS // 2014-10-15

Olaj légszűrő olajszűrő cserélve :)