Blog

>> Autóápolássparco // Alfa 156 SW 1.9 JTD // 2014-11-05

Ismét téli álomra kerül az autó, megkímélvén ezzel a téli időjárástól, fagyoktól, útsótól.
Állás: 198.200 km, (2000km ment bele idén)

Most megfordult a fejembe, hogy ez az autó valószínűleg még havat sem látott.
Előző gazdájánál, Olaszba eleve nem, Nálam pedig télen sose volt elővéve. :)

 
>> SzervizHardy // Alfa 156 1.9 JTD 16V M-Jet // 2014-11-05

Sajnos a kozel 1 eves Behr termosztatom már nem működött rendesen. A 80 fokot mar nem érte el soha ha meg ráraktam a fűtést még lejjebb csökkent. Ha cserelni kell ugy is évente akkor mar valami olcsóbbat vettem. Vernet került bele. Erhardtol vettem. Rendesen beáll a hőfok elég hamar 85-88 fokra. Egy kis probléma volt vele, a hőfok jeladó ami benne volt valami egészen más autóba való és köszönő viszonyba sincs a csatlakozóval. De Erhard orvosolta a problémát. Amin nagyon meglepődtem a szerelés alkalmával hogy a turbócsövem belül teljesen száraz.

 

Sziasztok!
Bevallom egyre jobban féltem az autóm. Köszönhető ez a jelenlegi kifogástalan állapotának, valamint a hibamentes, olajfogyasztás nélkül működő JTS motornak. Az előző tulaj szinte nem is járt vele, csak találkozókra és még mit tudom én mikor, de valós 48 000 Km 12 éves autóban, igazán alkalomszerű használatra utal. Miután elhoztam tőle a gépet egy idő után a kopogás érzékelő 3500 fordulat körül hibakódot generált. A szerelő szerint nem biztos, hogy a szenzor a hunyó. Okozhat ilyen jelenséget a gyertya, vagy gyújtás hiba. Okozhatja a nem megfelelő oktánszámú üzemanyag. Megvettem a szenzort, eredeti BOSCH. Nem szereltettem még be, mert kicsit figyelgettem az autó működését. Tankoltam magasabb oktánszámú üzemanyagot, ellenőriztem a gyertyákat stb. Volt hogy 200 kilométer alatt egyszer sem jelentkezett a hiba, volt, hogy újra elő jött. Olvasgattam itt is és máshol is. Úgy döntöttem, hogy öntök az üzemanyaghoz egy kis tisztító adalékot. ( nem hittem a dologban, de egy próbát megér - gondoltam) Beöntöttem a Wynns system cleaner-t.
Kíméletesen üzemeltettem egy pár kilométeren keresztül, természetesen az adalékra tele tankoltam a gépet a shell v-power nitro+ 100 benzinjével. 100 kilométer megtétele után egy kis hegyi kiruccanásra mentem, ahol bizony forgattam rendesen. 600 kilométert futottam ezek után és láss csodát, nem jött vissza azóta sem a hiba.
Gondolom a tartályban képződött víz az injektorokhoz kerülve okozta a hiba jelet.

Most viszont azon töröm a fejem, hogy a z Alfa cég miért pont 10 w 60-as olajat ír elő, hiszen ennek a hideg sűrűsége indokolatlanul magas, ha nem versenyszerű és Földközi-tenger közeli üzemeltetést veszünk alapul. GTPeti már írt egy cikket az olajokról és a nyíróképességről. A Selenia olaj nem épp a legjobb választás ebben a tekintetben. A Mobil 1 és a Castrol is megveri.
Én is rátaláltam egy igen részletes írásra az olajjal kapcsolatban http://www.mazda-auto.hu/motorolaj-1-4-viszkozitas-0w-5w-10w-kenes-lubrikacio-suruseg.html Itt olvasható. Szóval nem lehetetlen, hogy én eltérek a gyári előírástól egy 5 w xx irányába, mondjuk 5 w 50. Minden esetre kipróbálom, meglátjuk, hogy az egyéb jelek, mint az olajfogyasztás, hidrotőke zaj, hidegindítási esemény milyen eltérést mutat.
Nem hiszem, hogy okosabb vagyok mint az Alfa, de szerintem van élet a Selenia olajokon túl is. Amennyiben valakinek már vannak ilyen irányú tapasztalatai ( és azok jó motorral, nem az olajfogyasztás kiküszöbölésének okán) ne kíméljen és kérlelhetetlen őszinteséggel vágja a szemem közé. Köszönettel venném.

 
>> SzervizImyx // Alfa 166 3.0 V6 24V // 2014-11-05

Jobb első-belső féltengely-csukló megadta magát, volt hangja rendesen.
Utolsó szerviz az évben, télen garázsban fog pihenni a NagyVad.
248.000 km

 
>> Eseménysparco // Alfa 156 SW 1.9 JTD // 2014-11-04

2012 (vétel) : 169.500km - 183.400km 》13.900km
2013 : 183.400km - 196.200km 》12.800km
2014 : 196.200km - 198.200km 》2000km
2015 : 198.200km - 219.000km > 20.800km
2016. : 219.000km - 234.000km > 15.000km

 
>> Autóápolássparco // Alfa 156 SW 1.9 JTD // 2014-11-04

Ezt az irományt Piritu cartárs blogjàból másoltam át, tehát nem az Én szellemi tulajdonom, de nagyon hasznosnak találtam, (mivel télen Én sem használom az autót) ezért elmentem ide magamnak.


1. A kocsit alaposan mossuk le, hagyjuk a szabadban megszáradni. Ha lehet, jól szellőzött helyen állítsuk le.
2. A lakkozott felületeket viasszal óvjuk.
3. A kéziféket ne húzzuk be, ne hagyjuk sebességbe, inkább ékeljük ki a kereket.
4. Az ablakot résre nyissuk ki.
5. Az autót szövettel, vagy lyuggatott műanyaggal takarjuk le. Ne használjunk légzáró műanyagot, ami a párát visszatartja.
6. A keréknyomást 0,5 bar-ral fújjuk a normál nyomás fölé.
7. Folyadékokat maxra töltöm. FIGYELEM! Fagyálló, téli ablakmósó kell!!
8. A tankban lehetőleg kevés üzemanyagot hagyok, így a biokomponensek miatt nem sok romlik meg tavaszra.
9. Leállítás előtt szoktam menni egy nagyobb kört, hogy a kipufogó átmelegedjen, és ne maradjon benne víz. A kondenzvíz belülről rohasztja el.
10. Télen a kondenzvíz képződés miatt sose indítom be a motort.
11. Szigeteletlen betonra ne álljunk, mert a talaj kipárolgása szintén korróziót okozhat. Ha ilyen a padló, tegyünk fóliát a kocsi alá.

 
>> SzervizZsolt85 // Alfa 156 SW 1.9 Jtd Distinctive // 2014-11-04

Az elmúlt hónapokban nem akartam mindenre kisebb blogot írni, inkább egybe összegzem ami a kocsival történt.
A futóműben egy felső lengőkar adta fel ismét a harcot(olcsó húsnak a híg a leve), aztán ennyi is futómű. Első lengéscsillapítókat a és rugókat cserélte vadi újra, katalógus szerint netet végigbújva hogy minden klappoljon. Amikor is beletettük Csörinél láttuk hogy ezek biza jól leültették a kocsit, de komfortja megmaradt inkább jobb lett. Használta egy pár hónapig de, amilyen utakon megyek haza hétvégén inkább sajnáltam és visszarakattam a gyári rugókat(lengéscsillapítók maradtak az újak ha már megvettem őket), és elértük a kívánt magasságot ismét. Most így teljesen jó mindene kopp kopp....
Közbe átléptem a kocsival 200edik km-t így 2011 eleje óta 70e km tettem bele, jó érzés :)
2014.11.02 (Olaj, olajszűrő, légszűrő csere)
Olaj: Liqui Moly DIESEL High Tech 5W40, nagyon szépen jár a motor.

km: 200160

 

Hétvégén újra beleástam magam a vezetékek mélyére, eleinte mérsékelt sikerrel. Attissal beszéltük telefonon, hogy a Hayes könyvben benne van a Sprint elektromos rajza. Én eddig nem találtam, de most jobban átlapozva meglett. A gond az volt, hogy a villamossági szerelőm betett egy könyvjelzőt, én meg csak azt néztem. A srác régebben említette, hogy még pár csatlakozóban is rossz helyen voltak a kábelek, de akkor ennek nem tulajdonítottam nagy jelentőséget. De így ennek a könyvjelzőnek és a megtalált kapcsolási rajznak a tudatában már rosszat sejtettem, ugyanis a könyvjelző az Alfasud TI rajzhoz volt beragasztva....
Szóval kb. 1,5 óra önálló bogarászás után lett dudám. Innentől kezdve már műszaki képes az autó, mert a többi fontos fogyasztót már a múlt héten kinyomoztam. De a cél ugye nem a műszaki, hanem az OT. Már csak a legnagyobb gond, a zárlatban leolvadt vezeték volt vissza.
Aztán valami isteni sugallatra felhívtam Attis kollegát, hogy ha jól emlékszem ugye nálad van szétdöntve egy Sprint. A válasz az volt, hogy nem is egy hanem kettő :)
Innentől begyorsultak az események. Mondtam, hogy milyen fogyasztó érdekel, ő meg mondta, hogy milyen színű kábelt keressek, és az honnan ágazik ki. Szombaton és vasárnap is 1-1 órát kérdezősködtem, végigmentünk mindenen. Az eredmény az lett, hogy minden ami megvolt a helyére került. A középkonzolon levő kapcsolósoron kb. semmi nem volt helyén, itt volt a zárlat is. Miután mindent visszaraktunk, a melegedés megszűnt, a leolvadt kábelszakaszt újra cseréltem. Összesen 4-5 érzékelő és egyéb kábel volt rossz helyre dugva, további 4-5 kábel volt rövidre vágva és elrejtve a bandázsolás illetve a műszerfal alatt.
Most még van pár szigszalagos toldás, amiket megcsinálok rendesen forrasztva és zsugorcsövezve. Kell még vennem pár izzót, mert pl. a zsír új ködlámpában nem volt. Kis kerülővel Prágából szereztem, az utolsó 2 db vol, az árát meg sem merem írni olyan olcsó volt.
Mondjuk innentől kezdve abszolút megértem azokat a villamossági szerelőket, akik nem vállalták el az autót. Ezt rajz és vezetékezés alapján kinyomozni több hetes meló lenne, igazi szívás.
Beröfentettem az autót, megnéztem az összes műszer és visszajelző helyes értéket mutat. Megvártam míg bemelegszik a motor, kinyitott a termosztát, felmelegedett a hűtő. Ennek örömére ledobtam a vizet és töltöttem bele fagyállót.
Van még egy ritka kincs folyamatban, ezt majd akkor mesélem el ha már tényleg megjött. Nyugtával dícsérjük a napot ugyebár.

Attis, ezt nem fogom tudni elégszer megköszönni!

>> EseményZozo85 // Alfa 156 1.6Ts // 2010-09-24

El kellett mennie a 156-nak :(
Céges autó stb...de jön még majd alfa ;)

 
>> EseményZozo85 // Alfa 156 1.6Ts // 2005-10-20

2005-ben megvettem a hófehér 156-t. Gyönyörű kívül-belül.
Kicsit rendbe kell szedni....