Blog

>> Tuning és extraG-Burt // Alfa 33 1.7 16V "ÖREGLÁNY" // 2014-04-05

Kiégett az egyik szofita izzó a beltérben, ez egy kisebb lavinát indított el. A vége az lett, hogy ledesítettem az egész beltér világítást, és az összes külső világításom működik, még a ködlámpa is :)

>> EseményHaddel // Alfa 159 sw // 2014-04-21

Ma mentem egy laza 950 km-t. 0-190km/h között leteszteltem a gumit /természetesen német autópályán ;) / A tapasztalatok kedvezőek .Amíg be nem melegszik kicsit addig zajosabb ,utána halkul .Nem üt ,nem ráz . Az úthibákat természetesen jobban lehet érezni ,mint a ballonos télivel.Viszont ez kanyarban nem nyúlik el oldalra mint az .Eszméletlen kanyarsebességet lehet elérni zokszó nélkül.Kíváncsi vagyok vizes úton milyen lehet. A hosszbordák eléggé megvezetik .Az autó teljesítményét is vissza fogta ,érezni kicsit .Muszáj leszek megcsippeltetni :) A fogyasztás nőtt ,ilyen átlagsebességnél eddig 6.7 litert mutatott a kijelző ,most 7.1 lett. Szerintem nem vészes.
A szépségnek ára van :) A pihenőknél több ember is nézegette milyen szép kerekek ,a pályán is néztek át fele szomszéd kocsikből ,úgyhogy tetszetős :)

>> Tuning és extraHaddel // Alfa 159 sw // 2014-04-21

Régi álmom volt a TI felni . Szosza ajánlott egy egy emberkét ,akitől jó áron szereztem valódi ,zsír új felniket. Gumit Uniroyal Rainsportot akartam ,de az nem jött volna meg húsvétig ,ezért Pirelli Pzero Nero Gt -t vettem,235/40 R19 méretben .A kerékcsavarok eléggé rozsdásak voltak ,azokat lefújtam Spot Primer szürke alapozóval .Persze a kúpos ,és menetes részt nem :)
Majd veszek valamikor újakat,plusz még egy kerékőr sem ártana...
A csavarokat lehúztam a táblázatban feltüntetett nyomatékkal .
Az autó eléggé terepjárós lett ,kb. 3 centivel nagyobb a hasmagasság a téli gumis magassághoz képest. Furán néz ki ,de így legalább nem akadok fel minden fekvőrendőrön.
A másik ami miatt lehet jobb lett volna kisebb felni ,hogy a féktárcsa elég kicsinek néz ki ehhez a felnihez képest. Nem tudom ,majd biztosan megszokom ,de most fura még.

Ma először mentünk a Párduccal 1.000 km felett két tankolás közt!
1.019,5 km után érkeztünk meg a kúthoz, ahol is 62,82 litert tankoltunk. A fedélzeti már nem írt ki még megtehető távolságot, illetve hangos sípolással jelezte, hogy gond lesz/van...
Érdekes, mert még volt vagy 7 liter a tankban...
(Átvételkor 66,63 liter ment bele, tehát már tankoltam ennél többet is.)
Átlagsebesség 61 km/ó.

 
>> SzervizHaddel // Alfa 159 sw // 2014-04-19

A hátsó dobom már nagyon gatya állapotban volt ,laskára rohadt ,bizonyos fordulatnál rezgett benne valami ,gondolom levált terelőlamella. Pityukoma ajánlott egy embert ,akinek voltak bontott ,de jó állapotú kipufogói .Tőle vettem 2.0-ra való dobot.Gondolkoztam a duplásításon ,de az idén elmarad a gumi-felni kombó miatt.
A szerelést otthon csináltam .A leszedés tartott kb fél óráig ,felrakni az újat kb. 2 perc volt.Végre nem hangos ,és nagyon szép ezzel a króm véggel.

>> SzervizcZ // Alfa 166 2.4 JTD 150LE // 2014-04-21

Mivel láttam ezen az oldalon hogy sokan írnak ilyen szerelős blogot, hát én is vezetni fogok :)
Amit eddig csináltam:
-Légszűrő csere (Filtron), ami kegyetlen koszos volt, nem tudom hogy kapott levegőt a motor.
-Mivel nehezen kapott levegőt a kartergáz lecsapóból állandóan felkapta az olajat így azt is kiürítettem és benzinnel kimostam. Eltöröltem az olajos csöveket bellül.
-Leszedtem a kartervédőt és a mintegy 2kilónyi olajsarat lekapartam róla. Egyszer ha kerül rá, veszek egy szép új karter védőt :)
-Olajszűrő Bosch és olajcsere Mannol (pár ezer km múlva majd megint (Seleniara) mert kegyetlen szurok jött ki belőle, de meglepetésemre MANN filter volt fenn:) )
-Pollenszűrővel spóroltak (-_-)' de persze én nem illetve mégis, legközelebb nem ezt az ócskábbat veszem meg mert nincsen kerete, csak sima papper és lötyög a tartó-keretébe...no comment...
-Ránéztem a Turbóra is és fain, nem lóg a tegöly :D
-Vettem VAG /kapcsolos/ kábelt kiderült hogy ~260000Km van a Rovarszembe, volt pár hibakód az is a bakterságom miatt (LMM nem csatlakoztattam vissza)
Sajnos az AIRBAG cuccra nem tudtam rácsatlakozni :(((((
Pedig valamit ki kell találnom rá hogy ne világítson a visszajelző :s
-A lámpa mizériámra is pontot tettem, ugyanis eléggé kavicsfelverődéses, valamint az egyik xenon gyanúsan fehéresen világított igy kiszedtem. Xenonos mivoltja végett irgalmatlan összeg lett volna egy pár lámpa. Tehát különböző praktikákat próbáltam bevetni, de miután a xxxxGlass-ba se tudták felcsiszolni, belehelyeztem a két új PHILIPS Xenont (4300K) illetve az összes izzót HELLA-ra cseréltem, (mert hogy én nem szedem le mostanában a lököst az izzó csere miatt az tuti)
és visszahelyeztem a lököst.
-A radiátor tartó konzolt le rozsdamaróztam, majd vastagon bekentem alvázvédővel. Pár évet még kibír aztán új kell oda!
-Pár lámpatartó csavar tőbe eltört, így azokat kifúrtam és átmenő csavarral megoldottam a poblémát :D
-Majd tiszta ruhában beültem járattam majd picit élveztem a DSP-s hifit XD Minden másra ott a MasterCard.
A költségem egész jó/lesz mert az autóhoz kaptam levegőszűrőt,és olajszűrőt,szilenteket (hátulra),plusz szép Alfa jelet előre,6 konzerv Selenia olajat,ÜZA szűrőt.

 
>> SzervizBalumester // Alfa 166 2.4 JTD // 2014-04-21

Kuplung és kettős tömegű lendkerék csere, pluszba hátsó féktárcsák betéttel, csak, hogy jól aludjak

 
>> Szervizsztane // Alfa 156 SW 2,4 jtd 20V M-Jet // 2014-04-21

Ma rászántam magam és kicseréltem a ventillátoregységet, ugyanis az egyik ventillátor csapágy megadta magát, s félő volt, hogy megsérti a hűtőt.
Kevesbb mint felébe került Németországból megrendelni, mint itthon beszerezni.

 
>> SzervizACCUS 164 // Alfa 155 2,0 TS 8V // 2014-04-21

Cserélve lettek: Elől-Hátul BREMBO féktárcsa+betértek. Elől-hátul FAG kerék agycsapágyak. 8db NGK gyújtógyertya. Motor olaj SELÉNIUM 20K + szűrő. Hátsó motortartóbak. 2db Kézifékkötél. Tanknál az üzemanyagszűrő. Hátsó BILSTEIN 2db lengéscsillapító. Most a legközelebbi olajcserénél ami újabb 10,000Km-nél lesz nem igazán kel a gépsárkánnyal foglalkoznom :-))

 
>> Szervizforrasr // Alfa 166 2,4 JTD Progression // 2014-04-21

Eljött az ideje az első lengőkar szett cseréjének, alulra Moogokat kapott felülre pedig Readelliket.