Blog
Sajnos eljött az ideje, hogy a kuplung csapágya kezdje megadni magát.... Szerencsére a kezdeti "kattogás" elkezdődése után gyorsan ki lett cserélve az egész kuplung.
De miért is lett volna ennyi a sztori! :) kb 90 km megtétele után minden előjel nélkül szétcsúszott.... Így egy közel két órás kényszerpihenő következett a Fiumei úton, persze a legnagyobb dugóban mindenki örömére (hogy fokozzam az élvezeteket, péntek délután volt :)) ).
Nem volt óriási probléma, kb 5 perc alatt orvosolva lett, még ott a Fiumei úton :D
Ma megtörtént a futóműbeállítás Miskolcon, Farkas Zsoltnál.
Ismét megerősítést kaptam egy szakembertől, hogy az autó nagyon jó állapotban van, törésmentes.



Kezdődött ott, hogy valahogyan, érthetetlen módom elhagytam a tűzkarikát és a csavarokat (3db), amik a katalizátor után fogatják össze a két csövet. Hm... X-akta.
Marklar-tól szereztem tűzkarikát és ezzel meg is oldódott a probléma. Kicseréltem még a 4db leömlő- és a az utána következő 2db tömítést is, plussz még a katalizátor előttit is. Kipuff.rendszer rendben. :-)
Jött Marklar-tól még egy rezonátor cső is, de ez majd kicsit később fog bekerülni: Most egyelőre nem érzek rá affinitást. :-)
A tömítésekért ismét köszönet vm (NagyVad) kollegának. :-)
Költségek:
Leömlő tömítés: Ajusa 375,-/db
Leömlő alatti tömítés: Bosal 790,-/db
Katalizátor előtti tömítés:






350.000km-nél történt egy kis felújítás.
Cserélve lett:
- első-felső lengőkarok
- kutyacsontok
-stabilrúd szilentek
Valamint gyári első rugók kerültek be, mivel az előző tulaj előre ültetőket rakott, hátul gyárira hagyta...
Futómű beállítás megtörtént!
Hát átment a vizsgán. Nem csoda, lassan új autó lesz. Nem műszakilag van vele gond. Azt lassan letudjuk apránként. (Nem ilyesmire akartam költeni, hanem arra, hogy jól nézzen ki, de nem maradt választásom.) Sajna elsőre nekiálltunk a forgalmiba nem átírt Euroband D rendszámmal foglalkozni. Nem vót túl bonyolult, de azér eccerű sem, na...
Ezen kívül lett cserélve kerékcsapágy is. Meg még néhány darab a futóműben (sajnos mivel nem értek hozzá, nem tudom pontosan megmondani, hogy mi). Bár az rémlik, hogy valaki azt mondta, hogy ne ijedjek meg, ha nyiszog - ez állítólag természetes. A nyiszogásból lett csinnadratta. Mostmár rendben van ez is..
No, mindegy, hagyjuk is a szart. Always look at the bright side of life..
Nagy az öröm egyébként! 5,29-es a fogyasztás legjobbja, ráadásul elég vegyesen, indokolt a dízel mostanság, hisz járkálunk sokat, csak hiányzik néha a látvány. Jó vón nézegetni többet, csak nem látok rá az ablakból. Olajcsere következ mingyáújra.
Az autó úgy van rendben, ahogy az ember ránéz a arra a szerelemre, akiről tudja, hogy még fájni fog neki, de csak szerelmes és szerelmes. Az esze már máshova húz, de a szíve.. Soha többet nem lesz más, ez tényleg vonzalom. Elkezdtem gondolkodni is. Mondjuk úgy, hogy csinál, amit akar, végülis ő az első.
De az biztos, hogy legközelebb megnézem, hogy hol vásárolok. Sokat tanultam az elmúlt pár hónapban, lassan de biztosan haladunk a legjobb feszliftes multijet 156 felé.. de még hosszú az út. Pedig állítólag az enyém az egyik legjobb 156 az országban, ilyenből kevés van.. (Azóta is azon röhögünk az öcsémmel, hogy arra a kérdésre, hogy átmenne-e a műszakin abban az állapotban, ahogy megvásároltam, az volt a válasz, hogy "ezt visszatapsolnák". Üzenem, hogy fogalomzavar volt. Tényleg visszatapsolták, csak pótvizsgára)
Nahát, ezt a szart sztaniolba rakni jobban nem tudtam (nem értek a masnikötéshez sem).
Hazajött a villamossági szerelőtől pénteken, vasárnap elkezdtem összerakni az oldalüvegeket, ajtókat, hogy mihamarabb mehessen a kárpitoshoz. Az meglepne, ha összeállna a május végi OT vizsgára az autó, de ha a mostani hosszú hétvégén szép idő lesz, akkor nem teljesen reménytelen. Majd lövök képeket is feltöltöm, most már kezd alakulni a gép.
Hatso bal oldali rugo eltort,gyari lerendelve..varjuk a szallitast mar 3hete,nincs raktaron TI hez.adig is kap simat hogy autozhassunk
2014.06.14... megerkeztek a rugok.kivettem aregit esmost mar jol is nez ki.
maga a gyari rugo 60.000ft volt.
Mivel sírba vitt már a fehér felni, pedig nincs meg régóta, így míg kerékcsapágyat cseréltek aláraktam a télit, ezt meg lefényeztem.
Egy gyönyörű szép vörösréz színt kapott, xirallicot is raktam bele (mint mindenbe :D)
Kívül belül fényezve-lakkozva.
Csini :)
Ezzel egyetemben feljebb tekertem a gewinde-t 15mm-el a téli magasságot kapta meg, sajnos hobbi autóból mindennapos kocsi lesz belőle, és nagyon kényelmetlen volt (betonkemény volt, pattogott).
Így most ha csak +15mm is, de teljesen más az autó karakterisztikája!





2
743
Fórum
Friss topicok
- Giulia
- Alfa reklám
- Együnk-igyunk, amíg teh...
- Alfa történelem, híres ...
- Off-os verdák, tapaszta...
- Spider
- Zenebutik
- AlfaCity 2025 - július ...
- 4C
- Retrovízió - A '70-es, ...
Tagok
Új tagjaink
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10
- grimedth
- Frankie145QV