Blog
Csapágyas lett a generátor,szó szerint széthullott,jó kis móka volt mire kihalásztam a motor mögül de sikerült.Kapott új csapágyakat,+ még kicseréltem a szervocsövet is.
Mai napon újra sikeresen vizsgázott a verda, így két évre ismét kapott bizonyítványt.
Km állás 61.023
Készülünk a nyárra :) Megjöttek a 17 -es gyári Alfa Romeo (Speedline) felnik!
225/45 R17-es gumikkal lesz felrakva elől Bridgestone Potenza hátul Dunlop Sport 01. A képeken az eredmény, szerintem szépen mutat vele :)



Mai napon szembesültem, hogy elfolyt az olaj. Az alig 1000 km-es olaj a parkoló aszfaltján landolt. Szervizben kiderült nagyot koppant az autó alja, ezért megrepedt az olajteknő. :(
Z mester nagyon segítőkész volt, és soron kívül fogadta a kocsit, így még ma lábon vittem ki az udvarból a kocsit.
Olajteknő javítva.
Friss olaj betöltve.
Ma egy nagyon rendes trélerest ismertem meg, aki igen kedvező áron szállítja a kocsikat. :) Tréler költség: 7.000.- HUF volt Pesten belül.
Tegnap végre sikerült eljutnom a gumishoz. Felgumiztattam a frissen fényezett TI alufelniket. Szerintem az egyik legszebb gyári alufelnigarnitúra és ezt mutatja is. Télikerekeket gondosan lemostam és állványra raktam őket.
A felnik fényezését ismét SanyiJTD barátom végezte, kifogástalanul.
Km állás: 221898



Ma délután nekiestem a használtan vásárolt tetőcsomagtartó rendbe tételéhez.
Sajnos úgy látom, hogy a zárak tekintetében nincs az a VD40 mennyiség, ami működőképessé tenné őket. Persze azért befujkáltam mindet, többször is, de azt hiszem újakat kell vennem.
A talpak egészen jól rendben vannak – pontosabban rendbe tehetőek.
Első körben szétszedtem. A talpakat kézzel nem lehetett a pálcákról lehúzni, úgyhogy kalapáccsal jobb belátásra kellett bírni őket. Természetesen nem a műanyag talpat püföltem, hanem egy fémrudat toldóként használva a talpnak a menetes szorító házát kocogtattam. Volt amelyiket befelé kellett megküldenem, hogy megmozduljon, ezután már kézzel lejött.
A talpak csavarjait kitekertem, majd drótkefével eltávolítottam a kezdődő rozsdát, majd féktisztító, majd VD40, majd zsírozás és összerakás.
Sajnos az egyik talp csavarja nem akar megmozdulni, ezért a néhány napig intenzív VD40-kúrát kap.
A hétvégén a pálcák csúszkáinak a felületeit tervezem rendbe tenni.





Valerossi46 barátomtól kaptam egy krómozott kipufogó véget. Szerintem szép lett és ezúton is nagyon köszönöm Neki. Természetesen leisszuk a VTT-n. :) ;)

Ma sikerült beszereznem igen jutányos áron szerintem (és ezzel együtt esélyt adtam a jó időnek :D ) " új"felniket nyári gumikkal. (Uniroyal RainExpert) amiket fel is rakattam. Remélem nem fog kicseszni velem a szeszélyes tavasz és nem lesz már hó és hideg. Igazság szerint a téli gumikat már féltettem, mivel nem a legszerencsésebb + 10-15 fokban téli gumizni. A téli gumikat felnivel együtt leápolva lemosva elraktam, így a részemről a téli időszak lezárva.







Mivel januárban gyarapodott a család – jan. 22-én megszületett kislányom, Hanga Boglárka - SW ide vagy oda, a csomagtartó kicsivé vált – legalább is a babakocsis időszakra mindenképpen.
Mivel a 3 gyerek miatt sem vagyok hajlandó szeretett alfámat egy guruló dobozra cserélni, marad a tetőbox.
Sajnos tetőkorlát nincs az autón, utólagos felszerelése pedig egyrészt drága (120 000,- Ft oldalanként), másrészt macerás (tetőt átfúrni, tömíteni stb.), a THULE által kínált redszert választottam.
Újonnan az árak az alábbiak:
- talp (Nr. 750 vagy 754): 37 120,-
- rúd (ALU, szélzajmentes, 120 cm): 33 640,-
- KIT (Nr. 1419): 13 757,-
összesen: 84 517,-
Elkezdtem használtan is nézelődni, így hamarosan összeakadtunk Ricsi 147 CarTárs-sal, aki anno a 147-esét eleve THULE tetőcsomagtartóval vette, de egyből leszerelte, mert nem kellett neki. Hamar kiderült, hogy az ő 147-esén lévő rendszer valójában a 159-re való (750-es talp, 120 cm-es ALU rúd). Valójában a THULE oldalán 147-re való rendszer nincs is.
A Ricsi birtokában lévő talp típusának beazonosításában Pityukoma volt a segítségünkre, akinek ezúton is köszönöm a segítségét!
Az üzlet hamar megköttetett.
- talp és rúd: 15 000,-
- csomagküldés: 3 305,-
Annyi szépséghibája van, hogy a zárak eléggé be vannak állva. A hétvégén természetesen először VD40-el fogok próbálkozni, de végszükség esetén új zárszettet (T544) veszek, ami 6 335,- Ft.
A KIT-et természetesen mindenképp újonnan fogom megvenni.
Így a költségeim az alábbiak szerint alakulnak – legrosszabb esetben:
- talp (Nr. 750) + rúd (ALU, szélzajmentes, 120 cm): 15 000,-
- csomagküldés: 3 305,-
- KIT (Nr. 1419): 13 757,-
- zárszett (T544): 6 335,-
összesen: 38 397,-
Box tekintetében a Pacific 100-at választottam. A babakocsi mérete összecsukva 95x60x37 a Pacific 100 mérete pedig 139x90x39. Sajnos az összes többi box, aminek a magassága hasonló, mind jóval hosszabb – igaz keskenyebb is. Viszont árban 200 000 +!
A Pacific 100 ára egyébként a legkedvezőbb, 87 287,- Ft.
Használtan nemigen kapható, ha viszont mégis, csupán kb. 10 000,- Ft-tal olcsóbb, mint az új.
A szerelőm, aki mellesleg autóalkatrész kereskedésben dolgozik, utánanéz, hátha tud szerezni KIT-et, zárszettet és boxot még kedvezőbb áron.
Egyenlőre ennyi, de folyt.köv., mert a VTT-ig a projektet le kell zárni!








