Blog
Megjött a felújított féltengely Erhard cartárstól. Jövőhéten biztosan be is kerül a gépbe, már nagyon vártam.


8 éves lett a verda és úgy láttam jónak, hogy komplett vérátömlesztésen kellene túlesnünk, mert az olaj is elhasználódik idővel. Így az utam Csörgő műhelybe vezetett, ahol a csere is megtörtént. Aksi is cserélve lett, igaz még egyszer sem hagyott cserben, de a 8 év akkumulátor életében már nagyon nagy ajándék, így az is cserélve lett. Aksi még gyári volt.
Ami cserélve lett:
- Motorolaj + olajszűrő
- váltóolaj
- szervóolaj
- hűtőfolyadék
- akkumulátor
- levegőszűrő, pollenszűrő
Km: 61290








Eltelt újabb két év, újabb könnyed műszaki, most két évig remélhetőleg nem igazoltatnak a rend nagyszerű őrei. :)
Emellett végre itt a jó idő, fel is kerülnek 23-án a nyári papucsok. Hamarosan pedig jön egy újabb régóta húzódó projekt, amolyan hiánypótlásként, csak mert jó idő lett (sajnos még mindig nem a fűtés...), de jó lesz. :)
Így felkerültek a nyári papucsok és alaposabban lemostam a verdát, levettem a dobbetéteket és az ott lerakódott szemetet is kimostam. Végre jó idő van.

Sikeres műszaki vizsga, 2 évre letudva ez is.
Amikor vettem az autót rossz környezetvédelmi besorolásba tették, így lett új forgalmi és a piros helyett immáron kék plakett, hurrá! :)
Km állás:
223909
Történt egy napsütéses reggelen,hogy az én kis szépségem alatt oda nem illő foltot láttam meg pár pötty volt és először nem is gondoltam,hogy az én autóm hagy foltot, mert a parkolóban sok bontásból mentett jármű áll, ilyen-olyan foltokat hagyva maga után. Sajnos most az én kocsim a ludas, persze erre akkor derült fény amikor a frissen mosott kocsi oldalán olajpermet nyomot találtam. Bár volt otthon egy olajhűtőm 1.9 JTD 16Vhez, de azt már átalakítottam a 75-höz, szóval venni kellett egyet. Leírni egyszerűbb mint megtenni, még Mareknál sem volt, pedig az nagy szó. Szóval nagy nehezen sikerült 1 hét alatt szerezni, úgyhogy holnap csere következik. Az O-ring Kft-nél beszereztem a csatlakozásokhoz új gumigyűrűket. hogy azokkal se legyen gond a jövőben.
Szóval amióta nálam az autó pár ezer km belement, az izzító hiba visszatérésén kívül nem nagyon volt ilyen jellegű hiba. Nos a egy nap viszont megkaptam a check engine-t és a go to dealer felszólítást. Hát a kiolvasó szerint vagy falsot szív, vagy EGR eldugulva vagy a LMM. LMM meg volt takarítva, falsot elvileg nem szívhat, mert a csöveket átnéztem. Maradt az EGR. Először kiütöttem, és nem is jött vissza a hibakód csak 3 hét múlva amikor pont Kisvárdán pihiztünk. Miután egy hét láblógatásba belefért gondoltam leszedem az EGR-t kipucolom,hogy ne világítson az a hülye lámpa. Maga a művelet nem volt nagy dolog, de a meglepetés akkor ért amikor leszedtem az egrt. Az első képen látszik mit találtam. Le volt dugózva elvileg a hibakódmentes módon,nekem mégis dobta egy idő után. Szóval miután kitisztítottam az amúgy retkes EGR-t elkezdett motoszkálni bennem a gondolat,hogy mégse ez volt a hiba kiváltója,hiszen miután elhoztam 2 hónapig nem jelent meg semmi hibakód. Viszont a kocsi nem erőtlen, nem füstöl ami cáfolja a lyukas rendszer elméletet, marad talán az LMM, amit majd még kipróbálok. Kíváncsi vagyok végül mi lesz az ludas.



Ma megérkezett az üzemanyag rendszer első adagja. Autobahn88 fittingek AN6 méretben és 10m 3/8" alumínium üzemanyagcső. Ez az első adag, a motortérbe szükséges adag hamarosan érkezik, szóval alakulni kezd ez is. Az AC még kérdéses,hogy megúszta-e a 2 év állást. Az egyik felem reméli,hogy megúszta és nem kell további kiadással nyújtani a feltámasztást, a másik reméli,hogy kuka, és jöhet egy nagyobb erősebb Walbro, amit Kovács Szabi barátom (Stefan Zorst Racing) ajánlott tényleg különlegesen akciós áron :)
A fékrendszer időközben le lett légtelenítve, és bár nem tűnik rossznak,de egy álló kocsin nehéz tesztelni.


Röviden: - Felni méretváltás
- Ültetés
- Új gumik
- "egyedi" szőnyeg garnitúra
Bővebben: Kezdődött a történet egy ültetéssel,mert a régi felnivel és gumival ami 215/40 r17 volt eléggé terepesnek nézett ki a gépsárkány, bár a felni és a gumi patent volt csak hát...nagyon peres! Sikerült beszereznem egy gyári Eibach 30/30 as ültetőszettet 5 év garival, ez Vittorio cartársnál beépítésre került, csak közbe a hátsó stabpálcákat nemtudták csak flexel leszedni úgyh az is cserés volt!Bekerültek Optimal márkájú stabok, ez volt február elején!Aztán következett a felni projekt, sikerült találnom egy Toora T950-es tipust(18")elég jó árban, haza hoztam...következett a rendbe tétel(görgőzés,homokszórás,fényezés,felniközép beszerzése,szerelés,centírozás + kapott szép fényes acél szelepeket). Előtte meg rendeltem rá a 0 km-es 215/40 r18 gumikat és mehetett a gumishoz összerakatni és fel a gépre!Közbe meg jött az "egyedi" gyártású piros szegélyű hímzett szőnyeg..Állítólag nem néz ki annyira rosszul az összkép... :)
Költségek részletesen: - felni+utiköltség 60 + 8e ft
- ültetőrugó+beépítés+hátsó stabpálcák 55 + 20 + 8e ft
- görgőzés 4e ft
- gumi + szállítás 54e ft :D
- homoszórás + fényezés 0ft (ismerős megcsinálta) + 20 e ft
- felniközép 9 e ft
- szerelés + acél szelep + centír 6 + 4 + 2e ft
- "egyedi" szőnyeg garnitúra 9 e ft











0
584
Fórum
Friss topicok
- Giulia
- Találkozások
- 4C
- Retrovízió - A '70-es, ...
- Együnk-igyunk, amíg teh...
- AlfaCity 2025 - július ...
- Alfa reklám
- Alfa történelem, híres ...
- Oldtimer, youngtimer
- 159
Tagok
Új tagjaink
- Gyuszkó 159
- Olxander
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10