Blog

Megjött a felújított féltengely Erhard cartárstól. Jövőhéten biztosan be is kerül a gépbe, már nagyon vártam.

 
>> SzervizGegee // Alfa 147 1.6 Twin Spark 120LE // 2014-03-22

8 éves lett a verda és úgy láttam jónak, hogy komplett vérátömlesztésen kellene túlesnünk, mert az olaj is elhasználódik idővel. Így az utam Csörgő műhelybe vezetett, ahol a csere is megtörtént. Aksi is cserélve lett, igaz még egyszer sem hagyott cserben, de a 8 év akkumulátor életében már nagyon nagy ajándék, így az is cserélve lett. Aksi még gyári volt.

Ami cserélve lett:
- Motorolaj + olajszűrő
- váltóolaj
- szervóolaj
- hűtőfolyadék
- akkumulátor
- levegőszűrő, pollenszűrő

Km: 61290

 
>> Autóápolássparco // Alfa 156 SW 1.9 JTD // 2014-03-22

196.216 (piros)

 
>> SzervizHoZee // Alfa 147 "Vadállatosított" EcoTS :) // 2014-03-10

Eltelt újabb két év, újabb könnyed műszaki, most két évig remélhetőleg nem igazoltatnak a rend nagyszerű őrei. :)
Emellett végre itt a jó idő, fel is kerülnek 23-án a nyári papucsok. Hamarosan pedig jön egy újabb régóta húzódó projekt, amolyan hiánypótlásként, csak mert jó idő lett (sajnos még mindig nem a fűtés...), de jó lesz. :)

 
>> Autóápolás6UR20 // Alfa 156 1.6 T.S // 2014-03-22

Így felkerültek a nyári papucsok és alaposabban lemostam a verdát, levettem a dobbetéteket és az ott lerakódott szemetet is kimostam. Végre jó idő van.

 
>> Eseménydanikab62 // Alfa 145 3 ajtós // 2014-03-20

Sikeres műszaki vizsga, 2 évre letudva ez is.
Amikor vettem az autót rossz környezetvédelmi besorolásba tették, így lett új forgalmi és a piros helyett immáron kék plakett, hurrá! :)
Km állás:
223909

 
>> SzervizLacUS // Alfa 156 SW // 2014-03-21

Történt egy napsütéses reggelen,hogy az én kis szépségem alatt oda nem illő foltot láttam meg pár pötty volt és először nem is gondoltam,hogy az én autóm hagy foltot, mert a parkolóban sok bontásból mentett jármű áll, ilyen-olyan foltokat hagyva maga után. Sajnos most az én kocsim a ludas, persze erre akkor derült fény amikor a frissen mosott kocsi oldalán olajpermet nyomot találtam. Bár volt otthon egy olajhűtőm 1.9 JTD 16Vhez, de azt már átalakítottam a 75-höz, szóval venni kellett egyet. Leírni egyszerűbb mint megtenni, még Mareknál sem volt, pedig az nagy szó. Szóval nagy nehezen sikerült 1 hét alatt szerezni, úgyhogy holnap csere következik. Az O-ring Kft-nél beszereztem a csatlakozásokhoz új gumigyűrűket. hogy azokkal se legyen gond a jövőben.

 
>> SzervizLacUS // Alfa 156 SW // 2014-03-21

Szóval amióta nálam az autó pár ezer km belement, az izzító hiba visszatérésén kívül nem nagyon volt ilyen jellegű hiba. Nos a egy nap viszont megkaptam a check engine-t és a go to dealer felszólítást. Hát a kiolvasó szerint vagy falsot szív, vagy EGR eldugulva vagy a LMM. LMM meg volt takarítva, falsot elvileg nem szívhat, mert a csöveket átnéztem. Maradt az EGR. Először kiütöttem, és nem is jött vissza a hibakód csak 3 hét múlva amikor pont Kisvárdán pihiztünk. Miután egy hét láblógatásba belefért gondoltam leszedem az EGR-t kipucolom,hogy ne világítson az a hülye lámpa. Maga a művelet nem volt nagy dolog, de a meglepetés akkor ért amikor leszedtem az egrt. Az első képen látszik mit találtam. Le volt dugózva elvileg a hibakódmentes módon,nekem mégis dobta egy idő után. Szóval miután kitisztítottam az amúgy retkes EGR-t elkezdett motoszkálni bennem a gondolat,hogy mégse ez volt a hiba kiváltója,hiszen miután elhoztam 2 hónapig nem jelent meg semmi hibakód. Viszont a kocsi nem erőtlen, nem füstöl ami cáfolja a lyukas rendszer elméletet, marad talán az LMM, amit majd még kipróbálok. Kíváncsi vagyok végül mi lesz az ludas.

 
>> Tuning és extraLacUS // Alfa 75 America // 2014-03-21

Ma megérkezett az üzemanyag rendszer első adagja. Autobahn88 fittingek AN6 méretben és 10m 3/8" alumínium üzemanyagcső. Ez az első adag, a motortérbe szükséges adag hamarosan érkezik, szóval alakulni kezd ez is. Az AC még kérdéses,hogy megúszta-e a 2 év állást. Az egyik felem reméli,hogy megúszta és nem kell további kiadással nyújtani a feltámasztást, a másik reméli,hogy kuka, és jöhet egy nagyobb erősebb Walbro, amit Kovács Szabi barátom (Stefan Zorst Racing) ajánlott tényleg különlegesen akciós áron :)

A fékrendszer időközben le lett légtelenítve, és bár nem tűnik rossznak,de egy álló kocsin nehéz tesztelni.

>> Tuning és extraMatthewGT // Alfa GT 1.8 TS "Distinctive" // 2014-03-21

Röviden: - Felni méretváltás
- Ültetés
- Új gumik
- "egyedi" szőnyeg garnitúra

Bővebben: Kezdődött a történet egy ültetéssel,mert a régi felnivel és gumival ami 215/40 r17 volt eléggé terepesnek nézett ki a gépsárkány, bár a felni és a gumi patent volt csak hát...nagyon peres! Sikerült beszereznem egy gyári Eibach 30/30 as ültetőszettet 5 év garival, ez Vittorio cartársnál beépítésre került, csak közbe a hátsó stabpálcákat nemtudták csak flexel leszedni úgyh az is cserés volt!Bekerültek Optimal márkájú stabok, ez volt február elején!Aztán következett a felni projekt, sikerült találnom egy Toora T950-es tipust(18")elég jó árban, haza hoztam...következett a rendbe tétel(görgőzés,homokszórás,fényezés,felniközép beszerzése,szerelés,centírozás + kapott szép fényes acél szelepeket). Előtte meg rendeltem rá a 0 km-es 215/40 r18 gumikat és mehetett a gumishoz összerakatni és fel a gépre!Közbe meg jött az "egyedi" gyártású piros szegélyű hímzett szőnyeg..Állítólag nem néz ki annyira rosszul az összkép... :)

Költségek részletesen: - felni+utiköltség 60 + 8e ft
- ültetőrugó+beépítés+hátsó stabpálcák 55 + 20 + 8e ft
- görgőzés 4e ft
- gumi + szállítás 54e ft :D
- homoszórás + fényezés 0ft (ismerős megcsinálta) + 20 e ft
- felniközép 9 e ft
- szerelés + acél szelep + centír 6 + 4 + 2e ft
- "egyedi" szőnyeg garnitúra 9 e ft