Blog
2013 Június 29.-e. Ez a nap szép lett volna, ha otthon maradtam volna! De sajnos nem így történt. Gondoltam elmegyek turkálni egy szereld magad bontóba, meglepem magam pár aprósággal névnapomra, ami ezen a napon volt. Már épp a bontó előtti utcában jártam, amikor csak azt veszem észre, hogy a légzsák az arcomban van, barátnőm meg sikít torka szakadtából. Na ezt nem kívánom senkinek. Még annak sem, akinek pedig kívánnék sok mindent. Szerencsére senkinek semmi baja nem lett, egy kis fejfájáson kívül, egyedül nekem lett kicsit nagyobb fejfájásom, mert a belső visszapillantó egyenest a homlokomba repült, mikor berepedt a szélvédő. Tehát a következő történt: amint már említettem a cél előtti utcában jártam, és egy az út szélén parkoló nyerges kamion mellett hajtottam el, amikor a kamion orra előtt csinos kis tempóval kihajtott, egy helyes kis német kisasszony, a csinos kis utcai terepjárójával. És meg is lett a baj. Persze csak nekem, mert jobb kéz szabály volt, az mindegy hogy semmi tábla, meg hogy ott állt a kamion, abban a marhán be nem látható utca előtt max 2 méterre. Az autó automata blokkolt, nekem időm nem volt rá, meglöktem a nőcit, aztán belerongyoltam egy kerítésoszlopba. Persze egyből rendőr, helyszínelés stb. A helyszínen 50-50% hibásak voltunk a rendőrok szerint, mivel be nem látható volt az út, és először jártunk arra, plusz nekem 50-es, a nőnek 30-as táblája volt, mégis rendesen kirongyolt elém. Na persze én magyar, ő német, + mindkét rendőr német = megszívtam. A biztosítóm sem a legjobb választás volt, mert kb 1000 km-re van az irodájuk, telefonon meg csak hebegtek-habogtak, hogy jönnek ki a kárt felmérni, aztán végül is egy levélben tudatták velem hogy ez mégsem lesz ilyen egyszerű, engem hoztak ki hibásnak. Fel is hívtam őket, és nagyon szépen megköszöntem az együttműködésüket stb. Persze a nőnek ilyen gondja nem volt, mert ebben a hónapban már a második full cascos autóját törte össze, örömömre, és ezt sikerült az édes apukájától megtudni, akik a balesettől vagy 50 méterre laktak, és egyből ott is voltak persze. Pár képet felrakok a helyszínről csak hogy egyértelmű legyen. Ja és azt még nem is mondtam, hogy az utca előtt ügye egy kamion állt, és egyből utána egy másik is, hogy még csak következtetni se tudjak, hogy ott egy leágazás. azóta az alfát 140 ezerért hazahozattam, magyarba, plusz ott a helyszínen 150 eurót fizettem a tréleresnek aki egy garázsig elhúzta, aminek 3 hónapig összesen szintén 150 euróba volt a bérlése, az összesen majd 250 ezer forint átszámolva, és ennyi pénzért is adtam tovább egyik pesti kartársnak. Így legalább csak több mint mindent buktam. Több mint 4000 euró + rengeteg belefektetett idő. Itt kinn a tárolása drága lett volna, viszont arra meg időm nem lett volna, hogy rendbe legyen rakva. Ennyi lenne a kis történetem sajnos.











Mi is ott voltunk! :D Még több kép ...
itt :
https://www.facebook.com/smahoviktoria/media_set?set=a.658840934137657.1073741838.100000352702699&type=3
és itt:
https://www.facebook.com/eszter.urhegyi/media_set?set=a.593587440705625.1073741831.100001631234137&type=3








Az első... és nagyon remélem,hogy az utolsó is!!! :D
A havas,erdős ... persze kanyarokkal teli utakon, nem tudnak néhányan figyelni... igaz Én is meglepődtem,amikor a kanyarban két autó egymás mellett jött velem szemben... a frontális ütközést,csak úgy tudtam elkerülni,hogy elrántottam a kormányt... két korrigálás után a harmadik nem sikerült... így sikeressen a friss havas jégre felfutottam, megpördültem és az Alfám kemény hátsójának hála... és az elakadt keréknek... sikeressen landoltam a bozotosban! Egy karcolással és egy vállrándulással szálltam ki az autóból!





Itt van újra...
vagyis remélem, mert nem bírtam ki, és felraktam a nyári kerekeket. Mivel a MOMO szett elég rossz állapotban volt ezért elhatároztam hogy felújíttatom, de amikor láttam hogy görgőzni és homok fújni is kellene festés előtt, eltántorodtam kicsit, és számolgatni kezdtem. Jobban jöttem ki a dologból egy új szettel. Rá is találtam nagyon jó áron hozzájutottam ezért le is csaptam rá. A gumisnál csak ámultak bámultak hogy milyen jó állapotban vannak, és tényleg. :) a legnagyobb súly amit rá kellett rakni az 5 gramm volt. Pedig használtan vettem.
Hátra vettem két darab Goodyear Eagle F1-es gumikat 195/50 R15 ös méretben. Elöl maradtak a Vredestein Sportrac 3 mivel szinte újak :)
Nekem nagyon bejön ez a gyári szett rajta.
Egy kis számvetés:
Felni : 32 000 Ft + Posta 4000 Ft
Gumi : 15 000 Ft
Felrakás + Centírozás : 5000 Ft
Km: 129 720





Beszereztem egy ilyet:
JVC KD-AVX 33
Ez nem az enyém.
Majd képeket teszek fel. Még nem raktam be. Ahogy időm engedi.
Csak, hogy meglegyen!

fájó szívvel, de eladtam. Az utolsó pár hónapban már úgyis csak a ház előtt állt.
Kollégám vette meg, jó helye lesz :)
50500km: Cserélve lettek:
Olajcsere (Selenia Star 5W-40)
Olajszűrő (gyári)
Pollenszűrő (gyári)
Levegőszűrő (gyári)
Gyújtógyertya (NGK IKR9F8)
Klímatisztítás
Vezérműszíj (gyári)
Vízpumpa (gyári)
Hosszbordás szíj (gyári)
Diagnosztika (negatív)
Az autóval minden rendben, a lehető legjobb állapotban van, kedden lesz 5 éves!
Szerviz: Alfa Szatmári
Évente csak párszor tudom meglátogatni hazámat, de mindig történik valamilyen állatos baleset. Legutóbb a kutya harapta ki a gumimat, most őzikével találkoztam a 811-es számú főúton, mely elhagyta a színhelyet. Veszprémben átmeneti megoldásként egy új fényszórót építettek be, s így tudtam visszamenni Németországba, ahol is az autó javítva lesz.








Ma 4 kis apróság érkezett hozzám egy cartárs jóvoltából. Nagyon örültem neki, mert ugyan kis szépséghibák, az én szemem zavarta a látvány. Ami jött: hátsó ablaktörlő, karral együtt, a csomagtartóban lévő hálótartót kiakasztó egyik műanyag pöcök, a jobb hátsó ajtó kilincsét belülről fedő műanyag háromszög, valamint a meleg levegő fúvóka. Mindent "beépítettem" elég ügyesen. Kb 3 perc volt :) A fúvókával volt egy kis pepecselés, mert ami nekem van, az króm karikás, amit kaptam az sima fekete volt. Nem engedtem a dizájnból, így teljesen szétszedtem mindkettőt, és abból építettem egy jól működő krómkarikásat, meg egy nem annyira jól működő sima feketét. Leszedtem a tető"spoilert" és kioperáltam azt a gumi függönyt, mert zavart, hogy mindig koszos, poros a kocsi hátulja. A patentokat kiszedtem, egy sem tört el, majd visszaraktam a gumi nélkül a helyükre. Lehet hülyén néz ki, de majd lesz az is orvosolva (vagy nem).
A fékem is rosszalkodott. Teljesen balra fordított állásban a nyerget érte a tárcsa. Ma szétszedtem az egészet, és a tartókonzolon fordítottam, hátha ez volt a gond. Miután összeraktam és kipróbáltuk már nem érte a tárcsát. Mindenesetre mindjárt próbaút, aztán ha kell még 1x szétkapom. Lassan csukott szemmel is tudnék Brembo rendszert szerelni. Erhard cartárstól remélhetőleg nemsokára megérkezik egy komplett felújított féltengely, valamint szeretnék már saját olajat önteni a vasba + ékszíj csere, és a többi szervizelés.
Az idén a gyáti TI felniket fogom használni, viszont mielőtt felraknám őket, fényezem grafit-szürkére, így egy az éven egy hangyányit csúszik, de ami késik nem múlik. mióta nálam van (kb. 1 hónap) 1600 km-t mentem vele, különösebb érdekességet nem véltem felfedezni azon kívül, hogy 2 oldalsó ablakon nincs fólia, másik oldalt van, valamint a hátsó ablakról nagyon érdekesen kezd leválni a fólia.


