Blog

>> SzervizDzsozy // Alfa 166 2.0 TS // 2013-10-26

2008.11.23-án utólagos xenont kapott a vas, ez tűnt a legjobb és olcsóbb megoldásnak, mivel este ezekkel a lárva szemekkel szinte semmit sem látni. Az egyik trafó bemondta az unalmast. A Vaterán lőttem egy készletet, így lett egy tartalék is. :)

 
>> SzervizDzsozy // Alfa 166 2.0 TS // 2014-03-04

Megjöttek a gummák! UNIROYAL RainSport 3.
Látható a ledobott pacsker, ami a hátsó tengelyen volt. Egy Olasz út így legyalulta, az amúgy is kukás gummát. Asszem ez hátsó komplett szilentezés lesz.

2013.03.03-án csak sietve átvettem a gummákat, 04-én azért már meg is néztem.
Néztem is nagyot, mert akárhogy is forgattam nem jött össze sehogy a minta. Egyik guriga kifelé dobja a vizet, másik meg a doblemez felé? Elkezdtem mókólni,keresni a forgás irány jelzést (rotation). Nincs!!! Ellenben van külső (outside) , belső (inside) megjelölése. Összeforgattam, hát egyik előre, másik hátra??????? Irány a google, még mielőtt fennhangon reklamálok a forgalmazónak. Az Uniroyal-Tires.com oldalán találtam meg a végső megoldást. Elmondásuk, leírásuk szerint egyedülálló,forradalmi, bla,bla-bla újítás az UniroyalRainsport 3, ASZIMETRIKUS GUMI.
kép: ezen belül - FITMENT ON THE CAR menü.
Itt látható, hogy a gumi aszimetrikus.
Meglő, mert nem erre számítottam, de a választást akkor sem bántam meg, mert igen jókat olvastam "róla", és a tesztek,paraméterek is kifogástalanok!

 

Már tavaly télen hallani lehetett, hidegen gyújtás után, hogy meg meg csúszik és sivalkodik, de amint az idő megjavult, ez a hang is eltűnt.
Idén télen ismét előjött, azzal a különbséggel, hogy indulás után, menet közben is halványan hallani lehetett a sivalkodást.
Első körben csak hosszbordást cseréltünk, vezető görgője még okés, spanoló tárcsájának a csapággya picit kotyogós, de első körben újranyomtuk zsírral és ment vissza.
Hihetetlen, de a számítógép által dobott szíj nem passzolt hozzá, végül a negyedik boltbarohanás után került a kezünkbe a megfelelő hosszúságú...alfa rejtély :)
Valamivel halkabb lett a motortér, meg mintha jobban harapna, bár ez szerintem csak illúzió :)
Fotók nem a legjobban sikerültek, de látszódik a lényeg...pár helyen keresztben már megvolt repedve, meg teljes hosszban finoman repedezettek voltak a bordák.
km állás: 125.210

Anno a felnik ET eltérését pogácsákkal állítottam helyre. Az első kerekeknél ez egy kicsit túl jól sikerült, mert elkezdte enni a gumi külső felét. Mielőtt meglesznek az új gumik ezt helyre kell hozni.
A 20 mm-es pogácsákból - hála a szerszámlakatos ismerősnek - ma 15 mm-esek lettek. A visszaszereléssel viszont meggyűlt a bajom, mert a hosszú kerékcsavarok így beleérnek hátul a kerékagyba. Holnap rövidíteni kell őket.
update 2014.03.04.:
65 mm lett a csavarok hossza, még így is kilóg hátul vagy fél centi.
Pogácsák visszakerültek, próbaüzem holnap Várpalotára menet.
Egy dolog viszont feltűnt. Alul eléggé olajos minden. Nem cseppen, de nem tetszik. Olajcserekor majd megvizsgáljuk, hogy mi az oka. Balansztengely és főtengely szimering elvileg nem lehet, mert az már cserélve lett.

 
>> Szervizjuhaszgabor // Alfa Spider / GTV JTS Medio // 2014-02-26

Kis szenvedés után sikeresen kicseréltük a bal első lengőkart, illetve a 2 db első stabilizátor kart, de bal elől valami még mindig reccsen és bukkanókba nyekereg.

 
>> Szervizjuhaszgabor // Alfa Spider / GTV JTS Medio // 2014-03-02

Vasárnap délután lementem egy alfa szakértőhöz, kiolvasni a hibát, illetve kideríteni, mégis mitől rángathat néha az autó és dobálja be a motorhiba visszajelzőt. Sikeresen odaértem, megálltam a kapuba és onnan már nem sikerült elindítani az autót, de legalább tudta, hogy hol kell lerohadni. Gondolom érezte a közelségét a spidernek, 155-nek és a GTV6-nak, gondolta Ő most pedig kicsit maradni szeretne... Kiolvastuk ismét a hibát, eddig mindig a 3-as hengerre írt be égés kimaradást, de mivel megcseréltem a 2 belső trafót, most a 2-es hengerhez írta be a hibát... valószínűleg a trafó ment el szarni. Sikerült rendezni egy akksit és így haza tudtam menni lámpa nélkül vak sötétbe egy kis segítséggel, de legalább már megvan a hiba... holnap rendelem is a trafót és utána járok a generátor javításnak is. Innen is szeretném megköszönni Erdő Attilának és édesapjának a segítséget! Talán ez volt az első alkalom, hogy megtapasztaltam milyen is az alfás összetartás! :)

 
>> SzervizFairlane // Alfa GT 1.9 JTDm 16v Distinctive // 2014-02-11

Ahogy egy jól karbantartott autótól elvárható, csont nélkül átment a műszakin.

>> SzervizFairlane // Alfa GT 1.9 JTDm 16v Distinctive // 2014-01-21

Megejtettünk egy futómű beállítást.
Cseh-Mart, határ út. Még mindig profik.

>> SzervizFairlane // Alfa GT 1.9 JTDm 16v Distinctive // 2014-01-09

Cseréltünk axiális csuklókat és gömbfejeket.
Bazi drága TRW került bele, remélem soká húzza :)

>> Szervizafla159 // Alfa 159 SW // 2013-11-04

Felkerültek a téli gumik (Michelin) melyeket még a vásárláskor kaptam a vashoz. A gumis nagyon dicsérte, hogy ezek igen jó fajta és minőségű abroncsok.Hála az istennek legalább ezzel beljebb vagyok. Az előző blogomban már írtam, hogy egyszerűen képtelenek voltak beállítani a futóművemet. Állandóan balra húzott. Hát láss csodát a gumi cserével megoldódott a problémám, mert a gép a csere után beállt és olyan egyenesen fut, mintha zsinóron húznák. (Ez egy rettentő szakszerű megállapítás :D )