Blog
Egy hölgyeménnyel leugrottunk egy közeli folyó partjához, pár jól sikerült képet feltöltenék ide :) A 2013-as év utolsó fotózása nyári szettel.












Már tavaly éreztem hogy gyengélkedik az akksi....évközben ugye nem mutatta ki de a mostani télnek már nem merek ezzel nekivágni,főleg hogy sokat áll az autó!!!Ismét Banner 100Ah-s mellett döntöttem,a régi is kibírt 6 évet!!!
Sziasztok Társak!!
Végre elérkezett az ideje, annak aminek kellett :)
Még a biztonságtechnikai játékon nyertem egy ajándékutalványt vezetéstechnikai tréningre. Szeretném megosztani az élményeimet, ha nem bánjátok (Halesz a beígért beszámolóm :)).
Őszintén megmondom, azért használtam ki az alkalmat most és nem korábban, mert nem akartam a nagy melegben nyáron...valamiért úgy éreztem a tél beköszönte előtt sokkal jobb a "tapasztalatszerzés"!
Jelentem sikeresen túl vagyok rajta és nagy élmény volt. A mai nap folyamán 13.30-kor indult a menet a 4. kerületi Magyar Autóklub általi tesztpályán.
Adminisztrációval kezdtünk, majd kis oktató filmeket néztünk meg. Ezt követően megkaptuk a walky talky-t, s eldönthettük, hogy a kísérőink beülnek mellénk vagy egyedül vágunk neki. A walky talkyn keresztül kommunikált velünk a tréning oktató, s ha szükséges volt tanácsokkal látott el bennünket.
Ha emlékeim nem csalnak nyolcan vettünk részt. A következő autók találkoztak: Suzuki Liana (nő); Skoda Octavia (férfi); Nissan Almera (férfi); VW Golf (férfi); Seat Toledo (férfi); Mercedes ?(nő - régebbi nagy "horda"kombi); Renault Megan kombi (férfi) és természetesen Én az Alfi 156 1.9 JTD-el :) -> 3 nő és 5 férfi
Ízelítő a tréningből:
- vészfékezés száraz és vizes pályán,
- imitált frontális ütközés elkerülése, megcsúszó kiperdülő autó egyenesbe kormányzása,
- blokkoló fékezés "jeges" megjelenő akadály, vízfal előtti megállás,
- féktávolságon belüli akadály "kilépő gyalogos" kikerülése kézifékkel,
- kanyarodás csúszós pályán.
Nem voltam még sosem ilyen tréningen, így őszintén szólva nőiesen, be voltam "zsongva" rendesen ;-) Ráadásul vizuális típus vagyok, így a feladatok első köreit bátortalanul tettem meg... aztán egyre-jobban belejöttem.
Az oktató is azon volt, hogy megismerjük az autónk "határait" amikkel az úton sajnos bármikor találkozhatunk.
Remélem nem leszek elfogult, de az Alfikával jól teljesítettünk :D Szépen helytállt. A rántó pad volt számomra a legélvezetesebb és egyben ijesztő ;-) A végén már megszerettem :-P
A tréning végére besötétedett, így esti fényviszonyok mellett is tapasztalatot szereztünk, 17 órakor fejeztük be.
Összesítve nagyon Köszönöm, hogy részt vehettem a játék egyik nyerteseként egy ilyen hasznos tréningen és ajánlom mindenkinek!! Mert az autónkat "ismernünk" kell ahhoz, hogy a balesetveszélyes szituációkat kitudjuk kerülni vagy a legkisebb sérüléssel ússzuk meg.
Az Alfában nem csalódtam eddig sem,s ezúton még jobban "összecsiszolódtunk" :-D






hát a gyári izzók mitnemondjak elég sárgák:(( ezért kapott 2db szép fehér helyzetjelzőt és 2db fehér tompítottat:)) igaz, hogy képen kéknek látszik...de élőben szép fehér :))

itt a tél...megkapta a téli pacskerokat, GoodYear UltraGrip 205 55/16 :))
Temetésen voltunk, és a ravatalnál állva puffanásra lettem figyelmes! Gazsi biciklizett és a kezében is mellette vezetett egy biciklit (2in1), csak bambaságában az üres biciklit nekivezette az autómnak. Rendőrt hívtam, ők kihívták a helyszinelőket, akik megbüntették az ombret, én meg hajtsam be a 20000-ft os kárt. Eddig biztatóak a jelek, a többség embere részletfizetésekben elvileg rendezi a kárt...
Egyébként a hátsó lökös bal sarka sérült, de nem tört semmi, fényezési munkával javítható a kár.
Az eredeti, egygombos kulcsot az autó vásárlásakor elég ramaty állapotban kaptam meg. Teljesen szét volt esve, az öreg, mindenre jó cellux nevezetű csodafegyverrel volt összeeszkábálva, és az autó nyitása is elég nehézkesen működött vele.
Úgy döntöttem, ennek véget vetek!:)
Körbeszaglásztam a neten, és találtam több ajánlatot, ami távirányítós bicskakulcs készletekről szólt. Végül a "bicskakulcs.hu" ajánlata mellett döntöttem.
Ez egy háromgombos kulcsszett, fejegységgel.
Mivel eleve egy kicsit zavart, hogy a csomagtartót csak belső karral, vagy kulccsal lehet kinyitni, úgy döntöttem, hogy ha már három nyomógombos kulcsot veszek, és babrálok a kocsival, akkor minden legyen extra.:) Ezért vettem szintén az említett helyről egy mágneses csomagtartó-nyitó modult is.
Megérkezett az áru, s én alig vártam, hogy beépítsük.:)
Ez a tegnapi napon, jelentem, sikeresen meg is történt.:D
Megkértem egy remek autóvillamosságis ismerősömet, hogy segítsen a művelet végrehajtásában, mert egymagam teljesen elveszek a témában.
A csomagtartóba a hátsó ülőlapot kiszedve, szépen küszöb alatt elvezettük a mágneszár kábelét, magának a zárnak pedig egy gyönyörűen megbújó, már-már a célra kifejlesztett kis helyet találtunk a csomi nyitó kallantyú mellett, a kettős lemezelés között. Igaz jó játék volt olyan kis megbújt helyre beszerelni az eszközt, viszont teljesen megérte.:) Erről sajnos elfelejtettem képet csinálni....sorry.
Az új távirányító fejegységének szerelését a kormány mellett balra lent található biztosítéktáblánál kezdtük. Itt nagyon nem tudok szakmai mélységekbe belemenni...elnézést.:)
A lényeg: megkerestük az ajtókat nyitó, valamint, valamint az ajtókat záró meglévő vezérkábeleket, ezekre rákötöttük az új fejegységet, adtunk neki pozitívat meg testet az akksiból jövő kábelekről, majd a csomiból behúzott kábelt is csatlakoztattuk.
Az új fejegységnek remek helyet találtunk a biztosítéktábla mellett, ahova gyorskötözővel rögzítettük.
Csodálatosan működik, nagy az öröm és bódottá.:)
Alfa Amore!





Szereztem egy másik ics-t mert az enyém behalt mikor szétszedtem fóliázásra a közép konzolt, az egyik láb a zöld dugaszon bevolt nyomódva és csak az audió rész működött rajta... szétszedtem visszanyomtam a helyére és láss csodát minden megy rajta, örültem is neki hogy nem hiába vettem, a gond már csak annyi vele hogy miután beinditom a motort és elindulok kb olyan 20-30másodpercenként kikapcsol és közben be is villan a képernyő aztán megnyomom a bekapcsoló gombot és gond nélkül bekapcsol de aztán megint kikapcsol , nemtudom mi lehet a gondja valakinek vmi ötlete?








az előző blogomban emlitettem hogy vettem 2 téligumit hátra a márkájuk Falken eurowinter aszem és 8 mm van rajtuk tehát majdnem újak



Az úgy volt hogy megállitottak 2hete a zsernyákok és elakarták venni a forgalmit mert az egyik nyári gumma elég kopottacska..sikerült megegyeznem velük...korrektak voltak 20 euróm bánta, na de ami ezutánn jött annak fele sem tréfa, mivel éppen hétvége volt és jóidő gondoltam felrakom a téli szettet hogy ne bassz..ak a zsaruk,ok nekiáltam először hátul aztán mikor előlre is fel akartam tenni a felnit akkor szembesültem azzal hogy a hirhedt Brembó fékem nem akarja felengedni a téli kereket a helyére...kicsit elfehéredtem hogy azt a jó k...anyját... rakhattam vissza a nyári kerekeket, na jó irány a gumis mert aznap levoltam egyezve vele hogy felrakom a 16-os téliekeket de a 2 hátsót cseréljük mert oda vannak, elindulok persze a gumis előtt megint megállitnak a törvény őrei....wááá, na ok semmi gond nekik nem volt baj a kopott gumi..elindulok...100méterre a gumis megérkezek, tag kérdi miujság...jöttél a gumikért, mondom ja csak ugynézki hogy 17-es kell,ok-ok persze az a méret nincs, irány haza 3-om álmatlan élyszaka utánn elhatároztam hogy inkább meghagyom a 16-felniket télre és veszek hozzájuk nyomtáv szélesitőket...találtam is a neten méretpontossan a 166-oz...persze hosszabb csavarok is kelletek...na ok persze akkor hátra is merthát hogy nézne ki szegény autó...össz-vissz 130 euró 4 szélesitő+20 drb csavar, nyeltem egy nagyot és megrendeltem... 2 hétig tartott mire mehjöttek már irtam is nekik hogy miujság van már...de az utolsó pillanatban megérkeztek,akkor gyorsan nekiálltam felrakni hálistennek minden passzolt simán felment csak a hosszabb csavarokat kellet picit bejáratni, na jó felteszem az első kereket...és elfért hurrá öröm és boldogság felrakom az összes felnit ..már besötétedtem..irány a gumis kérdi mi a helyzet mondom 16-os lesz mégis..hehe nevet :) kiválasztottam felrakta, kifizetek még 90eurót... elindulok minden ok hurrá másnap az egyik első gumi defektes aztaaa..holnap mehetek megint defektet csináltatni ...igy telt a hétvégém, de márt lassan célba érek remélem...még annyit hogy a nyomtávszélesitők 15 milissek és a stabilitás javult szerencsére :)






