Blog
Egy felpattanó kavics miatt sajnos megrepedt a szélvédő amit javítani már nem lehetett, ezért kicseréltettem.
Múlthéten felrakattam a téligumikat. Elég hideg van már hozzájuk :D
Az autóval meg semmi baj nincsen. Reggel beleülök elfordítom a kulcsot és megy. nem ég egy hibát jelző lámpa se. Minden kiválóan működik rajta. Nemis értem hogy mondhatják rá hogy megbízhatatlan autó... Nekem tökéletesen működik
.
jah, volt ez a "nyöszögés" dolog erős gázadásnál. csak terhelés alatt csinálta, de most valahogy megszűnt... nem csinálja tovább... remélem nem is fogja mert így legalább élvezhetem az 5 henger énekét :D
ez a hang: https://www.youtube.com/watch?v=dQWCX8XLuys&feature
turbócső jó, kuplung új, turbótengely nem lóg, féltengely nem ér bele a bölcsőbe, szíjak újak mindenhol spanolóval együtt, vízpumpa is új, de üresben nem adta a hangot, csak ha sebességben terheltem.
Bevittem tegnap az autót melóba, mivel 2 hete szerencsésen elcsesztem a futóművem, a stabilizátort lekötöttem a bölcsőtől. Ma szétbontottam a futóművet, mert nem fért a fejembe, hogy nem tudtam legutóbb összerakni rendesen az alsó lengőkart. Miután megnéztem, fogtam a fejem, hogy milyen hülye vagyok. Az alumínium pántot fordítva tettem be, így a kiálló rész, aminek a tetején kell lennie alulra került és nem engedte a helyére ülni a pántot. Megfordítottam, helyére ült. Kész... Tegnap váltó olajat cseréltem, hát nagy kár, hogy a szimering ki van menve, nagyjából 1 liter olaj folyt ki a váltóból. Munkahelyem megszponzorált 2 liter MOL 80w90 váltóolajjal, amiket az Iveco buszokba rakunk, és majd kuplung cserénél kicserélem a szimeringet is. Relatíve jól ment ma a szerelgetés, 156 futómű szétszedése nagyjából 15 perc :) szeretnék már téli gumikon gurulni, de még nem sikerült megfelelő ajánlatra bukkanni, így kénytelen vagyok várni.
173275 km
Szinte mindent kicseréltem az autó futóművén. Anyagilag soknak tűnik de már legalább egy éve gyüjtögetem hozzá az alkatrészeket.
Első tengely:
Mapco készlet (germany) 2dbalsó,2db felső lengőkar, 2db stab. kar 53000Ft,(+4db strongflex szilent) 15000Ft 2db axiális csukló Starline 8100Ft,2db kormánygömbfej Starline 5480Ft 2db belső, 2db külső féltengelygumiharang Autofren 5765Ft
Hátsó tengely:
Strongflex poliuretán szilentkészlet(a 4 keresztlengőkar és a stabilizátorszilent)30600Ft,2db szilent a csonkállványba Birth 3915Ft
Futóműállítás: Autoth Bt 7000Ft







Ezek is bekerültek, már hétvégén, csak mivel bakon volt az autó váltó nélkül ezért nagyon nem akart látszódni, h mennyi az annyi. Szerintem pont elég, amikor a lábára került, csak pislogtam, h sokkal nagyobbat kell hajlonganom, mint eddig:)
Ennél kevesebb az kevés, ennél több, az sok. Szerencsére progresszív rugó, nem pattogós, kicsit keményebb, mint a gyári, pont megfelelő. Már csak egy stabrúd kell és a futómű is kész van:)


Jelentem a helyére került, gyönyörűen működik! :)
Passzos, könnyen jár, nem recseg, szépen vesz minden fokozatot, de az 5-ös, na az valami fantasztikusan csodálatosra sikerült, jócskán 3000 alatt forog 100as tempónál:) Kapott friss 80w90 olajat.
Voltak kételyeim, h nem kellett volna egy működő egységhez addig hozzányúlni, amíg nem adja be a kulcsot teljesen, de ez megérte.
A kulissza stiftjét nagyobbra fúrtam, a régi lyuk kopott volt és lötyögött benne a stift, ezért lógott a váltókar is, nem lehetett tudni azt sem, h milyen sebességben van, mindig középállásban állt, baromi hosszú útja is volt. Még egy szilent kell a váltókar aljához és akkor a kar lötyögése is teljesen megszűnik.
Egy kis apróság beszerzése történt meg ami már nagyon szúrta a szemem. :)
2 is hiányzott, ezek sikeresen pótolva lettek.

Bátyám, volt olyan rendes és szerzett polírozógépet, apukám meg volt olyan kedves,hogy a teljes autót átpolírozta vele. Én Sörrel a kezemben szakértettem végig.
Autó jelenleg Zé.nél áll. Teljes első futómű javítás és hátsó futóműben ez az.
Közben felkerültek a téli gumik is, (ezt is bátyámnak köszönhetem)
És mivel közeleg a születésnapom így párom meglepett egy alfa romeo-s kabáttal a pulcsi mellé.








A múltkori vízforralós eset után, muszáj volt újra felfagyállózni. Ezt ma megis tettük.