Blog
Szombaton este átnézzük a teljes kormányművet, mert az állóhelyzetben való tekeréskor a darabosság nem szűnt meg. Bár érdekes módon a nyári nagykerék felrakása után már majdnem megszűnt.
Remélem meglesz a hiba, és csak valami apróság.
A minap sikerült asszonykával egymás mellé parkolni a cég parkolójában.
Ez azért nagy dolog, mert nekem a parkoló elülső szektorában a középvezetői állomány részére kijelölt 20 helyek egyikére kell állnom, feleségem pedig épp ahol helyet talál a parkolónem kijelölt részén.
A kijelölt részt csak egy fakorlát választja el a nem kijelölt résztől.
Mivel viszont ő 7:30-ra jár, így a 6:00-kor kezdő műszak már a kijelölt résztől hátrafelé el szokott foglalni minden helyet a parkoló közepéig.
E hét kedden viszont véletlenül az elválasztókorlát melletti hely pont üres volt. Mikor én beestem 8:30-körül, nagy örömömre láttam, hogy ott parkol, úgyhogy gyorsan beálltam mellé.
Van amúgy a cégnél egy 166-os, egy 164-es, egy 156-os és egy 145-ös CarTárs is. Ketten amore tagok. Írni is fogok nekik, hogy mi lenne, ha mi alfások beállnánk a parkoló hátsó traktusába egymás mellé, ott szinte mindig üres a hely. Mutassuk meg, az OFF-oknak, hogy mi mennyire összetartunk. Egy kis séta senkinek sem árt. És hát én is lesz@arom a dedikált helyem, ha egy ilyen "nemes" célról van szó. :)

Termosztát: hol működött, hol nem. Ezért cseréltem, kapott szép csillogó újat. Vernet márkájút rendeltem, a termosztáton már a Behr márkajelzést találtam. Szerintem nem lesz vele probléma. Ha már le kellett engedni a hűtővizet, kaptam az alkalmon, át is mostam a rendszert, tele volt rozsdás retekkel, amit az előzőleg betöltött tisztító adalék szépen ki is oldott belőle. Öblítés után összeraktam, jó lett, teszi a dolgát.
Generátor: mivel elég csirke a saját kis 60 amperes generátora és volt is nagyobb (45ről), éééés még egy lájtos zene is bekerül majd, ezért ez is cserélődött. Szerencse hogy a korábbi autóbontásokból volt hozzá való önindító-generátor kábel és konzol is, bár egy minimálisat így is kellett faragni.
A generátort köszönöm Gery83-nak, a termosztátot, fagyállót, hűtőtisztítót Zé.-nek. (Mondjuk neki itt üzenem, h leengedtem a retkes vizet, a tisztító nem marta szét a motort, és nem lett reggelre 3 hengeres 1.8td belőle... Bár azt úgyis neki kéne szervizelni, hetente kétszer, anyagbeszerzéssel, aznapi határidővel:D)

Megérkezve a Paradoxhoz egyeztettük, illetve pontosítottuk az elképzelésem. Első körben módosítani kellett a fejegység mini-iso csatlakozóinak kiosztását, mivel bekapcsoláskor egyből a "phone mute" felirat fogadott. A fejegységhez csatlakozó mikrofon rögzítésre került a visszapillantó tükör alá. Ezután kicsit "reszelni" kellett a Becker műanyag peremén, hogy beférjen a középkonzol rádiókeretébe :)
Leellenőrizték a már meglévő tápkábelt, és megállapították, hogy ezt jobb lesz lecserélni valami vastagabbra. A vastag tápkábel behúzása nem kis feladat, de mindenképp megérte. Ezután jött a kárpitok, burkolatok leszedése. A baloldalon a tápkábel és a kapcsolószál, jobboldalon pedig az rca kábel, hangszórókábel és cd tár kábelek lettek elvezetve. A cd tárat végül nem a csomagtartóban helyeztük el, hanem a jobb első ülés alatt találtunk neki jó helyet. Közben bekerült a csomagtartóba az erősítő is egy Audison SR4 személyében. Ez a hátsó ülés támlájára lett felfúrva egy kárpitozott mdf lapra. Bár a Becker fejegységen van sub kimenet, az aktív mélyládámon sajnos nem volt állítható hangváltó, ezért a szakik "passzívosították", és az erősítő 3-as és 4-es csatornájára hídba kötötték be a mélynyomót.
Menet közben úgy döntöttem, hogy ha már ennyire szét van szedve az autó, célszerű lenne az első hangszórókat is most kicserélni valami komolyabbra. A komolyabb hangszóró végül az Alpine SPG-17CS komponens szettje lett, nem kis változást hozva a hangminőségben.
Ezután már csak vissza kellett tenni a kárpitokat és burkolatokat, hogy végül jöhessen a hangolás.
Leírva nem tűnik nagy munkának, de bizony reggel 9-től este 7-ig dolgoztak a fiúk az autón!
Az igazsághoz tartozik, hogy az erősítő felfogatásakor történt egy kis "malőr", ami hazafelé, illetve másnap nem kis kellemetlenséget okozott, de végül nagyon korrekt módon rendeződött az ügy.
A hangzás még nem végleges. Az első hangszórószettnek és a kábeleknek is még járatódniuk kell pár órát, és a jövőben lehet hogy némi bitumenes csillapítás is be fog kerülni az ajtókba... :)
Azért már az eddigi hangzással is nagyon elégedett vagyok. Megérte!
(képek a kész állapotról a 3. részben...)












Más a múltkor is feltűnt, hogy valami búg az országúton. Nem foglalkoztam vele, élveztem a nyitott tetőt.
A mai kocsikázás során már elkezdett piszkálni a dolog. Már az ősz során is hallottam néha, de anno a jobb első kerékre fogtam, ott cseréltem is a csapágyat. Tehát nem azt hallottam. Féltengelycsukló megint nem lehet, mert semmi baját sem találtam a téli szétszerelés során.
Vajon mi lehet? A sebességgel változik a hang, kinyomott kuplungnál is megvan. Csak csapágy lehet.
Aztán hazaérve végigtapogattam a kerékagyakat, és a jobb hátsóra majd odaégett az ujjam. Hmmm, a fék és a tárcsa hideg (mint a többi keréknél), a meleg csak a csapágyból jöhet.
Ezt a csapágyat viszont még a 2009 téli projekt keretében cseréltem. Ennyit bírt volna a kerékcsapágy? Alig több, mint 20 ezret ment.
Gyorsan szerezni kell egyet, hogy a hét végén megint lehessen kirándulni...
128.200km.
Nem akartam alfát de megvettem.Hogy miért magam se tudom de ritka az ilyen.Magyar forgalomba helyezés (Kelet Pest) 2007.07.-én.Törés,sérülésmentes és valós a kilóméter.Fekete alfatex belsős de fűthető,elektromos,memóriás ülések vannak benne,tempomat,tolatóradar,parkradar,esőszenzor,fényszenzor,páraérzékelőfény,3zónás digit klíma,ellektromos,fényre sötétedő tükrök,tükörbehajtás,multikormány,usb bemenet,hűthető kesztyűtartó,xenon fényszórók,aluberakás,visszagurulás gátló,belső tér figyelő,hazakisérő fény,multikormány,matrica rendszám.Szóval ráadásul jól felszerelt példány :)




Ma beszereztem 1 db gyertya trafót, (Bosch) tartaléknak, ha 1 kenger újra leállna..külföldön nem lenne kellemes dolog.
Továbbá 3 l Selenia 10w60 + Textar fékbetétek az első féktárcsákhoz.
Első blogbejegyzésem, avagy hogyan lett nekem Alfám? :)
2012 nyár óta alig telt el úgy nap, hogy ne szemezgessek a HAHU-n autók után. Volt néhány típus ami tetszett, és mivel az Alfa előtt egy, a családdal közös 98-as swift sedant vezettem, úgy gondoltam, hogy a következő teljesen saját autóm is Suzuki lesz. Hosszas keresgélés után úgy gondoltam, hogy Swift II Sportom lesz, ez állt a legközelebb az elvárásaimhoz és persze a pénztárcámhoz is. 2013 május/júniusra terveztem az autóvásárlást, ám ezek a tervek addig voltak meg, amíg a munkahelyemről hazamenet meg nem láttam egy fekete, 17"-os "sűrű küllő" felnis Alfa GT-t. Pont olyat amilyen most az enyém. Hiába láttam én korábban ezt a típust képeken, annyira nem adja vissza az élményt, mint élőben. Na meg egy ideig úgy voltam az Alfával mint márkával, mint a zsiráffal, szép, szép, de otthonra nem kéne. Na ez rögtön megváltozott mikor elgurult előttem. Amint net elé jutottam, felléptem HAHU-ra és nézegettem a GT-ket. 2db autót találtam aminek számomra elfogadhatónak tűnt az ára. Ebből az egyik kapásból kiesett, megnézni se volt érdemes, képeken annyira látszódott, hogy le van lakva. A másik jónak tűnt, viszont nem volt forgalomba helyezve MO-n. Hosszas e-mail és telefonálgatás után elmentünk megnézni Zalaegerszegre, ahova Észak-Olaszországból került. Kisebb, a korából adódó hibák voltak rajta, de az Alfa szaki akit vittünk magunkkal jónak találta, így nem volt kérdés, hogy elhozzuk-e. :)
Egy délelőtt alatt lezavarták a műszakíztatást és a forgalomba helyezést, még rendszámot is választhattam, úgyhogy az MGT mellett döntöttem, ha már lehet legyen benne az autó típusa. Hallottam korábban, hogy az alfások mennyire összetartanak és villognak, intenek egymásnak, gondoltam naa persze, aztán hazafelé jövet a pályán beigazolódott, nagyon kellemes meglepetés volt, hogy ennyire összetartóak a cartársak. Szóval így lett nekem autóm Padovából, Suzuki helyett Alfa, május helyett februárban. :)




3
520
Fórum
Friss topicok
- Spider
- Stelvio
- Giulia
- Alfa reklám
- Együnk-igyunk, amíg teh...
- Alfa történelem, híres ...
- Off-os verdák, tapaszta...
- Zenebutik
- AlfaCity 2025 - július ...
- 4C
Tagok
Új tagjaink
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10
- grimedth
- Frankie145QV