Blog
Megjött a CAN illesztő egység. Mivel a 2DIN-1DIN keret még nem jött meg, csak próbából dugtuk össze a csatlakozókat, remekül működik. Egyes funkciókhoz még kábelt kell készíteni (sebességfüggő hangerő, telefon, stb.), az alap kormánygombok prímán működnek. Még az is lehet, hogy a Blu&Me mégse megy a levesbe, mivel rádugható a rádióra kihangosítónak jó lesz.
Két darabból áll, az egyik a CATSAR002 illesztő, a másik egy egyszerű csatlakozó a Blau rádió felé. Rádió cserekor ez a kábel cserélendő.
A bekötési útmutató elég egyszerű. Érdekes, hogy a csomagban adott használati utasításban nem voltak megadva a színek jelentése, szerencsére itt megvan.





Némi kerülővel ma ismét az Üvegtigris felé vitt az utunk.
A büfé elé beállva kit látnak szemeim? Szarvas József (Cingár) és Reviczky Gábor (Gaben) társalog ott kedélyesen. Rögtön beugrottak a film érintett jelenetei.
Gyors üdvözlés és gratuláció után az elmaradhatatlan fénykép. Láthatóan már hozzá vannak szokva az Üvegtigris őrültekhez. Jó arcok, feldobták a napomat.




A magas sugárzó sűrű rácsát az első képen, a jobb oldali résszel kezdjük. Két pattintó van, könnyen kijön, ha csavarhúzóval finoman aláfeszítünk.
A "hátsó" fele egy kis kampóval van rögzítve, simán kiakasztható. Ezek után már csak a csatit kell kihúzni. Egy kis pöcköt kell benyomni, hogy kijöjjön.




1. A kilincs alatti kupakot pattintsuk ki. Az alatta lévő imbusz csavart tekerjük ki. A kilincs marad a helyén!! A műanyagot ne próbáljuk meg kivenni, mert nem lehet!
2. Könyöklőben a gumi betét alatt lévő csavart kiteker. Hátsó felét feszítve műanyag betétet kipattint. Kapcsolóról csatit lehúz.
3. Két imbuszt kiteker.
4. Ajtó alján 3 db csavart kitekerni.
5. Ajtóborítás alján lévő lámpát a hátsó felénél kezdve kipattint, csatit lehúz.
- Kép nélkül: tükörnél lévő háromszöget felülről feszítve kipattint. Az alsó része a kárpit mögé van beakasztva.
6. Alulról kezdve a kárpitot lefeszít. Elöl és hátul vannak a patentok. A törés ellen közvetlenül a patentnál a csavarhúzós feszítés segít.
- Kép nélkül: A kilincset belül kissé hátra felé húzva le lehet pattintani.






Szerencsém volt, Zsifi szólt, hogy van egy felesleges kulcsháza, amiben a pöcök, ami nekem eltört, teljesen ép. Odaadta, és bár nem tejesen ugyanolyan, mint amilyen eltört, szerencsére kompatibilis ez is, így össze tudtam rakni. Nem volt túl macerás a dolog, viszonylag könnyen sikerült megoldani.

Reggelre a hó szorítása engedett, elállt a szél. Ki tudtam magam ásni a garázsig, így folytatódhat a projekt. Mára a féltengelyek tisztítása volt a menü.
A jobb oldali gumiharangokat már cserélte Csöri, ezért a bal oldalival kezdtem. Itt még minden eredeti volt. A régi gumiharangokat nemes egyszerűséggel levágtam.
Éppen ideje volt a zsírral foglalkozni. A második képen látható, hogy a gyári zsír már elkezdett kiszáradni, kristályosodni.
A csuklókat nagyjából gázolajban kimostam, így már lehet szemlélődni. A manual (pdf - 100MB !) szerint a legegyszerűbb szétszedési mód a belső csuklót tartó zéger eltávolítása. Utána az egész lejön a tengelyről.
FIGYELEM! A csukló könnyen szétesik! Nem egyszerű lego-játék az összerakás. Szerencsére ott volt a másik féltengely, ami alapján sikerült.
A gázolaj után zsíroldó jött, így fémesen tisztára sikerült takarítani mindent.
A futófelületeken látni a golyók mozgási helyét, de ennyi. Nincs kopás, váll, sorja. Ez jó hír, még tud egy darabig szolgálni.
Amíg megjön a zsír ideiglenesen WD40-el fújtam le a csuklókat.
Zsírból a manual a következőket írja:
- Optimol PU035
- Berutox GKN HTB
Mivel ilyet nem nagyon találtam még gondolkodom, hogy mi kellene bele. A harangokhoz adtak zsírt, de nincs rajta semmi. A csuklókhoz meg 120-120 gramm kellene.
A 159-hez a következők valók:
Belső: Tutela Star 700
Külső: Tutela All Star
- ezek 125 ml-es csomagolásban vannak, tehát minden csuklóba egy tubus kell. Az meg kb. 7e Ft lenne.
Az autószerelő ismerős szerint bármilyen zsírt tehetek bele.
No, most mi legyen??












Kapott új lambda szondát, mert a mostanit valami állat megrágta. Sajnos olyan helyen, hogy nem lehetett javítani a kábelt. :-/ Cseréltem LMM-et is. Bízom benne, hogy nem fog durrogni és fulladni sem.
Töltöttem bele olajat - ezt majd cserélni kell - és a többi folyadék is átnézve. 4 hétig nem indítottam be. Akkumulátor 0-án volt. Pözsó aksija segített beindulni. Most ő pihen a garázsban.
Még a trafósort ellenőrizni kell. Kipufogó elég rekedt. Ezt majd javítom. Most kiélvezem, hogy alattam van, majd idővel neki fogok. Van pár cserélni való dolog. Olajcsere, olajszűrő, ablaktörlők, ülésfűtés, tápkábel. Most csak ennyi. Majd melegebb időben. :-D
178.200 km (kb.) Kíváncsi vagyok kevesebbet fog-e fogyasztani. A számolást nem kezdtem még el. :-O Majd egyszer, ha unatkoznék. ;-)

Közel 200 km-t tettünk meg mióta velem van.
Nagyon tetszik és élvezem minden km-ét a megtett útnak.Kicsit fura volt "átülni" egy Citroen Xsarából.De ami a lényeg hogy a két autó ég és föld.
Az is 1.6 os volt meg a mostani is, összehasonlítani mint azok kik ezt esetleg olvassák felesleges h mennyivel jobb a mostani 1.6os Alfám mint Xsarám volt.
Mivel nem volt ismeretlen az autó számomra hisz Alfina volt az előző tulajdonos /édesanyám/ így tudtam miket kell lassan de biztosan cserélni.
Így egy flexibilis cső lett az első komolyabb történet amit megcsináltattam.
Kész is lett-
Meg ha már ott voltam kapott egy szebb hangért felelős dobot is.
Nem üvölt, nem hangos.De szerintem nagyon kellemes hangja lett.
íme pár kép az operációról.
Na meg persze a végeredményről.
Következő nagyobb dolog a szélvédő csere lesz sajnos....




Tegnap sikerült átiratni, már tényleg az enyém:)
GT Car-társ jóvoltából megérkeztek a tőle rendelt matricák és volt olyan tiszteletreméltó hogy még meg is fejelte a csomagot egy kis extrával is, amit itt is nagyon szépen köszönök neki! Ha lesz egy kis jobb idő meg nekem is időm rá akkor majd szépen fel is kerülnek a helyükre :)



