Blog
Az új középkozol beszerelésre került, nagyon szép lett, és nem zörög ( csend... végree! )
ha már szétszedtem... csak bántotta a szemem hogy nem világít a klímapanel. megkerestem hogy hol jön be áram a panelbe. és ezen a szálon végigmentem ameddig a világításig el nem jutottam. Valahol a két lap között szálszakadás volt (nem találtam meg) de! Azt találtam ki, hogy a csatlakozóknál, ahol áram jön a rendszerbe, onnan lopok egy kicsit, és egy kábellel átvezetem a világításhoz így megoldva a szálszakadást :) Tökéletesen működik és szépen világít :) A Középkonzolnál a szivargyujtóm színe egy picit elüt de megvettem hozzá a sajátját amit majd a hétvégén beszerelek :)
A Jövőben esedékes lesz amjd egy stabilizátor szilent csere is mert már eléggé kopog, egyébként hibátlanul teljesít az autó. Az immo problémát is csak egy kicsúszott csatlakozó okozta. Mindíg indul fékez kanyarodik és továbbra is imádom :)
mostmár csak egy nyári felniszett kellene és nyugodtan megülnék a hátsómon :)


Szóval december 18. án megállt a verda. Még a múlt héten úgy alakult, hogy lett egy csere ajánlat. Én adom a Turbós (Delta) cuccaim. S kapok egy 2,0 TSt. De mielőtt komplett motor csere. Inkább "nézzük meg, hogy menthető-e" mondta Jani. Ma szét is kapta. Nem menthető. Kettes hengerben egy szelep leszakadva. Dugó meg sehol. Még jó, hogy láttam már ilyen motort. Így már meg TSem lepődtem... Mert ügye, ha csak nálam lett volna, akkor már én is elhiszem magamról, hogy egy motor gyilkos vagyok... ;)


Sokat gondolkodtam hogy matrica rendszám vagy carsign rendszámkeret kerüljön előre.
A választásom azért esett a carsignre mert megvoltak a lukak a lökösben meg a matrica rendszám elég sérülékeny...Így rendeltem előre is carbon hatásu keretet amilyen hátul is van. Egyedileg hajlították a lökösre:) Mondjuk árban joval drágább volt mint a matrica..
Szerintem csinos lett:) ha már kötelező a rendszám sajnos akkor legalább legyen egyedi.




Lassan egy éve, hogy nem volt fűtés az autóban. Még tavaly a legnagyobb havazásban vettem észre, hogy felém csak hideget képes fújni, míg az anyósülést fűtötte ezerrel. Sajnos se pénzem, se időm nem volt megcsináltatni, de most végre rászántam magam, igaz volt más fontos javítandó is. Nevezetesen a szélvédő környéke, ami eleinte azt hittem csak felül rozsdás (hólyagosodott a fényezés), de mikor Zé.-ék kivették a régi szélvédőt meglepődtek, hogy nem is volt nehéz, ugyanis szépen jóllakott addigra arrafelé a rozsda. Egy éve a motorra, most a szélvédőre írhatom, hogy épp időben... De most nem csak a szélvédő új, és karcmentes. :) Emellett egy klíma panel és olajcsere szinte semmi. :) Ha már ennyi minden történt gondoltam jöjjön egy kis tuning is, fekete tetővel és GTA szárnnyal. (Utóbbit még tavaly tavasszal rendeltem Knoxx segítségével Olaszországból, azóta pihent a szekrényben...)
Km óra állás: 189.550. (Ami azóta egy hazaút miatt már a 190.000-ediken is túl van, brutális leírni ekkora számokat, de az autón semmit nem érezni ebből, igaz ez a blog a tanúja miért...:)


A 17"-os nyári alukerekek perem polírozása.
Szegény nem volt a legjobb állapotban, amikor elhoztam. Elég sok mindent kellett cserélni rajta:
FERRODO DDF156 első féktárcsa
FERRODO FDB1052 első fékbetét
BOSCH 1457433791 levegőszűrő
BOSCH 0451103300 olajszűrő
Selénia 5W40 WR olaj
Starline 10.17.701 alsó lengőkarok
Valeo 828063 kuplung szett
Dayco KTB759 vezérműszíj készlet
SKF MVKPC82667 vízpumpa
Vernet VTH6882.88J termosztát
MANN WK 854/5 üzemanyagszűrő
SACHS 314906 jobb első lengéscsillapító
Dayco 6PK1836S laposszíj
Sajna a minap mikor hazaindúltam a kis kocsimmal mikor kuplungolni akartam elinduláskor bentmaradt a k..pedál nemtudtam mást tenni mint leálíttam a mocit beraktam kettpőbe és úgy indultam haza ami 4 km re volt .Majd kicseréltem az összes tömitést az alsó és felső munkahengeren és aztán vettem észre hogy a kinyomó villa oda vissza jár ,gondoltam elszált a kinyomócsapágy hát kijött a váltó ,erre se a villa se a csapágy nemsérült majd gyanús volt hogy a kuplung tányér körmei gyanusan belyeb lennének mint kéne .
Amikor elkezdtem a csavarjait kiszedni a karmok úgy jöttek kifelé és alig volt két milis a kuplung is.Azért csodálkoztam ezen mivel egyáltalán nemcsúszott se erőtlen nemvolt a motor és hogy emiatt maradtvolna bent a körmök hát nemtudom? most kicseréltem az összes szimeringett és ha leszrá lóvém jöhet a kuplungkészlett

A főhenger cseréje után sem jött föl teljesen a kuplung pedál. Van a pedál fölött egy rugó, az volt eltörve. Cserélve lett, most jó.
km.: 216.100
Ugyebár a board computeres műszercsoporthoz tartoznia kellene az ablaktörlő bajúszkapcsoló végén egy "SET" gombnak is?! HÁt igen, nem árt, ha van...de nálam nincs :-/ Így beszereztem egy másik kapcsolócsoportot, amin már van ez a gomb.
Elég elhanyagolt állapotban került hozzám, nem is értem mértnem fordítanak némi energiát a bontósok egyes alkatrészek tisztítására, úgy sokkal "kívánatosabbak" lennének. Egy jó adag műszerfalápoló, rongy és soksok törölgetés eredménye végül egy makulátlan felületű kapcsolócsoportot eredményezett.
Beépítés remélem minél hamarabb, egyenlőre időszűkében vagyok, meg hideg is van a garázsban



Ma délután lezárult (autós) életünk egyik meghatározó korszaka. Elment a 156. Nagyon szerettük. Így hogy fél éve a garázsban állt kicsit könnyebb volt az elválás, mert sajnáltam hogy céltalanul rostokol a garázsban. Még mindig nagyon tetszik a hangja és az egész megjelenése, valóban kortalan a forma, amit Walter mester megalkotott.
Néhány adat:
- 6 évet birtokoltam
- ezalatt 55000km-t tettünk meg együtt
- 769.275 ft-ot költöttem a szervizelésre
- 207.065 volt az extrák ára
- 1.857.461 ft-ot tankoltam bele, ez 121 tankolást jelent, összesen 5999,6 litert
- az átlagfogyasztás 9,76
1.700.000-ért vetem 500.000-ért ment el tehát havonta szűk 17.000 ft- volt a kvázi bérleti díj, és 40.000 ft a rezsiköltség.
Ez szerintem abszolút nem rossz, még akkor sem ha volt néha egy kis stressz is a dologban, és volt pár korából adódó problémája.
A motor-váltó-kuplung triumvirátushoz, illetve a futóműhöz nem kellett hozzányúlni érdemben. Ez nagy fegyvertény szerintem egy 15 éves gépnél.
Remélem jó gazdája lesz Sopronban, és találkozunk majd valamelyik összeröffenésen.