Blog
Sziasztok kedves AlfaAmore tagok!
Ezt a blogot, azért írom, mert jó páran tudtátok, illetve izgultátok át az időt 2009-ben, hogy felépüljek és életbe maradjak abból, amikor rám támadott egy fickó merő féltékenységből és 13 késszúrással életveszélyes sérülésekkel helikopter száguldott a kórházba velem.
A majd 4 órás műtét után 3 nap 3 éjszaka küzdöttek, küzdöttem az életemért, hogy most itt lehessek.
Ennek kapcsán megírtam életem e szakaszának történetét a MINDIG VAN MÉG EGY ESÉLY CÍMŰ könyvben. Állítólag fantasztikus lett. Akik eddig olvasták ezt állítják. Néhányan, akik facebookon ismerőseim bele tekinthettek már, de itt is szeretném megmutatni nektek. Remélem sokaknak felkelti az érdeklődését, és szívesen rendel nálam és elolvassa.
A könyv hátoldaláról a következő sorok.
„A könyv rólam szól, hogyan sikerült az életemben feljutni a boldog vagyok, hegytetőre, és onnét egy nagyot esni, amíg azt nem vettem észre, hogy az életem a tét. Olvashatsz, sportról, tragédiáról, megérzésről, tanulságról, társadalmi hibákról, és rengeteg jó tanácsról. Izgalmakkal teli, történet, beszélgető közvetlen stílusban, hogy minél jobban átlátható legyen, mit szeretnék közölni az olvasóval, veled kedves olvasó. Olykor olvass a sorok között, ne hagyd magad becsapni a szemednek! Azokon a részeken, ne szörnyülködj annyira, hanem a könyv egészét tartsad, szem előtt! Egészében fogod látni, amint a végére értél, hogy mennyire kicsinyesek tudunk lenni mi emberek. Mennyire gyarlók, mennyire szeretetre méltóak, mennyire keménynek és erősek látszólag, miközben mégis a félelem lesz úrrá rajtunk. Megtanulhatod, ebből a könyvből hogyan győzheted le a félelmedet, és hogyan léphetsz tovább bármin, ami hátráltat. Olykor nevetni, olykor sírni fogsz, olykor dühös leszel, de meg fogod ismerni a jó és rossz tulajdonságaidat. Továbbá ha figyelmes leszel, megtanulhatod, az életedet úgy irányítani, ahogy neked tetszik. Erős leszel, bátor, és nem ismersz lehetetlent. Vágjunk is bele a beszélgetésbe! Menjünk vissza az időben, egészen 2005-ig!”
Jó olvasást kívánok nektek!
A könyv egyelőre nálam rendelhető, és a honlapon: www.testkultura.com címen, és ott lehet majd olvasni a könyvről is. Facebook
Mindig van még egy esély
Itt már vannak betekinthető részletek a könyvbe. Kellemes nézelődést a honlaphoz, és a facebookos oldalhoz, és kellemes olvasást kívánok a könyvhöz! Remélem sokaknak tetszik majd.
Köszönöm, hogy elolvastátok a blogot! Aki rendelni szeretne írjon a falamra!
Ezen az oldalon sok érdekes dolgot is megosztok majd a könyvről hamarosan. Addig is a többi tartalmat lapozzátok, sok szeretettel várlak oda is benneteket. :)
Test és lélek
Köszönöm, köszönöm, köszönöm!
Csao: HátvédRomeo


Elkezdődött az agyalás. Mitévő legyek...? Itt ez a verda. Évekig kúsztam, másztam alatta, döntöttem bele a pénzem, folyamatosan szívatott... S még így is imádtam. De elbontani azért nem kellene. (többet árulhattam volna ki!) Megszültem: Janihoz el, egy pár bontott (BOGE) gátló, új fékbetétek előre, új kutya csontok, 1 jó bontott és egy új lengőkar. Némi átnézés és olaj/ szűrő csere (olcsó AGIP), adalék, egy próbát megér alapon. Lesz ami lesz, megy amíg megy... Kapott még "eladós" alufelnit is jó gumikkal. Ami rajta volt csak áluminium árban ért valamit... :) De ez sem volt occó. Elkezdtem ismerősök közt vevőt találni rá. Természetesen nem elhallgatva, hogy itt nem kerek valami. Viszont tudok occó alkatrészt. Jó szerelőt, kasztni, fék, futómű meg már úgy is rendben. Egyébként meg a "Wartburg effektust" elfelejtve, tök jól is ment. Persze az adalék az "halottnak a csók" volt, de ment és "csak csipegette" az olajat.



Mivel elég jóhiszemű voltam, meg idáig folyamatosan tartottuk a kapcsolatot, igazából nem is aggódtam. De eljött január vége. Február eleje az arc meg sehol. (az önkormányzat állandóan basztatott a V6 átíratásával is) Igen, de pénzem meg az IEEben és a V6 al is kellene foglalkozni... Rá telefonáltam. "Sok a munka, meg az idő sem olyan jó kint, de nem felejtette el". Még egy megnyugtató összeget át is utalt. De csak nem jött a többivel...
Aztán egyre többször nem is vette fel a telefont sem... Közben megláttam a használtautó.hun a verdát is...???
Épp az esztergomi talin voltunk (V6-al), mikor hívott, hogy egy haverja haza hozta az autót, mert az "erdélyi" emberének mégsem kell....? Ügye nem voltam otthon, így a postaládában a kulcs, forgalmi... Haza érek. Belül még O.K. Igaz nincs benne a rádió.? Első lökös ismét ramaty. Ajtón felrepedve a gitt (itt inkább Krisznél kellett volna reklamálnom), kerekek lepadkázva, 3 féle gumival...? Motor tér majdnem rendben, pár műanyag hiányzott. De az olaj.!? Épp, hogy látszott a pálcán. S.o.S. ben töltés 2L ment bele! ÁÁÁ
Voltak valami román oil flakonok a csomitartóban, de üresen. Próba kőr. Egyenesen nem ment, "enyhén" rázott is. Viszont egy 2T Wartburg kis miska volt kihúzott szívatóval is ez mellett. ÁÁÁBB+++. Néztem a biztosítást. Volt benne egy kötvény, de mint kiderült csak a megkötésig jutottak el a majd 4 hónap alatt... Még jó, hogy nem csináltak vele galibát... Kötöttem gyorsan egyet. Janihoz el, állapot felmérés: motor bármi, de nincs is szép hangja, lengőkar cserék, fékbetét elöl, kutya csontok, egy pár gátló sem lenne baj... A f@szom, felgyújtom ezt a sz..... Én meg már jól bele kezdtem a V6ba... (azért is mák, hogy Zs... rácuppant ;) ez is másik blog) Persze Petya "barátunk" közben vagy vetít, vagy nem veszi fel... De legalább ez itthon...







IVX Erdélyben. GUU -t (V6) megvettem, a bizniszek sikerében bízva. IEEt gőzerővel csináltattam... (másik blog, de elég sok pénz) Eljöttek az ünnepek. "Emberünk" is megjelent. Üzemben tartóit szeretne IVXre.? Csak januárban kapják meg a bónuszokat s ö is s az erdélyi embere is akkor tudnak fizetni. Az erdélyi ember szeretne még 2-3 hónap haladékot az átíratásra is. De az is lehet, hogy magyar állampolgár lesz (meg lett ügye könnyítve), s akkor nem kell vámoltatnia... Bele mentem. Tehát elvitte IEEt is, úgy is jön januárban... Azóta nem láttam. ááá. Srácok: SOHA SENKINEK NE ADJATOK üzemben tartóira, kölcsönadásira autót. Főleg ne Fejes Péternek aki Dunabogdányban lakik, oda van bejelentve.....


Olyan november eleje volt. Jött a telefon: Volna egy vevő IVXre Erdélyben. (nagyon tetszik az embernek, s megvenné...) Mi lenne, ha eladnánk neki, s akkor meg kell egy másik autó...? S én ennek megörültem, akkor! Mert épp képbe került a V6. Az a V6 amit egyszer már majdnem... (de ez is egy másik blog...) S így beajánlottam neki, hogy adja el az IVX et. Én megcsinálom IEEt (mintha magamnak csinálnám), úgy is a nevén van... Szóval azt hittem, hogy két legyet ütök egy csapásra.... S a V6 lesz a nevető harmadik. Karácsonykor jön és rendezünk mindent....
Elkezdtem IEEvel foglalkozni. (blogjában benne is van már) Teltek a napok, s mondhatni megkedveltem a 16V motort. Így már tényleg "szabadulni" akartam IVXtől. Közben szólt a srác, hogy lett egy kis malőr. Erdélyben meghúzták az oldalát. Kapott betétlapot. Intézzük el. Elintéztem ezt is. Meg azért ránéztem így a verdára is. :)
Itt sem gyanakodtam még. SAJNOS. Némi leharcolódás nyomok azért már voltak rajta. Pl a küszöb spoyler. Meg a felnik, első lökös... De a biztosítós pénzbe belefért a kasztni szépítés, így "rendes" is voltam. (közben velem is történt egy kis malőr IEE, de az egy másik blog) Ha meg már itt volt és elvitte az autót, akkor oda adtam az össze válogatott tartalék alkatrész packot is. Kár, hogy ilyen fasza gyerek vagyok.






Szóval eljött a második fél év is. Szó szó belefáradtam egy csöppet a folytonos basztatásba... Meg pénz döntögetésbe az autóba... Erre jött egy ajánlat. Bagóért (akkor még annak számított) vegyek egy 2,0 16Vt. Sport csomagos TETŐ ablakos! (lentebb az IEE-177) 200 000ft kicsit lelakva, de ügye alkatrészeim vannak. S most csak a felét fizessem, ha eladtam, akkor a másikat. S még nálam is hagyta... Úgy éreztem ezt nem hagyhatom ki... Ha akkor tudom, hogy milyen kálváriát okozok ezzel magamnak (mai nap sincs 100% san vége. 13.01.17.) Elkezdtem árulni. Úgy gondoltam, hogy az évek alatt bele öntött ezreket úgy sem kapom vissza. Csak reménykedtem, hogy lesz aki megfizeti az egyedi formát és a felújított motort (végre működőnek látszott). Sajna tévedtem. A piaci árnál kicsit magasabb összegre adott hirdetésemre a kutya sem jelentkezett közel két hónap alatt. Viszont, ismét jelentkezett az "IEE" tulaja. Nem jött össze az OFFra cserélés, külföldön dolgozik... Kell neki egy megbízható autó. S mi lenne, ha elcserélnénk az autóink.? Ő majd ráfizet, mert nincs ideje ilyenekre... Nem is értettem, hogy ez miért jó neki, de bele mentem. Elvitte IVX et, Itt hagyta IEE t. Decemberben jön haza és rendezzük a pénzt és a papírokat is.... Mivel már nem egyszer találkoztam vele, bizniszeltünk is, így megbíztam benne. Bár ne tettem volna.





Ebben az évben lett nagykorú. Ez a kor lányoknál ideális. Autónál, (hát még, ha egy 155) már nem is annyira. Tavasszal kapott friss olajat, gyertyákat, levegő szűrő pucolást. Kipufogó gumi bakok is megadták magukat. S még a szokásos futómű is be lett állítva.
Szó-szó nem is mentem vele sokat (SW) így nem is nagyon romlott el. :)
1 kitámasztórúd gömbfej 2hátsó felső lengőkar gömbfej,3 első stabilizátor gumi,igaz mást rendeltem, de felhasználjuk.



Pár hét múlva egy reggel nagy levegőt vettem, kipakoltam az összes alkatrészt az udvarra és elkezdtem leltározni illetve felmérni az alkatrészek állapotát. (Megnéztem az időjáráslejentést is, nem jött eső :)) A leltár meglepően jó lett, a hátsó ülőlap és egy zár hiányzott. Telefonáltam az eladónak, természetesen megvolt és pont járt felénk, ígérte, hogy elhozza. Említette még a vásárlásnál, hogy van egy csomó új alkatrésze ami nem volt része az akkori alkunak. Kértem tőle egy listát ármegjelöléssel. Megfuttattam a saját alkatrész forrásomon és a visszakapott árakat elküldtem az eladónak. Feldobtam neki, hogy az én beszerzési áraimon megveszem egyben az egészet, így neki nem kell hónapokig Amorezni meg Vaterázni mire eladja őket. Rábólintott, a hétvégén le is hozta a motyót.
Az állapotfelmérés elég vegyes képet mutatot, de ez viszonylag normális egy közel 30 éves autónál. Szétszedtem a letakarítandó cuccokat és egy ismerős elvitte gyöngyfúvatni. A galvanizálásra váró cuccokat megdrótkeféztem és megáztattam egy kis rozsdaoldóban, gyönyörű lett mind. Ahogy időm engedte esténként, hétvégente mindig molyoltam valamit, aztán amikor összejött egy normálisabb adag, akkor elvittem a galvánoshoz. Ha minden klappol, akkor jövő héten adom be az utolsó adagot a festőhöz és a galvanizálóhoz. Innentől kezdve minden bepítésre váró alkatrész teljesen új vagy felújított lesz. Persze jöttek elő menthetetlen alkatrészek (fűtőradiátor, hidraulika hengerek, olajpumpa, stb.) ezeket Unixból, 127_sud márkatárstól illetve egy helyi -valaha Sud tulaj- ismerőstől szereztem be.
Nekem is sikerül pár apróságot hazavágnom, pl alumínium cuccot nem teszünk rozsdaoldóba, mert elfogy... Az ajánlott 1/2-1 óra maratás után kivesszük a féknyergeket és nem felejtjük bent reggelig, mert kráteresre marja a belsejét és elbontja a meneteket...
Szóval pár tapasztalattal gazdagabb lettem, részben saját hülyeség, részben feledékenység miatt.
Eközben a szerelőm a motort szedte darabjaira, erről lesz a következő post.







