Blog
Hát szerencsére a sógor elég jó autószerelő,sikerült kiszednie a váltót mindenféle emelő-szerelőgödör nélkül :-) erre azért volt szükség mert a váltó és motor között elég erőteljesen folyott az olaj, ha már lent a váltó fényderült pár hibára:folyik a kuplunk munkahenger,szakadtak a féltengely porvédők, hátsó motortartó baknak ámen, szelep fedél tömités ereszt, ezek a hibák mind orvosolva lesznek a hétvégén, továbbá kitakaritjuk még a turbót, mert magas fordulatnál letilt..rem segit rajta :S naszóval még tavaj vettem alfacityn egy főtengely szimeringet,ami jó is a 166-ba,de a váltó leszerelése utánn szembesültünk hogy nemis onnan szivárog hanem mellőle, a fekete karika: lásd az utolsó előtti képen.. gondolom azis vmi szimering féle, na ezt jól letömitettük aztán mehetett vissza váltó.Ha minden igaz akkor a hétvégén már össze is lesz rakva az autó a halom uj alkatrésszel.. megjegyzés: a kuplung teljesen jó, ujszerű tehát nemhazudott az előző tulaj hogy volt cserélve :))




Utolsó lépésként az első lámpákat cseréltük ma le Tökivel. Kavicsfelverődés miatt repedt volt mindkettő, és mint később kiderült, a lámpák mechanikája is rossz volt. Egy másik, szintén gyári xenonnal ellátott 166 jó állapotú lámpái kerültek beszerelésre. Egy teljes nap ment rá gyakorlatilag, a gyári xenonos 166-nál lökös le, stb., stb. ... :S
Most már van nagy fényerő ( újszerű D2S izzók ), szintezés, minden. Ájmverihepi. :)
A felújítás befejeződött. Lassan meghirdetem... :(
Ma ismét érkezett pár alkatrész: az összes féltengej gumiharang,baloldali hátsó motortartó bak,kuplung segéd munka henger,szelepfedél tömités,első stabilizátor rúd szilentek,két flakon féktisztitó-fékfojadék...







Regadó befizetve. Ami valójában vám, amit az is mutat, hogy a vámosoknál kell befizetni, amihez VPID számot is igényelni kell..
Kb. egy óráig tartott, míg az összes papír/adatbázisbejegyzés/számla/igazolás elkészült. Megvan, spongyát rá. Az Euro 5 és a kis lökettérfogat miatt nem is volt drága; az átírási illeték 125k lett volna..
Mióta megvan a szépség a műszerfal karácsonyfaként funkciónál, ám az izzók szépen lassan elkezdtek kiégni, azaz javultak meg a dolgok áldásos tevékenységemnek köszönhetően. A középső részen is akadtak piros díszítőelemek mikor megvettem nevezetesen egy rossz olajgomba, de az gyorsan cserélve lett nah és persze az izzócsere elengedhetetlen vissazjelzője, ahogy hozzámkerült másnap 7 izzót cseréltem ki benne, mert semmi nem volt jó, azóta még nem kellett pedig most tartok a 13 ezredik kilóméternél, lassan jöhet a 2. olajcsere. Nah szóval még maradt a fordulatszámjelzőnél lévő szinte összes lámpa :) a motorhibakód a gyújtáskimaradással végül orvoslva lett összesen egy csöpp érintkezési baki volt, de a hibakód nem lett kiütetve belőle mert olyan szép sárga meg hát az abs és a fékhiba visszajelző is égett szóval minek. Ma délután elborult az elmém, márpedig akkor is rendbeteszem az abs csatlakozóját merthogy a hiba megvolt de a lustaság nagy úr meg hát jobbára dolgozok. Nah de a hiba a következő volt az egyik lábacska konkrétan megsemmisült szóval előkaptam a pillanatforrasztó lézerkardomat és lesz ami lesz alapon odasuhintottam vele és a siker nem maradt el, végre minden tökéletesen működik és gyorsan elszaladtam haversráchoz a motorhibakódot is kivégeztük rituális italfogyasztás keretein belül. Viszont a vezetőoldali lufi csatija még mindig hátra van, de azta piros lámpát megtartom dísznek. Csak hogy más baj ne legyené. És szaladok egy falaphoz kopogni.
1pár ablaktörlő gumi: 4095 jó magyar forint...
Megvolt a vásárlás után az első szerviz. Selenia olaj, görgők, szűrők, vízpumpa, termosztát, fagyálló, a szokásos dolgok.
Régóta motoszkált bennem a gondolat miszerint közelebb kellene engedni a kasztnit a talajhoz mert a 18-as gurigák eléggé furán mutatnak a kerékjáratban (lásd: képek).
Nem a "porig" ültetés hanem a QV gyári 20 mm-es hasmagasság csökkenésének elirigylése vezérelt amikor hosszas vívódás után megrendeltem innen a Bilstei B6+ Eibach Pro kittet és vártam a futárt.
Az átutalástól számítva egy hét alatt megjött a csomag és referencia futómű-geometria ellenőrzés és hasmagasságmérés után ma belevágtunk a nagy műveletbe!
Folyt. köv.........
A KÉPEK AZ ÁTÉPÍTÉS ELŐTTI ÁLLAPOTOT MUTATJÁK!








Ma ismét Zé.nél sor került az olajcserére. 15w40-et kapott.. Öreg motor, nem vén motor szereti a vastagabb olajat na, ez már korral jár. Kapott még 1 Filtron szűrőt is.
Óra szerinti: 231191 KM

qgedeak volt kocsija. Donornak érkezett az Alfarium udvaráról, lábon. Hát nem kis kalandtúra volt ez a kb 35km...
Egy srác vette felújítási szándékkal, de tüzetesebb vizsgálat után kiderült, hogy nem igazán éri meg a dolog, így átvettem tőle. Egy rakás rozsda az egész. Tulajdonképpen menthetetlen sajnos. :(



