Blog

>> SzervizSanyi // Alfa 156 1,6 TwinSpark Progression // 2010-12-05

Ma megrendeltem ErHard 242(DarkSide)-tól az új termosztátot. Amint megérkezik már dobom is be a helyére.

>> SzervizZabbancs // Alfa 33 1.5 boxer, 83LE // 2010-12-04

Nem a vákuumos fékrásegítőmmel van probléma... :) ez jó hír is meg rossz is... mert hát ugye akkor más probléma miatt áll le az autó ha fékezek.
De sikerült kideríteni, hogy mi is az a gond. A karburátorom megint nem jó... már egyszer cseréltem benne, mivel kikopott a szelepek tengelyének a háza, és nem zárt jól, ingadozott a fordulatszám... Most ugyan ez van. Ha belövöm a fordulatszámot 1000-re, akkor 500 és 1300 között ingadozik... mozog a tengely, így a szelepek mindig elmozdulnak valamerre... Irány esztergás, hátha feltudja perselyezni a dolgot. Remélem igen :)

 
>> Eseménypityke // Alfa Alfetta 1.6 // 2010-12-04

ja meg mosás is volt a macskák egy kicsit megtaposták a garázsba szegényt : )

 
>> Eseménypityke // Alfa Alfetta 2.0 // 2010-12-04

kb egy honapja megjárattam a kicsikét meg kapott egy mosást is : )

 
>> EgyébTrombozis // Alfa 156 1.6 // 2010-12-04

Valószínű lassú defekt áldozata lesz/lett a bal első gumim. Hétfőn majd kiderül.Addig figyelek rá. Most eresztettem bele luftot, mert csak 1.2 Bar nyomás figyelt benne. Húzott balra a zótó is. Ma néztem megint alacsonyabb a guminyomás, mint a többiben.

A balesetben megsérült a kipufogóm is. Persze elsőre nem látszott, de a használt rendszer több dobja is megsérült. Nevezetesen a kat utáni dobból kiszakadt a belseje és a hátsó dob is megsínylette az ütközést. Kellett tehát egy új rendszer. A neten 32000-től indult a kipuf rendszer. Mellesleg forintra ugyan annyi a Bárdiban és az Unixban. Ez már nem az első alkatrész, aminek ugyanannyi az ára. A Startautóban meg 59000 környékén volt. András bácsi tudott volna 25000-ért, de Thomika 20500-ért szerzett. Ma fel s ment Érden a rendszer. Tűzkarikát nem cseréltem, csak letisztítottam. Az is vagy 4400 pénz lett volna. A hátsó dob kicsit nehezen ment fel, mert szét kellett kendácsolni a bemenő csövet. Mondjuk csak vissza kellett kalapálni. Az egészben a legszebb, hogy 2000 óta - amióta megvan az autó - nem kerűlt fel új kipufogó alkatrész a kocsira. Leszámítva a katalizátort.

 
>> EgyébBagee // Alfa 145 1.4 16V TS // 2010-12-04

Ugrott a katalizátor... lehet megoldódott a probléma?!?!?!

 

Ez egy teljesen más érzés új autóban ülni beletekerni az első kilométereket csodás....Az első utunk a nagynevű Pajzs védelem műhelyébe vezetett, sajnos elég silányra sikerült a beszerelés de erről majd később...
Az első pár száz km alatt sikerült belekóstolnom a Giulietta-feelingbe semmilyen más eddig vezetett autóhoz sem hasonlítható, feszes, masszív mint egy "tank" a Dna-kapcsoló 3 állása 3 különböző "személyiséget" ad az autónak!
Pár dolog viszont bosszant amit remélem az első szervíznél orvosolni fognak nevezetesen nagyobb sebességnél húz balra ill. fekvőrendőrön áthajtáskor a bal eleje nyikorog mint anno a 156.....kísért a múlt?
Folyt. köv......

>> SzervizGabesz // Alfa 156 1,6 TS Distinctive // 2010-12-02

Mióta megvettem az autót, zavart, hogy a kulccsal kell zárni-nyitni, mert az egyik irányítón a gomb be volt ragadva, a másiknak pedig mozgott a belseje. Először azt hittem a riasztó sem jó, de miután megviccelt az akkusaruk visszarakása után az immobiliser :) gondoltam elviszem a rosszabbik kulcsot egy jó műszerészhez. Kemény 10 perc múlva teljesen működőképes lett a bicskakulcsom. A kis belső (tehát a gumiburkolat alatti) gomb egyszerűen le volt törve a panelról, csak vissza kellett forrasztani.
Végre valami, amit nem kell cserélni :)
Egyébként trükkös a bicskakulcs szétszerelése, mert a kis alfa jel (ami 2 oldalú ragasztóval van beragasztva) mögött lévő csavar tarja össze, senki ne próbálkozzon a szétfeszítésével.
Jövő 7en viszem a másik kulcsot is megjavíttatni.

 
>> SzervizMagicman // Alfa 166 2.4 Jtd 20v // 2010-12-02

Történt,hogy becsületes szolgálat után gyári turbómat érdemeinek elismerése mellett nyugdíjaztam.Ezzel nagyjából egy idősíkban beszereztem egy 20 szelepes JTD-t,akkor még csak M-zárolt tartaléknak. Mivel félmunkát nem szeretek végezni,így motorcsere lett belőle,ha már volt egy a polcon.A kaland ott van a dologban,hogy adott egy 140 lovas CF3-as motorvezérlő,amivel direktálni kell egy 175 lovas erőegységet.Szerencsére olaszaink nem szeretik túlcifrázni a dolgokat,ezért egy-két jeladó cseréjével - 80 %-uk jött a régi mociból - és pár vezeték átforrasztásával sikerült életre kelteni a szörnyet.A mocicsere Hétfő reggeltől Szerda estig tartott,ekkor már járattuk.Köszönet érte Tomsics Gábornak,aki mindvégig melankónikus nyugalommal állította,hogy kivesz-betesz.átköt,indít.Más kérdés,hogy a szakértelme nélkül ez hogy zajlott volna....
Most megyünk majd programozni.Vezérlőelektronikát.Amikor kész az alap és működik,akkor következik a Stage 3.