Blog

>> Tuning és extraVader (a Gróf) // Alfa Alfetta QO EVO I. // 2010-12-07

elkezdődött az öreglány wellness és plasztikai programja.
karosszéria-fényezés-motor szentháromság megújítása.
egyedi fényezés-egyedi karosszéria forma-egyedi motor.

...folyt.köv. 2011-ben!

 
>> EseményÁdi_3900 // Alfa 155 2.0 TS 8v // 2010-12-06

A lassan 19 éves, 225 ezer km-t futott autó "meglepően jó" formában van. Az idei műszaki vizsga gyakorlatilag gond nélkül lezajlott.
Persze a sötétített ablakok miatt most is picit rá kellett segíteni...
A fékektől tartottam, hogy megint valami nagyobb baja van, mert általában elég erősen kell rálépni, hogy fogjon. De fog rendesen, ez a lényeg. A kéziféken picit igazítottak.
Zöldkártya is meglett, ami most már csak piros plecsni.

>> SzervizGabesz // Alfa 156 1,6 TS Distinctive // 2010-12-06

Ma végre kicseréltük a múlt héten megrendelt hűtőt. A lökhárító megbontása nélkül sikerült a művelet. Így már nem csöpög.
Közben ismét leszedtük a szelepfedelet, mer még mindig-igaz kisebb mértékben- szivárgott. Benzinnel letisztítottuk legalább a rárakódott kox is lement- valószínű az előző gazdája nem a gyári selénia olajat használta, és vannak lerakódások még a motorban is, ezt a következő olajcserénél kicsit átmossuk, és a megadott km-nél előbb lesz pár olajcsere, hogy kitisztuljon szépen.
Na de vissza a szivárgáshoz: a tömítéssel sincs semmi probléma, 1 hónapja van benne, jól kell zárnia. A biztonság kedvéért alul felül beragasztottuk azt is. Mikor bele lett először rakva nem tettek rá semmi ragasztót, mikor 1 hete mi leszedtük, csak a sarkokhoz tettünk. Most biztosra mentünk, egyszerűen nem szabad neki sehol szivárogni. Azóta mentem vele kb 50 km-t és megnéztem eddig semmi szivárgás nincs- remélem így is marad.
De hogy ne legyen minden happy, gondoltam nézzük még meg, hogy milyen kopogást hallani még rossz úton. Ugye 1 hete lecseréltük az első felső lengőkarokat, miért is ne, az alsó lengőkarok is gyengék. Jobban mondva a bal első gömbtámasz lóg, és az kopog. Örülök neki. Ebben az évben már nem, majd csak januárban lesz lecserélve.
Csak az nyugtat, hogy ha ezeken túl vagyunk, már majdnem teljesen ki lesznek cserélve a kopó alkatrészek, és egy tökéletes autóm lesz.

 
>> EgyébRB // Alfa 156 2,0 TS selespeed // 2010-10-23

Hari mestertől vásároltam egy teljesen és szépen felújított gyári 16-os könnyűfémfelni garnitúrát hogy legyen mire felpattintani az ehhez a projekthez vásárolt használt, ámde jó minőségű (Continental) téli gummákat!:-))
Természetesen ég és föld az autó megjelenése a lemezfelni téli gumi kombóhoz képest!:-))

 
>> SzervizLeZo // Alfa 156 SW 1.9 Mjet // 2010-12-06

Hideg-meleg....

Termosztát. minden Alfás kedvence. Régen mérte Csöri, azt monta szerinte nem olyan rossz. Legutóbb azt mondta már rossz. Hallgattam rá.
Na meg ugye Bp-n közlekedünk. Itta sima út is tiszta luk. Be is költöztek a nyöszörgő manók. Mostanáig mert hangsebeséggel esett ki a futómű, és vele együt a két nyüszítő felső lengőkar.
Hurrá! Mutató ideális helyen, nyikorgás sehol, sőt fura mód az autó is talán stabilabb lett?!

>> SzervizGTPeti // Alfa 156 Sportwagon 1.9 JTD Novitec // 2012-06-24

Elő-előfordult párszor, hogy gyújtásráadás után csak próbálkozott egy ideig a fűtésállítás és feladta (letiltott). Ez azt jelenti, hogy megállapotott egy pozícióban és utána nem reagált az irányállító gomb tekerésére. Általában csak előrefelé és a szélvédőre fúj.
Mivel szeretném elkerülni, hogy lefagyjanak a lábaim, úgy döntöttem nekiállok és megjavítom.

Első lépés: informálódás az eLearn-ból. OK, szóval két szervomotor állítja a terelőlapokat a megfelelő irányba. (Érdekesség: Egy Oldsmobile Auro-rában ugyanilyen állítómotor van. Kicsi a világ. :)) A kesztyűtartó felől lehet hozzáférni. (Ha-ha. Persze...) Az első, ülésfelőli motor kiszerelése nem probléma. Kiszereltem, szétszedtem, lefotóztam (OE szám: 16164972). A kék fogaskerék alatt egy potméter található, ez alapján tudja a motor, hogy hol áll. (Ettől szervo, vagyis követőszabályozás.)
Megnéztem, a potméter kötelességtudóan szolgáltatja a jelet.
Bár ez a motor felelős a lábak-hoz tartozó terelő mozgatásáért, ez még nem jelenti azt, hogy ő a hibás az egészért. Ha ugyanis a másik motorról nem derül ki, hogy hol áll, akkor is letilthat a klímavezérlő panel. OK... akkor szedjük ki azt is.
Aha... meg ahogy azt az emberfia elképzeli. a kesztyűtartó baloldalán átlósan van egy fém tartó. Persze útban. A jelek szerint már más is konfrontálódott ezzel a nem túl kedvező konstellációval, ugyanis 3 csavarból 2 már nem volt benne. Csak ez az egy, amihez nem lehet hozzáférni... (Persze a többit visszarakni már lusták lettek volna a t. szerelő urak.)

Ment a próbálkozás és agyalás, hogyan tudnám azt kiszedni onnan. Minden nőgyógyászati tudományom és trükkös felszerelésem ellenére nem találtam megoldást. Hát jó. Innen két út vezet a boldogság irányába: Műszerfal levétel, vagy ügyeskedés, hogy odaférjen egy csőkulcs. Lehet találgatni, melyiket választottam. :)

Tehát fúrtam a tartóra egy helyes kis lukat. És itt egyenlőre félbeszakad a történet, mert eszembe jutott, hogy a cégnél van nyeles csőkulcs, ami remélhetőleg megoldást nyújt majd. ...és igen, jó helyre fúrtam a lyukat, könnyedén kijött az 1 db tartócsavar (és a motor is).
(Igazából ott, azon a helyen gyárilag is kellene lenni egy lyuknak. Nagy kár, hogy ilyenekre nem figyelnek a tervezők.)

Folyt. köv.

A lábaim pedig lefagytak.


Nos lemértem a motorokat... Hibátlanok.

Tehát csak a következők lehetnek a hibás működés okai:

- kontakthiba a motorok és a klímakezelő között
- belső hiba a klímakezelőben (javítható v. nem javítható)
- újra kéne kalibrálni a klímakezelőt, mert nem tetszik neki vmelyik motor végállásjele (ezt annyira nem tartom valószínűnek)


Még az is lehet, hogy két ellenállással és két nyomógombbal átmenetileg félautomatává alakítom az irányállítást. (Csak addig ameddig szét nem bontom a kezelőpanelt.)


Folytatás:

Eltartott egy ideig, míg eljutottam addig a felismerésig, hogy a motorok teljesen máshogy állnak, mint a gyári képeken... Pirossal bejelöltem, hogy állnak a valóságban.

Az alsó motor feltétele sem olyan egyszerű, mert a fűtésdobozból kiálló lecsapott szélű tengelyre kell ráhúzni a motort. A szép az egészben az, hogy a tengely (és a rajta lévő lapát) motor nélkül olyan állásba megy, amilyet a motor nem tud felvenni. Vagyis valahogy rá kell bírni a hülye lapátot, hogy motorkompatibils szöget vegyen fel. Egy négyszögletes tűreszelőt dugtam át a motor fémcsövén bele a fűtésdobozból kiálló csapra. Így már be tudtam forgatni a lapátot...

Az első tesztek alapján újra működik a szabályozás. Könnyen lehet, hogy a motorok érintkezőinek alapos megtisztítása volt a megoldás. Ezekben ugyanis sárga színű kenőzsírt használnak, ami az évek alatt rákúszhat a kontaktusokra. Igen... teljesen igaz a meglátás: az első lépés mindig a kontaktsprays kezelés legyen. Én csúnyább hibára gondoltam. Még kiderül, hogy tévedtem-e.

Update: Sajnos tévedtem. Mert a levegő irányának szabályozása továbbra sem működik.

Ebben a német topicban azt írják, hogy valószínűsíthetőleg lehet abban valami, hogy ha kiégnek a kezelőpanelben az izzók, akkor nem működik a szabályozás. (Hülyeségnek hangzik, de lehet, hogy a kapcsolásban gyárilag tényleg van egy ilyen hiba.) Állítólag az új gyári izzókkal párhuzamosan van egy ellenállás is. Nálam mondjuk működnek az izzók, de nem gyáriak, így lehet, hogy más az ellenállásuk...

A hibakeresés projekt mindenesetre folytatódik...

Az imént megejtettem a próbát: FES 3.4.1 vs. klímapanel

És valóban... KKL (vagy más néven VAGCom) kábellel (a 7-est a 9-essel összekötve) a FES megtalálja az ECU-t és szépen kommunikál vele.

Mindkét állítómotor pozíciója változik, de akárhol is állnak, csak nem megy lábra és arcra a levegő... Úgy néz ki mechanikai hiba lesz a fűtésboxban. :(


Update 2012. tavasza:
Végre rászántam magam az újbóli hibakeresésre. Ezúttal a mechanikában... Először is megvizsgáltam a levegőirányért felelős motort, beszerelt állapotában. Tökéletesen követi a kezelőpanel utasításait. A flappantyú pedig nem mozog. Szóval a hiba a flappantyú tengelye körül lehet. Leszedtem a motort. A flappantyú tengelye egy fémlaphoz van rögzítve, ebbe jön egy műanyag karmos korong, ennek csonkjára van ráhúzva a motor. Nos, úgy néz ki, ez a karmos korong nem volt a neki kijelölt lyukakban a fémlapban. Így nem vitte magával a fémlapot és nem mozgott a flappantyú. Mivel a karmos kerék karmai nincsenek valami jól kiképezve (7. kép), nőgyógyászati műtéttel és ún. ostoros Dremellel fúrtam 4 lyukat a korongra és a lemezbe, és lemezcsavarokkal hozzácsavaroztam. Nagyon bízom benne, hogy szépen a helyén marad, örökre. Mert most perpill MŰKÖDIK A LEVEGŐÁLLÍTÁS. Hoppá... erre is jó sokat vártam... B)
(A szereléshez a kesztyűtartó és a body computer volt kivéve. Nem volt egy nagy élmény az első üléseken fekve műteni....)

 
>> Tuning és extraKriszo // Alfa 166 2.4 JTD // 2010-12-05

Tavaly is már idegesített a csúnya lemezfelni.Dehát azzal együtt vettem a téligumit, és igazándiból kényelmes is hogy otthon a garázsban átszerelem a kereket.
MInd1 meguntam és vettem egy dísztárcsát.Sajnos korábban gyárit akartam de olyan horror ára van amiből egy használt 16"os alufelni garnitúrát is tudtam volna venni.
A dísztárcsa márkája Momo és jó áron volt
http://www.alfaamore.hu/files/sitetemp/t-1291565179-4044-blog.jpg

 
>> Tuning és extraKriszo // Alfa 166 2.4 JTD // 2010-11-30

Régóta piszkálta a csőrömet a szélvédőn levő érzékelő és a tetőkárpit alatt levő kábel..Valami jófej emberke kiberhelte a szerkezetet belőle..Aztán egyszercsak jött a barátnőm unokabáttya akiknek szélvédős bizniszük van és mondta hogy hoz nekem bele egyet.Ezekről azt kell tudni amit én sem tudtam hogy nagyjából egy cég csinálja az összes tipusba..Vicces mert ami az enyémbe került alfás logon kívül van mercis nissanos stb..)
Na mindegy beszereltük működik ugyhogy nagy az öröm.Már csak egy teljes burkolat kell ami a visszapillantóra megy egész a szélvédőig.

 
>> EseményBuksi // Alfa 155 2.0 8V Twin Spark QV :) // 2010-11-30

Nah, Marklar-tól beszereztem mindent, amit cserélni kellett! Csere-bere biznisz volt, így szinte semmibe nem került nekem (10.000,-)! A mocitetőt TSiga kikalapálta amennyire tudta, a többi majd a fényező dolga lesz! De majd csak jövőre! A sérült elemeket szépen ki is cseréltem, a zárhídat festettem is! :-) A lökhárítót elvittem a helyi műanyagoshoz és nagyon szépen össze is legozta (5.000,-) pár nap alatt!

 
>> EgyébSzabeee // Alfa 146 1.4 Twin Spark 16V // 2010-12-05

igen... mióta motor lett cserélve a kicsikében nem akarja azt, hogy vezessem.... kiesett a féltengely, füstölt, vezmód, és végül ősszel megzúzták oldalról... nem nagy meló, csak 1-2 alkatrész szorul cserére..... tükör, index, lengőkar, egy jó karosszéria lakatos, stb, stb..... nem :) nem csinálom inkább veszek egy új 146 1.8 TS-t, aminek első szlovákiai tulaja ÉN leszek! már jó ideje gyűjtögetem rá a pénzem, remélem sikerül olyat venni, amiben nem csalódom, ezzel a kocsival nagyon megjártam/megjártuk amit tudok az új kiszemeltről: elektromos csomagnyitó, klíma, jó állapotú gyári bőr kormányon és váltógombon, szóval nem olyan, mint a miénk, amit behoztak németországból kb 300 000 km-vel és visszatekerték az órát a kereskedésben :) folytatása (remélem) következik