Blog
A fennmaradt két zajforrásról végre kiderült, hogy melyiket mi adja. Fékezésnél a fékbetétek mozdulnak el, az pattan egyet egyet. Ez könnyen orvosolható hiba.
A csörgőszörgőskaristolós hangot pedig valamelyik szinkrongyűrű (vagy rugóslemez?) adja ki a váltóban. Első körben reméltük, hogy egy sűrűbb váltóolaj enyhíti, így kicseréltük az előírtnál egyel vastagabb olajra (Tutela ZC90) (ami nem ásványi olaj, így cserélni kell 15ezrenként). Ez nem segített sajnos, úgyhogy marad a váltó szétbontása.
Mivel a probléma nem akut, csak esztétikai hiba, ezért várakozásra intettek, egészen addig, amíg nem lesz napirenden a diffi csere.
Ráadásként tegnap este egy nyiszogó hangra lettem figyelmes. Először futóműre gondoltam, természetesen, de hazaérve megringatva az autót nem szólalt meg semmi, csak mikor becsaptam az ajtót..Gyanítom ez valami apróság, amit még talán én is tudok orvosolni :)
Hát, őszintén, nem tudom, hogy ha tartom magam az eredeti tervhez és valami régebbi örömautót veszek, akkor azzal mikor értem volna el oda, hogy önfeledten élvezzem. Valószínű egy teljes szétszerelés és összerakás után. Ahhoz képest, hogy egy teljesen jó állapotú kocsit vettem, már egy másik autó árát beletoltam a szervizébe, és mindig van valami apróság ami felüti a fejét és nem hagy nyugodni. Ha így folytatja, eléri hogy a téli szünetben ízeire szedetem szét és újra összerakatom. Max nem veszek ajándékot senkinek :)
Sikeresen beletolattak a parkoló autóba. Úgy tűnik, hogy a bal első sárvédőn és a rajta levő indexen kívül nem sérült más. Nyaralás előtt éppen jókor jött. Becsületére legyen mondva a hölgynek, hogy nem lépett le.
Egy ideje észrevettem, hogy ha nagyon meleg van, és viszonylag sokáig araszolgatok a városban, akkor a váltókar elkezd szorulni, nem ugrik vissza az alapállapotba, üresbe. Ma elvittem szervizbe, megnézték, a perselyt bezsírozták, a bovdeneket is, volt próbamenet, járatták, meleg is volt, és érdekes módon nem produkálta a hibát. Elhoztam, irány a város, meg a dugó, és lám, elkezdett szorulni megint.
A váltó tökéletes állapotban van, ahogy a kuplung is, a bovdenek is, a persely is... rejtély
Km: 181111
Kb. 15 e km után cseréltettem újra olajat a vasban. A korábbi gyári ajánlás megváltozott, 5W-40 helyett most már az alacsony koromtartalmú 5W-30 Selenia WR Pure Energyt rakták bele. A DPF-em eddig sem tömődött el az elmúlt 25 ezer km alatt, amióta megvettem az autót, igaz 98%-ban közúton és autópályán használom.
Idén februárban jelentkezett egy furcsa, fémes zaj időnként, általában 2000 fordulat környékén, ami a légkondi kompresszorának kikapcsolásával mindig megszűnt. A szerviz megnézte, nem hiányzott belőle gáz, de a biztonság kedvéért újratöltötték. A zaj megszűnt.
Most júliusban, hogy beköszöntött a nagy meleg, azt vettem észre, hogy a légkondi nem hűt úgy, mint korábban. Városi tempó mellett egyszerűen nem volt képes lehűteni a belső teret, ha a kinti hőmérséklet 30 fok felett volt. Pár napra rá újra jelentkezett a fenti fémes zaj, igaz, kicsit más tónusú lett. Szintén 2000-es fordulat környékén, gyorsítás közben, pár másodpercig. S ami új volt, hogy a motor teljesítménye a zaj közben, tehát pár másodpercig visszaesett. Kikapcsolva a kompresszort, a zaj is eltűnt.
Egy autóklímás ismerős rámért, a gáz mennyisége rendben volt, de 2000-es fordulaton túlnyomást jelzett a mérőfej. A diagnózis a légkondi kondenzátorának elkoszolódása (rovar hullák tömege), ezáltal a hőcserélő felület lecsökkenése volt. Az említett zajt pedig az erőlködő kompresszor adta.
Azóta kitisztították, a biztonság kedvéért újra is töltötték a rendszert. A zaj megszűnt, s a nagy melegben is úgy hűt, ahogy kell.
Fékfolyadék csere +történt.
Vettem üzemanyagszűrőt.......... wáááááá (nem olvastam fórumot ezügyben) persze h besz0ptam.Külső nincs tankot meg szét nem szedem, úgyh az sajna most nem lett cserélve.
Viszont fékcserénél észrevettük h a felütközésgátló 1ik oldalon hátul hiányzik, a másik oldalon meg szimplán csücsül a rugók között.
Rendeltem kettőt (4-5e lett volna darabja, de mivel remélhetőleg azért nem verem oda annyira nem ua a fajtát vettem) (eddig jóformán nem is volt :D ) így 2500huf a 2db
Csere cseppet volt szop@'s, az istennek nem akartak becuppanni...nagy nehezen +oldottam.



Hát a nyári meleg + a nem ellenőrzés:( meghozta a problémát az aksi zárlatos lett, a reggeli korán kelésem örömére, de hál' isten cartársak segítségével hamar orvosolva lett a hiba; Sárpi kolléga lerobogozta:) nekem az új aksi megvételét, Alfi kolléga meg drukkolt a be tételnél:))) Kösz fiúk:)
167.500 km


Zé mesternél gyógyult a futómű Kicserélte a jobb felső lengőt. Megszűnt az idegesítő kopogás, jöhet a futóműállítás...örök hálám Demszky atyánknak a kitűnő pesti utakért! :))
+bal hátsó ajtóban visszaragasztottuk a vízelvezető fóliát.