Blog
Sajnálatos módon a hengerfejem nem bírta tovább és megrepedt, épp Budapestre tartottunk az eggyik barátomhoz vendégségbe. Ehelyett Kerepesi Janihoz vezetett az utunk. A baj a 4es főuton ért minket, egyik finomabb előzésnél halk kopogás-szerű hangra lettem figyelmes, éreztem, hogy a vas elvesztette az erelyét és szenved. A hengerfej 2 hengerje megadta magát. Igy egyből a szakihoz vezetett az út. Mire a műhelyhez értem már sötét volt, leállítani nem mertem, hogy Jani meghalgathassa, mire jöttünk ki és Jani mondja, hogy tényleg nem megy legalább 1 hengerem, le is állt magátol, kifogyott a benzinem, 22 litert tankoltam bele és elég volt a durván 70 km-re. Idegesitő szituáció, de benne volt a pakliban, a motor felújításánál tényleg le kellett volna cserélni a hengerfejet egy éppre. A gép igy budapestre költözött és mivel az embernek ilyenkor minden összejön (megadta magát a melós kocsim a lada, másik vásárlása volt tervben.....), igy megegyezztünk, hogy majd visszatérünk rá, ugyis lejár majd a műszakija is. Májusig pihentetem a verdát.
Folyt. következik május körül..........
2010.10.08-ig kivontam forgalomból ismét, addig be kell fejeznem, azt vizsga.
Ha valamilyen körülmény miatt még sem sikerül levizsgáztatnom akkor, ez a végső időpont amit adtam magamnak. Ha nem lesz pénzem rá, eladom.
Az idei Alfacity hatalmas előrelépés volt a tavalyihoz képest, tényleg nagyon jól éreztük magunkat. Köszönet érte a szervezőknek!
Szép volt Fiúk ;)





65550 km
És eljött a vezérlésmódosító csere ideje is.... Pontosabban a tíz éves eredeti vezérműszíjat az elöregedés miatt cserélni vált szükségessé, bár a 65e km nem indokolta volna. Csakhát jobb a békesség a vezérlés terén. És ha már vezszíj és görgők és hosszbordásszíj csere van, akkor jön a logikus felvetés, hogy cserélendő a vezérlésmódosító is. Nehéz anyagi döntés volt. A végeredmény viszont kitűnő lett: finom, csendes járás, rugalmas, robbanékony, dinamikus mozgás az eredmény.
Mellesleg kapott egy teljes alvázvédelmet a szerkezet, illetve némi benzinszag elhárítás történt a tank alatti szellőztető szelep reparálásával. Köszönet, hála és villáskulcs ismét Zé cartársnak. Egész jól elboldogul a twin sparkokkal is...;-)
Az esedékessé vált műszaki vizsgát kiegészítettem egy kipufogórendszer cserével, tekintettel arra, hogy az eredeti hátsó és a középső dob ideje lejárt. Köszönet érte Zé cartársanak. Hasznos infó, hogy az 1.6 TS 146-hoz kis beavatkozással felrakható a Tipo 1.9D kipuff rendszere, melynek ára ugye jóval kedvezőbb....
2010. május 22-23 között került megrendezésre a Yetro 200 Miglia.
Idén először rendhagyó módon a feleségemmel előfutárként vettünk részt a versenyen. Ezzel járultunk hozzá a szervezéshez, egyéb erőforrásom most nem volt. Ez két szempontból is jónak bizonyult, egyészt élesben le lehetett tesztelni a GTV-t másrészt kipróbálhattam milyen az embernek versenyzőként részt venni a saját klubja által rendezett versenyen. Egy szóval:
PARÁDÉS
Idén sikerült megint fergeteges útvonalat összehozni, a feladatok is szellemesek voltak, és másnap az ádándi ralli pályán szórakozhatott a tisztelt publikum. Ilyen színvonalas versenyünk még nem volt, ezt nagyképűség nélkül állíthatom.
Köszönet Gergőnek, Robinak, Áginak és sok segítőnek




A GTV az Alfárium Kft elő munkái között épült újjá Alex barátom jóvoltából.
A műtét relatív gyorsan végbe ment, mert Alex erre öszpontosította a figyelmét. Én csak időközönként vettem részt a munnkában és olyan horderejű feladatokkal foglalkoztam, mint a hűtő és a ventillátorházak pucolása és festése feketére, stb.
A munka teljes egészében az Alfáriumot dícséri.
Az eredmény pedig:
Egy 3.000 km-es túrára felkészített, csendes, komfortos GTV6 remegésmentes kardánnal! Úgy tűnik a teljes körű bakcsere megtette hatását. Elképzelhető, hogy az évekkel ezelőtti balesetemnél a kilágyult bakokon valamennyit elfordult a motor, és ez okozhatta a kardán folyamatos feszültségét, és a remegést.
Most végre újra gyári a hangja, megfutja a 200-at és komfortos.




A GTV a nálam töltött 7 év alatt nem sokat futott, de az idő azért amortizálta.
A hibajelenségek:
- A bal első doblemez átlyukadt. Ez nem csak esztétikailag volt csúnya, de szerkezetileg sem volt stabil az autó .A kemény konik és az ültetés miatt a lemez nyiszogott, ezt mindenképp orvosolni kellett.
Megoldás: lakatos
- Az első futómű elfáradt. Valaki az élete során biztosan cserélt már a GTV-n kopó alkatrészeket, de az régen volt. Ezért a komplett futóművet fel kellett újítani.
Alkatrészek: Alsó szilentek, felső szilentek, talpas gömbfej, kormány összekötő
- 5 éve remeg a kardánom. És sosem tudtuk meg, hogy miért. Valami szögállásra gyanakodtam, ezért a motortartóbakokat is cseréltettem.
Alkatrészek: Motortartó bakok, kutyacsont, váltótartó szilent, hardyk, központosító, csapágy, kardán, dupla kuplung
- főtengelyszimmmering. De csak mert kint volt a motor. :-)
- Kipufogó. Évek óta elégedetlen vagyok a Kipufogó Klinika által gyártott 6-os leömlőmmel, az ANSA dob szép hangú, de hangos, úgyhogy maradt a gyári rendszer.
Kb ennyi. Az alkatrészek zömét a Torjay Tuningtól szereztem be, egy része e-bay, másik része Alfárium Kft, és Turbék Gergő barátom nemes felajánlása.



Közel egy év telt el az utolsó blogbejegyzés óta.
Elhatároztuk, hogy az Alfa Romeo 100 éves születésnapját egy rendhagyó túrával ünnepeljük meg, melynek részét képezi maga Milano is.
A túra tervezett útvonala: Gödöllő - Innsbruck - Zürich - Milano - Nizza - Trieszt - Gödöllő
Ezért a GTV-t rendbe kellett hozni az út előtt.
Tettünk egy jó kis kirándulást Szegedre. Jó volt, Kis Sárkány is nagyon jól viselkedett, bár autópályán mentünk és az azért nem az ő terepe a nagyon rövid 5. miatt. Km óra átfordult a 4000en. :)