Blog

>> EseményKGBMAN // Alfa Spider / GTV 3.0 V6 12V // 2006-07-13

Két hét rettenetesen hosszú várakozása után végre átvehettem az autót, amire már annyira vártam. Sosem felejtem el azt a napot. Egy órára eljöttem a munkahelyemről, hogy át tudjam venni. Taxival mentem a kereskedőhöz, hogy onnan már az autóval menjek vissza. Kulcsok, forgalmi, riasztó, rádió előlap a kézben, jókívánságok a zsebben és hasznos tanácsok a fejben. Nyár lévén az autó beindítása után, de még a váltózár kinyitása előtt a kereskedő vezénylésével megtanultam hogyan kell kinyitni és becsukni a tetőt. Így hát a rögtönzött tanfolyam után tető le, váltózár kinyit, rádió behangol, napszemüveg felrak. Életem első kabriós élményére próbáltam felkészülni, de mint utólag kiderült nem megfelelően. Ahogy a háromliteres motor életre kelt és meglódította a könnyűnek nem nevezhető kasztnit, megváltozott a világ. Az első 200 méter megtételénél már a mosoly első jelei látszottak az arcomon, majd ahogy nőtt a megtett távolság az én szám sarkai is úgy közelítettek a füleim felé. A munkahelyemig vezető 4.5 kilométer után az irodába visszaérve az első utam a mosdóba vezetett, mert meg akartam győződni arról, hogy a nagy vigyorgás közben nem ékelődött-e be pár repülő rovar a fogaim közé. Sosem hittem volna, hogy a nyitott autózás ekkora élmény, de azóta amikor csak tehetem nyitott tetővel mászkálok. Akkor is ha ezért a kékvérű kabriósok megvetnek vagy ha az utca embere magamutogató pöcsnek tart. Egyedül én tudom, hogy csakis azért van így, mert egyszerűen, tisztán ÉLVEZET.

 
>> EseményKGBMAN // Alfa Spider / GTV 3.0 V6 12V // 2006-06-29

Történetem az Alfákkal egy szomorú eseménnyel kezdődött:
Az egész 2006.06.19-én - két nappal a születésnapom előtt - kezdődött, amikor is egy térdsérülés miatti friss műtét után zuglóban ellopták az éppen akkori Volvo S60-as autómat, ami természetesen azóta sincs meg. Akkori munka- és lakóhelyem miatt egy új autó után kellett néznem. Az ellopott autó magas ára elég tanulópénz volt ahhoz, hogy valami olcsóbb, de mégis izmos autó után nézzek. Egy ismerős kereskedőnél szemügyre véve a kínálatot megakadt a szemem a Spideren. Az ára elfogadható, a teljesítménye megfelelő volt. Jól nézett ki, dögös kis autó volt már akkor is. Álló helyzetben is látszott rajta, hogy a lovak ott toporzékolnak a zöld motorháztető alatt. Mindezt megfejelve nyitható volt a teteje, amit akkoriban még csak extraként értékeltem. Ma már tudom, hogy ennek az autónak ez a lelke. Némi alkudozás után elkezdődött az autó rövidnek nem mondható megvásárlási procedúrája. Amíg nem vehettem át a kulcsait, addig taxival kellett közlekednem.

 
>> SzervizBazsa72 // Alfa 145 1.4 Twin Spark 16V // 2009-07-02

A mai nappal újabb 2 évre meg van a műszaki vizsga, a kis drágámra. A mért értékek állítólag, korához mérten kiválóak, egyedül a kézifék bowdenét kell majd kicserélni.. Thx Yoyo barátom.
Km: 135200

>> SzervizZsoltyr // Alfa 146 1.6 TS // 2009-07-02

Ajtóhatárolók, jobb első ablak újra rendben.

 

Tegnap a középkonzol ki- és beszerelése után egy egész sor dolog nem működött: riasztó, központizár (távirányítóról), belső világítás, magnó, hőmérő, minden indításkor nulláz a napi km. számláló, a klíma nem fúj... több nem jut eszembe.

Elvittem szervizbe, később kiderül, mi lehet a baj.

Később van...
telefonáltak, hogy egy csatlakozó szétcsúszott a magnónál, és "hatástalanított" egy szerviz biztosítékot.

>> Szervizingegnere // Alfa Alfetta GT / GTV / GTV6 GTV6 // 2009-07-01

Ma, kihasználva a szabad napomat befejeztem a műveleteket.
Vince fiam is jött segíteni! ;-)
Ami bekerült:
- 2 felújított hátső féknyereg
- Ferrodo betétekkel
- Pagid első betétek
- Goodridge fémhálós fékcsövek
- Breda első kerékcsapágyak.

És ecco, van fék, de még milyen! Még egy kis pluszlégtelenítés ráfér, de érzésre nagyon atom a rendszer. Este el is vittem próbekörre és lemosatni. Most szép. :-)

A hátsó kerékcsapágyat csak Alival együtt vagyok hajlandó kicserélni. Egyúttal teszünk fel egy másik kardánt is.

 
>> SzervizBFMSE // Alfa 166 V6 TB // 2009-07-01

Az autó azt a rendkívűl bosszantó hibát produkálta, hogy egyik pillanatról a másikra leállt. Ez a városi forgalomban a kereszteződés közepén roppant kellemetlen tud lenni, ezért sürgősen orvosolni kellett a problémát.

A hosszas és nem különösebben olcsó diagnosztika után sikerült megállapítani a hiba okát, ami a holtponti jeladó volt. A diagnosztikát a www.injektor.hu csinálta. A munkájuk precíz és alapos volt, elégedett voltam az eredménnyel.

A kiszerelt holtponti jeladó látható a fényképeken.

 
>> SzervizBFMSE // Alfa 166 V6 TB // 2009-07-01

Sajnos a hátsó hengersoron a középső hengerben a trafó csak 15kV-os gyujtófeszültésget produkált, ezért új trafót kellett vennem. Néztem a bontott cuccokat, de nem volt hozzá bizalmam ezért inkább vettem újat, ami biztosan jó.
A képeken a kiszedett alkatrész látható.

 
>> SzervizBeeGee // Alfa GT Q2 1.9 JTD // 2009-07-01

Hátul már erősen cserére érettek a fékek, elől pedig még bírták volna, de folyamatosan búgtak, vállasodtak, így inkább kikukáztam, és rendeltem szép finom új féktárcsákat előre, hátulra, betétekkel. Természetesen, ha már olasz, akkor Brembo Max Sport :) Csinos, lesz, holnap fel is kerülnek.
A legjobb, hogy ezzel a pakkal (Brembo Max Sport tárcsa előre-hátra + Textar betétek) anyagilag kb ott vagyok, mintha gyári szettet vettem volna csak előre.

>> EseményChEff // Alfa 147 1.6 TS Distinctive // 2009-07-01

A tavalyi tali sikerén felbuzdulva ismét részt vettünk a mátrai találkozón.

Reggel gyülekeztünk a Pólus parkolójában, majd nyugodt autózással elértünk a Mátra aljába, ahonnan George vezetésével szedtük a lábunkat felfelé :) Hamar meg is érkeztünk a szállásra ami szép. Erről ennyit :D
Amint indultunk volna az ebédre, soha sem látott nagyságú eső zúdult ránk. Voltak bátrabb versenyzők akik testük szárazságát kockáztatva elindultak. Mi vártunk egy kicsit, majd 1 esernyővel váltásban beültünk a kocsiba és 40el átmentünk Mátraszentistvánra ebédelni. A kaja nem volt annyira jó, erről ennyit :D
A délutáni PaintBall programot elmosta az eső, helyette pihi, bográcsolás és a felejthetetlen (egyesek számára képszakadásos) buli vette kezdetét.
A vasárnap délelöttre átrakott PaintBall elmaradt az előző éjszaka történései miatt. Helyette meglátogattuk az Oxigén Adrenalin Parkot ahol a bobozással emeltük az adrenalinszintünket.

Kis csapatom nagyon jól érezte magát ezen a találkozón, ha lesz jövőre mi biztosan ott leszünk!!

Képek: Gergő, Reni