Blog

>> EseményKn[.]xX // Alfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2009-03-25

Hogy jártam ma (0325) hazafelé.. nem indult az autó. Rá kellett bikázni, mert nem akart sehogyse indulni :( de már sejtem mi okozta. Az új rádiót úgy kötöttem be pár napja, hogy gyújtás nélkül is üzemeljen. De ezzel önmagában -talán- nem is lenne gond, mert az előző is így volt. De! Szerintem valami vagy rosszul lett kötve, vagy csak összeért :( Mivel eléggé sötét volt, csak kivettem gyorsan a rádiót, nem kerestem meg a hiba forrását, így legalább ha reggel indulni fog, akkor már tudom biztosan, hogy tényleg 'csak' azzal volt gond. Szombaton úgyis megyek a Paradoxba, majd ott megmondják hogy is kellett volna kötnöm, hogy ne járjak így. :) Pedig szerintem egyértelmű volt, no de majd kiderül reggel is, meg szombaton is - hogy mizu..

 
>> Tuning és extraKócosw // Alfa 156 2.4 JTD SW Black shark // 2009-03-16

Csomag ,es fekete,mi az?
igen ,megerkeztek az oldalindexek...Schwarz wie die Nacht :)))
Tarsultak meg St Paulis rendszamtabla keretek..a sötet optikat erösitendöen...

 
>> Tuning és extraKócosw // Alfa 156 2.4 JTD SW Black shark // 2009-03-24

Ujra csomagott hozott a dhl (majdnem,ugyanis rossz helyre kezbesitettek es szemelyesen kellett elhoznom a postarol).
Ismet vmi sötetseg arad belöle... es morcosan nez... dectane-nak hivjak...

 
>> Szervizystuc // Alfa 156 SW 2.4 JTD M-JET 20V // 2009-03-25

A 120.000 km-es kötelező szerviz Gerissimo és Alfater műhelyében végrehajtódott. Komplett vezérlés lett cserélve, melybe beletartozik a:
- vezérműszíj + feszítő és vezető görgő,
- hosszbordás szíj + feszítő és 2 db vezető görgő,
- vízpumpa,
- olaj (Selénia WR Diesel 5W40),
- olajszűrő,
- pollenszűrő,
- levegőszűrő,
- gázolajszűrő csere.

Ezeken kívül még pár apróság lett megoldva. A bal első ajtóból hiányzott egy gumibetét, pótolva. Ugyanennél az ajtónál az ablakemelők kapcsolóháza nem volt rendesen a helyén, orvosolva. Jobb első helyzetjelző kiégett, cserélve. Hátsó ablaktörlő valamiért ugrált (pedig nem tűnt kopottnak), cserélve lett. Valamint még a januárban András bácsitól vásárolt karbonozott tükörháromszögek is a helyükre kerültek.

Alfater és Gerissimo tökéletes munkát végeztek. Ajánlom őket mindenkinek!

Az első indítás után a hidrotőkék azonnal elhallgattak, ami mély megnyugvással töltött el:))
Gyönyörűen jár az erőmű, 500km van már benne, komolyabb gond nélkül. Mindez max. 3k ford./min alatt.
Kisebb anomáliák azért akadtak, de egy szívátültetés már csak ilyen:)

Pötimalőr 1:
Egyszer csak nincs olajnyomás...16v-nél ugye tudjuk, hogy nem olyan könnyű a beépített moci alját bontani, de sebaj, olaj le, olajdekli le, szivattyú ki, másik szivattyú be, olaj vissza = olajnyomás ismét van...de valami nyikorog...mivel a rotoros verziójú szivattyú felső tengelye szinte szárazon forog...másnap megint olaj le, olajdekli le, szivattyú ki, rotor tengely levág, szivattyú be, olaj vissza = olajnyomás hibátlan, és semmi sem nyüszög, ez tehát kipipálva:)
Most:
Hidegen alapjárat: 40 psi
Melegen alapjárat: cca. 15-20 psi
Melegen, 3k ford/min.-nél cca. 50 psi....
(....mééérnemlehet bar-ban műszert csinálni vajon?!?!)

Pötimalőr 2:
Injektor lámpácska egy idő után úgy marad, világít. Valszeg a lambda szonda meghosszabbított kábele miatt...vagy elköszönt a lambda, de ezt hamarosan kiderítjük. :)

Pötimalőr 3:
Hármas beavatkozást igényel majd:
1. kinyomócsapágyam visszakerült, hiba volt, cserélendő, új kell, mert nyüszög.
2. Ha már itt vagyunk, akkor a 45/46 elektronikus kmóra jeladóját kiszolgáló féltengely kihajtás is mehet vissza, mert mint kiderült, ez a jel is kell a 45/46 motorvezérléshez, tehát nem maradhat a sprint bowdenes verziója.
3. Jobb oldali féltengely csere, mert beépítéskor már látszódott, hogy elköszönt, úgyhogy ennél a pontnál ez is cserélendő lesz.

Pötimalőr 4, de ez már csak upgrade terv:
Sprint elektromosság szép, lassú kiszorítása és átvezetése a 146 biztosítéktáblába, melyen most csak a motorvezérlés "fut". Kijelzők beapplikálása a sprint műszerfalba (injektor, immo ikon, forráspont jeladó, stb.)

Március 20- án, reggel hétkor kikanyarodva a főútra beengedett maga elég egy céges renault mégane. Megálltam egy vectra mögött, de a (céges) renault nem. Kb. 40- 50- nel belémjött és beletolt a vectrába.
Az egész autó kész. A lökhárítók, a hátsó futómű (megint kitolja a fenekét kanyarban), az ajtók, ablakok szorulnak, a motorháztető elcsúszott, a lámpák illesztései is. Gyakorlatilag rövidebb lett az autó jobb oldala.
Tegnap voltam kárfelmérésen... érdekes egy ország ez. A lökhárítók kb. 60%- át fogja fizetni a bizttosító, mert már volt sérülve. Nem az az első, hogy ha veszel egy autót, hogy motorikusan, és az egyéb esztétikai hibákon kívül rakod rendbe? Egyébként meg ha megcsináltatom a lökhárítókat, akkor is volt már sérülve és két nap múlva úgyis meghúzza valamelyik paraszt egy parkolóban... és épp most következett volna az esztétikai javítás.
A futóművet nem fizeti a biztosító, mert az avulási idő 6 év, és az Alfa 10 éves, és amúgysem látszik semmi jele annak, hogy kár érte. A kárfelvevő nem hitte el, hogy szar lett az egész, aztán meggyőztem, de a biztosító akkor sem fizet (100.000 minusz). Felemelték az autót, és mutatta, hogy látszik, hogy odáig nem ért el az erőhatás... de hát ha egy test be van szorulva két test közé, erőhatás éri, akkor ott mozdul minden, még ha konkrétan a futómű nem is kapott... vagy tényleg én vagyok a hülye.
A csomagtartó padlólemezére sem fog teljes árat fizetni, a már említett avulási időre hivatkozva... így az vagy ki lesz lakatolva, ha nem látszik olyan súlyosnak, vagy ki lesz cserélve egy bontott 56- osból.
Tegnap hazafelé álló helyzetben felment a víz 90°- ra, szóval lehet, hogy a hűtő is kapott valamit, de aztán lement 10 másodperc alatt. Ilyet még nem csinált 30°- ban sem.
Egy héten belül szólnak vissza, és állítólag egy hét lesz a javítás is.
Az biztos, hogy nem akarom eladni, szóval meg lesz csináltatva, de az is biztos, hogy sosem lesz olyan, mint volt (gyári). Mint ha meg lenne szetségtelenítve.
Több dolog is megerősödött bennem: ez egy szar ország, és tele van idiótával, akik amellett, hogy hülyék, még vezetni sem tudnak.
"Magyarország én így szeretlek!"

 
>> SzervizÁdi_3900 // Alfa 155 2.0 TS 8v // 2009-03-25

szemét fűtéscsap megint megadta magát. Úgy tűnik, ezek legfeljebb két évet bírnak. Ezúttal teljesen eláztatta a kárpitot, fogalmam sincs, hogyan fogom kiszárítani.
Műhely hamar rendbe tette, és pótoltak még pár folyadékot is (fék, motorolaj).
Minden újra szép; kérdés, meddig lesz így...
Utólagos kiegészítés: Norbi tanácsára a kárpitot elkezdtem újságpapírral kezelni. Gyakori cserélgetéssel valóban egyre szárazabb.

>> Szervizjoe156 // Alfa 156 1.9 JTD Mjet // 2009-03-25

Nagyobb gázadáskor kormolt , megnéztük a turbónyomás érzékelőt háááát egy korom gömb volt az egész . 10 percig áztattuk mire kimosódott , de mostmár működik és nem is kormol a gép . Köszönet a gyöngyösi Fiat szalon szerelőjének Nagy Tominak .

 
>> EgyébBeryq4 // Alfa 156 sw 2.4 JóTurbóDízel // 2009-03-24

Egy oszlop rossz szögben állt mögöttem és neki tolattam. Így meg kellett javíttatni.

 
>> Tuning és extraB-la Ÿ // Alfa 166 2.5 V6 24v // 2009-03-24

Ma megkaptam a CD tárat Grande Banditól! Jó is,szépen szól, meg minden! :-)