Blog
Hát eljött a nap!
Elbúcsúztunk.
Jó kezekbe került, egy zalai faluba, Kisbucsára, egy 155 mellé.
Kezdődhet a vadászat az utódra!!!

Hosszas keresgélés után végre rábukkantam egy normális árban lévő TI felnigarnitúrára! :) így hát nem haboztam lecsaptam rá és fel is pattintottam az autóra! :)
Így mindjárt jobban tetszik a gépezet! :)
Szerencsére a gumik is jó állapotban vannak rajta, így csak a felrakással kellett törődnöm... Mivel eltűnt a kerékkulcsom, gondoltam elugrok és veszek egy tesco gazdaságos kerékkulcsot... Az ötlet szép és jó volt, csak azzal nem számoltam, hogy 1db tesco gazdaságos keresztkulcs 5 csavar levételére és 1 felrakására van hitelesítve :)
Így sikerült munkát adnom a közeli gumisnak :)
Hosszbordás szíj felől valami fura hang hallatszott! Gondoltam essünk neki és cseréljük le a görgőket, meg a szíjat.
És ha már Zé nekiállt akkor egy friss olaj meg egy két új szűrő sem árt neki :)
Hála a hibátlan magyar utaknak, féltett TI garnitúráimat vihettem görgőztetni, illetve a két 90% Dunlop gumimat dobhattam a kukába! KÖSZÖNÖM FKF ZRT! :)
Szerencsére rövid idő alatt sikerült helyrehozni a felniket, és szereztem két gumót is rájuk, így csak egy napot kellett két mankókerékkel mászkálnom :)



Nos ma este 10 órakor megszólalt a gépezet, az új szívével! Történt ugyanis, hogy Alfacity-be tartva az M1-en gondolt egyet az olajpumpa ( vagy szivattyú, vagy mi a nyavaja) és megadta magát. Így hát kenés nélkül nem sok jóra számíthattam. És sajnos félelmeim nem voltak alaptalanok. Turbo kuka, olajpumpa kuka, és még egy két apróság, mint főtengely és csapágyai :)
Sok választásom nem maradt, mint keresni egy új szívet neki! Szerencsére rövid időn belül sikerült előkeríteni egy életképes szépen ketyegő szívet, hála Gibinek érte!
Ezután már csak Zé-nek volt egy kevéske munkája vele :) Köszönöm neki is a segítséget ezúton.
Sajnos képeket nem tudok csatolni a műtétről, ugyanis a telefonom gondolt egyet és elköszönt az élők sorából, benne a telefonszámaimmal és a műtét képeivel :)
Vác - Meteor Kft. (0515) első - hátsó stabilizátor rudak vétele - Lucky Engineering (Made in Italy). Kicsit kételkedem a 'márkában', de olyan rossz nem lehet, mert ez volt a legdrágább. Lehet, hogy nem mindig az ár számít, de mondtam nekik, hogy most már olyat adjanak, ami nem megy tönkre fél év után. Ugyanis az előzőek, amiket vettem tavaly (hátra), az a legolcsóbb kategória volt. Igaz, hogy fele annyiba sem került mint ez, de nem is bírta sokáig.. Ja és 10% kedvezmény is járt, mert '99-es az autó és már 2009-et írunk. Tehát.. ahány éves, annyi % :)
[Költségeim: első stabilizátor rúd 7.706Ft /db, hátsó stabilizátor rúd 7.122Ft /db (-10%)]


Sikerült végre találnom normális dobot (ZARA)és egy saválló ovál véget a gépre! Hátulról mostmár csinosabbnak tűnik:))

Végre ez az álmom is teljesült. Van egy 155-ösöm. Egy picit sajnálom, hogy nem találtam jó állapotú eladó V6-ost, de sebaj jól megleszünk remélem.
140e km. Ennyit mutat az óra. A valóságot nem tudom. Lehet, hogy tényleg ennyi.
Vezetett szervizkönyves. Aha, persze. :)
Úgy néz ki, hogy tényleg egész jó állapotú. De majd kiderül.
Ami még a vásárlás előtt kiderült:
-első tárcsák kopottak
-hátsó betétek kopottak
-bal hátsó féknyereg nem "úszik"
-jobb első lengőkar majd cserés lesz (nem veszélyes még)
-Marangoni Zeta Linea (195/50R15) soha nem fog visszakerülni az autóra, csak legyen már lecserélve (inkább felnin megyek, még az is jobban tapad)
-az ilyenkor kötelező folyadékcserék
-teljes nagyszervíz lesz
A többi majd kiderül.
Sok szép kilométert magunknak!
Futómű:
-új téli gumik (Fulda Kristall Supremo 195/55R15)
Nem egy túl jó választás, csúszós időben nem vagyok elájulva tőle, bár azért nem annyira rossz. Egy kicsit többet vártam tőle.
De legalább nem zajos.