Blog
Jobb első tolató szenzor csere
Kidobtam a borzalmas Valeo ablaktörlőket, Bosch lett ismét. A hátsó ablaktörlő is cserélve lett.
Km: 332000
Cserélve lett a fék- és szervófolyadék.
Km: 169100
2022.01.02.-én észrevettem, hogy olajtócsa van az autó alatt. Az olajszűrő háznál a tömítés , "O" gyűrű, engedett. Gyári szűrő volt benne, talán az lehetett a baj, hogy régebbi gyártás volt? Volt itthon ugyanolyan szűrő, kicseréltem. Ha már leszedtem a doblemezt, itt is kitakarítottam és alvázvédőztem, valamint kicseréltem a levegőszűrőt.
Az olajszűrő ház tetején a 32-es kulcsnyílású anya sarkát sikerült letörni, ez is cserélve lesz legközelebb.
Ez történt: 185128km.





December elején levettem a bal hátsó kereket, és a doblemezt, kitakarítottam az ott lévő sarat. Csiszolás, rozsdamarózás, alvázvédelem. A bal oldali küszöbből kiszedtem a sok gumidugót, majd befújtam egy flakon üregvédőt.

Augusztusban kicseréltem a pollenszűrőt..
Valamikor a nyáron feltöltötték a klímát, nem sok kellett bele, ez 5000Ft volt.
A klíma fertőtlenítést azt én itthon megoldottam. Mellesleg nem vagyok nagy klíma hívő, nagyon melegnek kell lenni, hogy bekapcsoljam



Jobb első ajtózárszerkezet csere. Hidegben nem akart a központi zár mindig nyitni, csak ha kulccsal nyitottam azon az oldalon. Így hogy szorult még legutóbb valami össze is akadt benne és inkább lecseréltem. Zárt ajtónál kellett a kárpitot leszerelni, kicsit kifeszíteni hogy hozzaférjek mert se kulccsal nem tudtam már elfordítani sem kilincsel nyitni. Aztán miután hozzafértem kinyitottam az ajtót, onnantól a csere már könnyű volt. A csere darab szépen működik.
Volt még aztán elmaradás, az évekkel ezelőtti zár cseréknél a csomi és tank zár a régi volt, így hogy egy kulcsos legyen ez is megtörtént.
Hátsó ablaktörlő nem működött rendesen, körülbelül 1/5 gyorsasággal törölt hátul. Kiszedtem megtakaríttam az érintkezőjét és működik.
Kormány felső részére került egy kis piros gumicsík.
Csomagtartó beázással is foglalkoztam, még ilyen szemerkélős időben is jött be víz. Kéder gumi száraz, így a zsanerokat eloldottam majd újból most már mind a két zsanért letömíttem. Sokkal jobb lett, de nem tökéletes. 2 l vízzel leöntve a teteje, a flakon kiürítése után jelent meg pár csepp bent. Ezt körülbelül olyan vízmennnyiség volt mint egy autómosás, úgy hogy majd esőben kiderül mennyire ázik be.
Több ötletem nincs egyenlőre hogy hol jöhet be még a víz.
Szerencsére a későbbiekben garázsban fog állni, de attól még persze nem jó ha továbbra is beszívárog egy kevéske víz.





Nos ez a történet kb 2 évvel ezelött kezdődött, de eddig még nem írtam róla, ahogy sokmásról sem, mivel egy ideje nem vezetem a blogját...
Most nem véletlenül nem használom túrázásra, kirándulásra,nyaralásra ahogy még akkor terveztem... Nem mintha az előző év olyan sok lehetőséget adott volna rá, de egy ilyen autóval elég párkör is, hogy kitisztuljon az ember feje.
Szóval valahogy a hengerfejes történet után (2019), az autó továbbra is a parkolópályán maradt, mivel az e36-ra koncentráltam. Persze 1-2 kissebb munkálatot azért végeztünk rajta. 2020 elején jött egy érdeklődő akivel bár nem sikerült megeggyezni de arra jó volt, hogy rájöjjek én szeretem ezt az autót és nem akarok tőle megválni. Ezután újra nekiálltunk és itt szembesültünk: az olajba továbbra is átfolyik a fagyálló. Hogy lehet ez? Faterom nem hibázott az összeszerelésnél. A hármashengert amennyire csak tudtam feltekertem, a fagyálló pedig áll a dugó tetején. Szóval ez csak hengerfej lehet. Amit ugyebár síkoltattunk és nyomásprobáztattunk, ahogy azt a régebbi blogban már leírtam...
Most újra neki álltam...
Brera felni felprobálva.








0
1040
Fórum
Friss topicok
- Forma-1
- Giulia
- Együnk-igyunk, amíg teh...
- Coffee - Minden ami kávé
- Tonale
- Zenebutik
- Csevegés (Á la Alfa Rom...
- Spider
- Filmek
- Oldtimer, youngtimer
Tagok
Új tagjaink
- Kaccsa
- ramirez001
- “ Kevin “
- Rókus
- benebp
- Gyuszkó 159
- Olxander
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas





