Blog
2008.10.07. Az autóba 114500km.van.A kipufogó vége a duplacsövű felfelé állt.Gondoltam lefordítom németesre.A két pipa átmérője 70-es.Beszerzési forrás Janó-dob 8000,felrakatni pedig nállunk a kipufogósnál rakattam.Kicsit megemeltük az egészet.Ezért pedig 6000 fizettem.




32500km Ismét túl vagyok egy szervízen Csöri mesternél! :) Olajcsere, olajszűrő, szűrő cserék, motorhűtő folyadék csere, illetve pár apróság orvoslása! :)
Axiális csuklók + külső kormányösszekötők cseréje, mert már időszerű volt. A bal oldali volt kicsit beteg, nem vészesen, de azért az összes alkatrész ki lett cserélve.

A háromszög dob becsatlakozásnál volt elrepedve a hegesztés, meg a felfogató konzolnál volt még egy pici lyuk, de most már javítva :)
- az SKF csapágyak bekerültek a kerékagyakba, kis szopás árán...
- még nincsenek visszarakva, vár rájuk a festés, de azt majd máskor
- tervezem továbbá a lengőkarok festését is ezzel egyidőben



Még idén szeretnék új rekordot futni gyorsulásban, ezért kihasználtam pár adodó lehetőséget. Vettem két Yokohama advan a048-as utcai slick gumit, két tojástartós felnit, és K&N betétszürőt. Mivel a yokokat nem akartam állandóra feltenni(kissé csapadékos skóciai éghajlaton ez veszélyes lehet:((( ) ezért kellett a két extra felni.
Mivel nem nagyon szeretem az ezüst felniket, igy áldozatúl estek festésnek. De hogy poén is legyen belöle, az utcai fekete felnik mellé ezeket fehérre festettem homemade:)
Igy legalább nem keverem össze öket. A szürőt már beraktam, a gumik a jövőhéten lesznek felszerelve a felnikre. ÉS jövő hétvégén kiprobáljuk beférek-e még idén 16 mp alá. Jó lenne, mert erőt adhatna átvészelni a telet:)
Ha minden kötél szakad 3 hét múlva az utolsó gyorsulási napon újra próba.



Tegnapelőtt elhoztam a verdát a szervízből. Két első felső lengőkar és axiálrúd csere + futómű beállítás. Hát nem volt olcsó. A szerelő haloványan megjegyezte, hogy meg is halhattam volna, mert az egyik axiálrúd már nagyon szét volt menve. Még jó, hogy most tesztelgetem, mennyit bír a gép. Nem lett volna szép 180-nál elszállni az M3-on.
Mai napon (1004) ellátogattunk Gerissimo-ék szervizébe, a Kispesti utcába, ahol végre több hónapos keresgélés, várakozás és időhúzás után felkerült a kartervédő lemez a motortér alá. Megjegyzem, nem rájuk kellett várni, hanem az összes többi alkatrészboltra és arra, hogy végre eldöntsem, műanyag vagy fém.. Hozzájuk egy véletlen folytán jutottam el. Az amore-n nézelődve találtam Gerissimo-ra egy pár hete, amikoris ismerős lett valahonnan. Hogy honnan? Tőlük szereztünk be még év elején pár alkatrészt az összecsukott alfámhoz, amit tavaly decemberben sikerült elkövetnem. Innentől már minden ment -majdnem- simán. Az árban megegyeztünk, csak sajnos megint közbe szólt valami, ami jelenleg az olasz út volt. De hogy dícséretére váljék, 3 hetet várt arra, hogy elmenjek átvenni a lemezt. Ma eljött ez a nap. Természetesen reggel már szakadt az eső, ahogy ez ilyenkor lenni szokott, közbejött pár dolog útközben, de azért egy röpke fél órás késéssel megérkeztünk a műhelybe. Ahol felemelték a kicsikét és felcsavarozták a helyére a védőlemezt, ami elég masszívnak bizonyult, és jól illeszkedik a 156-os aljára. Elöl szinte mindent eltakar, még a nyitott légszűrőmet is. Ott helyben meg is rendeltem ennek a problémának az orvoslására a hiányzó csövet és még két db műanyag elemet ami még hiányzik a motortér védelme szempontjából. Ha megérkeznek a dolgok, ismét elviszem az alfát hozzájuk. Nagyon meg voltam elégedve a munkájukkal, gyorsan és jól dolgoznak. És ami nem utolsó szempont, hogy szombaton is fogadtak. De ki érne rá munkaidőben elmenni..? Hacsak nem szabit vesz ki az ember. A felemelt autón végre hozzáférhetővé vált a kézifék bowden, és a helyére lett pattintva, ill. észrevettem, hogy az egyik jobb hátsó kerék kitámasztó rúd fordítva van feltéve, amire Gergőék azt mondták, hogy nem probléma. Viszont a két kutyacsontot lassan cserélnem kell majd, mert megette őket fél év alatt a földút.. Mindenesetre dícsérték az autót. :)



