Blog
Ma neki álltam szétszedni a mocit!Holnap kikerül alóla a komplet futómű,és a motor is!A sorsa még nem dölt el!
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000017/0000017364t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000017/0000017365t.jpg)
Cserélnem kellene a lengőkarokat, és a gömbcsuklókat, már nagyon kopognak, de még nem olyan vastag a pénztárcám.
Fél éve már, hogy kicseréltem a sebességváltó kinyomócsapágyát, ferrodoloztattam a kuplungtárcsát, meg egyéb kis mulatságok.
Olaj szelepfedél tömítés tömítés csere, de 1 hónapon belül kétszer. Elsőnek utángyártott lett belerakva, és 1 hónapig bírta. Két tömítés kicsit húzós volt.
14:26-kor kaptam egy telefont (0526), hogy mehetek az autómért.. Készen van. Hipergyorsan összedobták. Olajcsere (Selénia), szűrőcsere. Légszűrőcsere, hosszbordásszíj csere. A kipufogót is megcsinálták, már nem fúj ki sehol. Csak a végén, de ott nagyon szépen szól:) A szervónak semmi komoly baja nem volt, hál' istennek, csak egy bilincs nem volt meghúzva rendesen. Feltöltötték és öntöttek bele valami adalékot -gondolom zselésítőt- hogy ne follyon, ha úgy támadna kedve - sem. Átnézték az egész autót. Kormánymű és fék ellenőrzés. Mindent rendben találtak. Alapjában véve jó munkát végeztek a Zoliék. Mint ismeretes: "Jó munkához idő kell." Na de ennyi? :)
Km óra állás: 117.750-800km (kb.)
[Költségeim: a munkadíj és az alkatrészek ára összesen. Nem kevés, na de soron kívül? :) ]
Szombat reggel sikerült deffektett kapnom az M3-on... A vége egy jobbhátsó oldalszakadás lett.. Eddig 225/50 -es gumik voltak rajta és nagyon visszafogta a kocsit. Ezért, így most 4 új Yokohama C Drive pacsker van a kocsin 215/45 R17 méretben.
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000017/0000017344t.jpg)
Hála az Eu-s komformnak 3db katalizátor található a vasban... Ebből egy (porcellán) már üres volt de ,szétesett az első iker (fém) kat.-om belseje... Kapott egy 156-ból egy kevesett futotatt, és némi mókolás után ( D.Z.-nek köszüönhetően) tökéletesen müxik.
Persze ki is fújt a kicsike az egyik leömlő csőnél így körbelett mindegyik hegyesztve, hogy ilyen már ne legyen vele...
A fenne vinné el ,hogy 10.000km alatt tönkremegy egy új Valeo kinyomó is... úgy tűnik konstrukciós hiba, mert másnak meg eltört 5000 után... :S
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000017/0000017336t.jpg)
A mai napon (0526) elvittem az autót Dunakeszire, reggel 8-ra, hogy lecseréljék - a már eléggé elhasználódott - motorolajat az autóban. Természetesen kap új olajszűrőt és levegőszűrőt is. Cserélve lesz a hosszbordásszíj és remélem a kormány szervó folyására is megtalálják a megoldást. A szerelő azt mondta, hogy az esetek 70%-ban a kormányműből folyik az olaj, aminek a javíttatása 70-80e jó magyar forint.. Hát hurrá. Ennek nem örülnék.