Blog

>> Tuning és extraB-la Ÿ // Alfa 166 2.5 V6 24v // 2008-03-31

Kisérlet jellegel rendeltem egy ilyet.
Az üzemanyag csőre kell rá helyezni,ahogyan ezt az alul is olvasható.
Mai napon felraktam és megmozgattam a vasat kicsit. Nem észleltem problemát az auto viselkedésében. 10-15% üzemanyag fogyasztás és 30-40% károsanyag kibocsájtás csökkenést igér. Majd elválik.
Az alábbi szöveg egy kis ajánló. ;-)


Környezetünk, levegőnk közismerten legnagyobb szennyezői a szénhidrogéneket elégető kazánok, illetve a gépjárműmotorok. Az gyártó egyszerű, olcsó és eredményes megoldást kínál erre a problémára.

Ha ezekben a készülékekben az égés tökéletesen zajlana és a benzin, az olaj vagy a gáz szennyezőanyagtól mentes lenne, akkor az égés során vízgőz (HaO) és széndioxid (CCh), azaz két, a természetben is előforduló és azt így nem is szennyező égéstermék keletkezne. A belsőégésű motorokban és az olaj-, illetve gázkazánokban az égés azonban korántsem tökéletes. Ha az égés tökéletlen, elsősorban két erősen mérgező anyag, szénmonoxid (CO) és el nem égett szénhidrogén (CH) távozik a kipufogócsövön. A zöldkártyás környezetvédelmi vizsgálaton pont ezt a két összetevőt mérik. A nem tökéletes égés miatt az üzemanyagban rejlő energia jelentős része nem hasznosul. A kazánokból szintén rengeteg hasznos energia távozik a kéményen keresztül. Csak a legmodernebb és igen költséges berendezések képesek ennek egy részét visszanyerni. A Petrol-Boostert és Turbo-Boostert (az üzemanyag égését javító készülékek) ezeknek a problémáknak a megoldására fejlesztették ki.

Hogyan működik ez az okos készülék?

Egy gyűrű alakú házban speciális mágneseket helyeztek el úgy, hogy különlegesen erős homogén mágneses mezőt hozzanak létre a gyűrű közepén. A mágnesgyűrűt az üzemanyagvezetékre szerelik fel kívülről, annak megbontása nélkül úgy, hogy az üzemanyag (és ez lehet benzin, alkohol, gáz vagy gázolaj) ezen a különleges mágneses téren áramoljon keresztül. Az erős mágneses tér megszünteti az üzemanyag-molekulák elektrosztatikus feltöltődését, csökkenti a viszkozitást és így a porlasztáskor sokkal apróbb cseppekre bomlik fel az üzemanyag vagy fűtőanyag. Az apróbb cseppek jobban keverednek a levegővel, és így több oxigén érintkezik a szénhidrogén molekuláival, azaz felgyorsul az égés. Ennek következménye az, hogy egy része annak az üzemanyagnak, ami eddig vagy nem égett el, vagy a kipufogócsőben égett el, ezentúl hasznosítható. A tökéletesebb égés eredményeként csökken a kipufogógázban a mérgező CO és CH mennyisége.

Kb. ennyi elég is!
Ha beütöd a google-ba kidob 1-2 dolgot, el lehet olvasgatni és utána morfondírozni rajta... ;-)
A költség posta díjjal együtt volt ennyi...

>> Egyébfobakter // Alfa 164 Super 2.0 V6 Turbo // 2008-03-31

Egy alapos mosás és tisztítás után beszereltem az új audió fejegységet, és az autó kész volt az első hosszabb útjára. Barátainkhoz mentünk Pécsre. A szokásos Kecskemét-Dunaföldvár-Szekszárd-Pécs útirányt választottuk. Odafelé komótosan ballagtunk, mindenhol próbáltam "jogosítványon belül" autózni, ez a gyakorltaban 130 km/h-t jelentett, visszafelé egy kicsit sietősebbre vettük. Az autó jól alapvetően jól muzsikált. Nagyobb sebességnél is csendes, nem zörög, nyiszog, a motor és a turbó szép csendbes morajlással teszi a dolgát. A komolyabb emelkedőkön pedig meghökkentően parádézik, még 5-ösben is nagyon komolyat gyorsul. 2-3-4-es fokozatban pedig büntet.
A problémákról:
A futómű javítását nem lehet sokáig halogatni, a bal első lengőkar már kukára érett, és azt érezteti is, leginkább a nyomvályúkban. Egy termosztát-csere is esedékes, a motor kissé túlhűtött országúton, csak 70 fokot mutat a műszer a kívánatos 85-90 helyett. Ez fogyasztásban jelenthet akár egy liter pluszt is. Apropó, fogyasztás, még nem tankoltam vissza, de a mutató állasa alapján 12 l /100 km-t saccolok, se nem jó, se nem rossz, mindenesetre ez lesz a kiindulási alap. Nem ártana még az üzemanyagszűrőt, gyertyákat és a gyertyakábeleket is átnézni, az előző gazda elmondása alapján lassan esedékes lenne.

>> Tuning és extrafobakter // Alfa 164 Super 2.0 V6 Turbo // 2008-03-31

Hosszas nézelődés után szűkítettem egy négyes listát a szóba jöhető fejegységekről. USB port megléte szükséges feltétel volt, és 35K-nél többet sem igen szerettem volna fizetni érte. Ezek alapján kinéztem a Pioneer DEH4000 UB-t, míg az élet teljesen mást hozott. A boltban végül a Sony - CDX-GT420U és a Clarion - DB288RUSB maradt, mint két fő vetélytárs. Ugyanazon a hangrendszeren a bolti demo cd-t és több, általam vitt zenét is kipróbálva a Clarion hangja általában szimpatikusabb volt (volt olyan zene, ahol a Sony nekem jobban szólt). Árkülönbség nem lévén, a Clarion mellett szólt az is, hogy a dizájnja sokkal jobban illik a 64-es belteréhez, ellene a kissé elbonyolított menürendszere, így végül a Clarion mellett döntöttem.
Elégedett vagyok vele.

>> EgyébYouri // Alfa 145 QV // 2008-03-31

3.rész... Íme a banda olasz vérű részének autóparkja.
Sorrendben:
-Barchetta 1.8
-QV(szemem fénye...)
- Punto HGT
-Ti (Tibor-é)

>> EgyébYouri // Alfa 145 QV // 2008-03-31

Csak neked ERHARDT 2.rész-----------Főleg az oktató-Barchettás képet:-DDD

>> EgyébYouri // Alfa 145 QV // 2008-03-31

Csak neked ERHARDT:-DDDD

Motor-és utastér belső tovább bontása.
Legfőbb értékek: műszerfal+műszerek + az elektromos bekötések feljegyzése
Talált kincsek: egy bal oldali lámpasor burkolat 1. szériához + egy króm ablaktekerő az ülés alatt, belerohadva a kárpitba (aki tudja miről van szó, az érzi igazán, mekkora értékekről van szó!:)) ), és egy hűtőaszk vízszintes díszléc, kettétörve! Már azt hittem, hogy megvan a hiányzó léc, igaz sérülten, de ez is valami...aztán kiderült, hogy ez egy újabb bal oldali darab, amiből eleve megvan a sérülésmentes. :((

>> Tuning és extraKn[.]xX // Alfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2008-03-31

Azt elfelejtettem megírni, hogy 0316-án a Corában frankó kis keréktáskákra tettünk szert. A 4 darab téli gumi ebben a zippzáras táskában fogja átaludni a nyarat.

>> AutóápolásNGC // Alfa 156 2.0TS 16V Ricco Rich/Distinctive // 2008-03-31

A hétvégét az autó takarítására szántam. Mivel egy hete három nap alatt beletettem 700 km- t, és az idő sem volt valami jó, kicsit sáros lett kívül- belül. Szombaton belül takarítottam ki, vasárnap pedig végre sikerült felpolírozni az egész autót. A nagyobb karcok sajnos nem tűntek el, de halványodtak. Látszik, hogy sokáig Bp- en volt. Mindegyik elemen van valami hiba, kivéve (most már) a tetőt. Ettől függetlenül nagyon szép lett. Tisztán látszik a metál fényezés. Mint ha új lenne! ...messziről:)

 
>> AutóápolásFalatka // Alfa 166 2,4 JTD // 2008-03-31

Tegnap szép idő volt és Tipoatti barátommal kicsit kinyaltuk a vasakat. Az összes bőr felületet áttisztogattam, a csúnya foltokat a kárpitból kiszedtem. Majd méhviaszos bőráplóval minden bőrt bekentem. Csillogott-villogott az egész :)) Nagyon szép lett.