Blog
A Formont szalonhoz mentem tavaszi átvizsgálásra. lyenkor szokott lenni olajcsere is. az átvizsgálás során: törött első spirálrugó, párás tolatólámpa, szivárogó kapcsolótengely szimering, repedezett hátsóhíd szimering, lógó hátsótengely csapágy.
A csapágy már volt cserélve. Írtam blogot róla.
El volt törve a rugó. ezzen meglepődttem, amit nem vettem észre mert az alsó részéből egy kis darab volt kitörve. Lesjöfors márkát választottam. Érezhető a változás.
A híd szilent cseréhez csináltam egy prés szerszámot. A régit megfúrtam és kiütöttem. Ha már szét volt szedve akkor rozsdátlanítottam is. Igy ez is jobban néz ki.
Ezeken felül ami nekem nem tetszett az a kuplung értzette. Én a kinyomóra munkahengerre gondoltam mert fém szerkezete volt és ahogy néztem a neten ez a legolcsóbb fajta. Kinyomás pillanatában olyan akadós volt a vége. Bíztam benne hogy nem a kuplung lesz. És szerencsém volt.Megoldódott ez is. Én az FTE márkát választottam.
A kapcsolótengely szimeringet most nem cseréltem. Két éve lett cserélve. Egy kicsit olajos volt a környéke. Még várok vele.





A múltkori próbák után véglegesítettem a tartó prototípusát. Kiszedtem, módosítottam a hajtáson, méretre vágtam, betekertem, visszaraktam.
Ha sikerül szereznem megfelelő anyagot akkor ezt kell majd lemásolni és lefesteni.
Addig jó lesz.
Már csak a tápkábelt kell majd eldugni a középkonzol alá.










Fogy az utastérben a gyári szürke műanyagok létszáma, a B oszlop került sorra nemrég bevontam karbonszövettel és ma beszereltem a helyére.
Van kis különbség:-)






Többször is beázást tapasztaltam a csomagtérben, a hátsó ablaktörlőnél található tömítő gumi, elöregedett.
Ennek cseréje megoldotta a problémát




2020.04.20-án megcsináltam a középrészt, jó volt, elment de nem stimmelt a többi elemmel bántotta a szemem.
1 kép kiindulási állapot
https://alfaamore.hu/tagok/15027/autok/17257/blog/119123
2. kép fóliázás után
Rászántam magam a fóliázásra vettem minőségi fóliát de nem lett olyan a végeredmény amilyennek szerettem volna. Így eldőlt festve lesz minden.
3. kép festés
Ezt több napos szívás árán többször visszacsiszolva majd koppra lecsiszolva(miért is nem így kezdtem?!) lefestettem, lakkoztam 3 rétegben.
4. kép azért az autót használni kellett( kitakarítottam)
A végeredmény az utolsó 5-8. kép








Kicseréltem az első és hátsó féktárcsákat és fékbetéteket is. A fő ok, amiért cseréltem, hogy fékezéskor, már egy pici pedál mozdulatnál is eszméletlenül elkezdett visítani a fék. Első körben megpróbáltam tisztítással és zsírozással orvosolni a problémát, de nem jártam sikerrel. Szóval jöhetett a csere. Közben még lefestettem a nyergeket és a hátsó tárcsák mögött lévő védőlemezeket is. :-)
Alfa Romeo matricákért köszönet GT kollégának! :-)
Költségeim:
- első féktárcsák: 14397,-/db
- hátsó féktárcsák: 5782,-/db
- EBC fékbetétek: 19930,-
Km óra állása: 242024km











Covid és home office kapcsán felmerült bennem, mi van, ha lemerül az akksi, még sose próbáltam kinyitni az autót a fizikai kulccsal. Jól ráéreztem a dologra, csak félig tudtam bedugni a kulcsot, bármit csináltam. Szóval elgurultam a Kulcslyuk zárszaküzlet és szervizbe és fél óra alatt megcsinálták. Valami ócska buzi megpróbálta feltörni, mert el voltak törve a zárban a lamellák, még szerencse, hogy nem sikerült neki. 15 ezer Ft-ból megúsztam a műveletet.
