Blog
Tegnap munka miatt Pestre kellett mennem.Ha máe ott voltam benéztem az érdi és vecsési bontóba.A klíma vezérlő panelemnek le volt törve az egyik füle.Kapott másikat.Az infócenterem meg már csak 30 fokban volt hajlandó működni.Ráadásul a vékonyabbik kábel vezetéke csak úgy lógott stekker nélkül.Ezt is cseréltem.A régit viszont nem kukáztam.Egyszer ha lesz időm és kedvem behatóbban tanulmányozom majd.Erős a gyanúm,hogy valami szalagkábel kontakthiba a tipusbetegség forrása.Az enyém .indíg úgy tért észhez,mintha akkor adtam volna rá a gyujtást.
Sikeres műszaki vizsga. Érvényes 2023.június 25-ig.
Km.: 155.339
Előtte kapott egy mosást, hogy tisztán menjen a vizsgára. Érdekességként a 155-ben 155e.km van és amíg érte mentem addig a 159-be belekerült a 100.000-dik km.






A korábban vásárolt főtengely csapágyak nem lettek jók. Azok alapméretesek voltak, de nekem az első túlméretes (010) kellett. A főtengelyen is minden csapnál piros jelölés volt.
A szakál metálnál visszacserélték az alapméretes készletet, ezért ez most nem került plusz pénzbe.




Végre eljutottam oda, hogy felrakattam a nyári kerekeket. Mivel nemrég megcsináltattam a két felnim, igy most csak a másik kettőt kellett centíroztatni, ezzel is lehetett spórolni. Ezúttal is a gumidirekt csapatát választottam, kedvesek és profik.
Téli gumikba ment ebben a szezonban 5201 km.
Km állás : 111201


Komplett vezérles csere, vizpumpával
Km: 289.000
Az elmúlt időszakban sűrűn - két hét alatt 4-5 alkalommal - előjöttek a modul problémájára utaló hibaüzenetek és a sárga tengeralattjáró...Dadogás, egyebek nem igazán, de mivel számoltam a dologgal, így ki lett cserélve a rettegett multiair modul.
(Kalkuláltam vele, ettől még nem esett jól kiadni az árát...)
A műveletre - bak cserével együtt - Mosonmagyaróváron, a Kozi's Garage műhelyben került sor, olajcserével egybekötve.
Km: 125.074
A felniket még tavasszal nyúztam le, javítás a győri Hödlmayr műhelyben történt, ahol eredetileg is átfényezték. CseBali segítségét köszönöm, nagyon szép lett, így a hibám is a feledés homályába merülhet...:-)
A bruttó költségekben a bak ára nincs benne, azt korábban vásároltam.
Hátra van még a tanknyitó szolenoid cseréje és az olajbeöntő kupak cseréje (elrepedt).
Utána egy jó ideig csak tankolni szeretném...:-)







A Formont szalonhoz mentem tavaszi átvizsgálásra. lyenkor szokott lenni olajcsere is. az átvizsgálás során: törött első spirálrugó, párás tolatólámpa, szivárogó kapcsolótengely szimering, repedezett hátsóhíd szimering, lógó hátsótengely csapágy.
A csapágy már volt cserélve. Írtam blogot róla.
El volt törve a rugó. ezzen meglepődttem, amit nem vettem észre mert az alsó részéből egy kis darab volt kitörve. Lesjöfors márkát választottam. Érezhető a változás.
A híd szilent cseréhez csináltam egy prés szerszámot. A régit megfúrtam és kiütöttem. Ha már szét volt szedve akkor rozsdátlanítottam is. Igy ez is jobban néz ki.
Ezeken felül ami nekem nem tetszett az a kuplung értzette. Én a kinyomóra munkahengerre gondoltam mert fém szerkezete volt és ahogy néztem a neten ez a legolcsóbb fajta. Kinyomás pillanatában olyan akadós volt a vége. Bíztam benne hogy nem a kuplung lesz. És szerencsém volt.Megoldódott ez is. Én az FTE márkát választottam.
A kapcsolótengely szimeringet most nem cseréltem. Két éve lett cserélve. Egy kicsit olajos volt a környéke. Még várok vele.





7
508