Blog

>> Egyébattila_l // Alfa GT 2.0 JTS Distinctive // 2020-09-09

Az autó tökéletes (bár sokat nem használom, 43 ezer van benne), és még mindig öröm vezetni :) Majd nyári gumit kell rá venni, mert bár a potenzák nem repedeznek, de csak ezzel jött ki a szalonból 11 éve. Ezen túl elfogyott pár akksi, de ezen kívül semmi.

 

Még augusztus végén kirándultunk egyet, egy családi összejövetelre, Mátraházára. És újra az autópályás csendet választottuk. Nem volt rossz döntés, és az odafelé út keserűségét is sikerült enyhíteni, legalább egy kicsit. Ugyanis gyönyörű időnk volt, vidám autózásra számítottam azon a pár kilométeren Mátraháza előtt. És csalódtam, az elmúlt időszakban sokadjára. Egyetlen élmény kanyarra sem futotta, úgy jártam, ahogy mostanában nagyon sokszor a csobánkai szakaszon is. Elöl egy 40-nel guruló (E Merci), mögötte sor, előzni képtelenség. Negyvennel gurultunk át az összes élményt ígérő kanyarkombináción. Meg is fogalmazódott bennem hamar, kezd igazán felesleges lenni bármiféle élményautó. Egy-két éve rendszeresen azzal szembesülök, hogy lehetetlen egy jót játszani, legalább pár kilométert, pár percet. És mi marad? Beülni a gyenge, öreg, zöld Alfába, és lent az Alföld tengersík vidékin keresni valami helyet ahol tényleg játszhatok, mert 90 lónak kifér nyélgázon itt is, ott, is, amott is. 230-nak nem, csak szenvedünk.
Aztán egy óra múlva szebben sütött picit a nap, leszaladtunk Mátrafüredig és véletlenül épp üres volt az út. A motor még meleg, így pár kanyar jutott nekem is végül. Morzsa ez de már ennek is örülök.
A táj, a másnapi túra, és az élmények kárpótoltak persze, és hazafelé Zen újra nevéhez híven fantasztikusat alakított. Végig jó időnk volt, ám hazafelé ránk szakadt az ég. Az autópályán 140-nel haladtam egy kisebb konvoj végén a belsősávban, amikor egyik pillanatról a másikra özönvíz lett. A száraz útról 140-nel belehajtottunk a vízbe. Előttem fejveszett fékezések, úszkálások, vészvillogózások. Zen egy határozott lassítással 80-on volt, végig teljes tapadás és biztonság mellett. Nagy dolog, hogy egy ilyen kaliberű autó vigyáz ránk.
Aztán ahogy szétszéledtek előlem, Zen nyugalomban tudtunk ennél kicsit gyorsabban is haladni. Víz előtte, köd utána :-) Rendíthetetlen..

>> SzervizArslan // Alfa 156 2.0 jts Ti // 2020-09-08

148200 km-nél kicseréltem a blokkban mind a négy hengerfalolajzó fúvokát. Trencsikék rendeltek nekem újakat 4500 Ft-os darabáron. Épp eljött egy 8000 km-es elajcsere ideje így bevettem magam hétvégére cimbi műhelyébe és kicseréltem őket. Elég jó cumi volt. Örömmel láttam a motor belső tisztaságát, igazolja az olasz számlákon szereplő sűrű olajcseréket. A jól bevált Motult most Shellre váltottam. Szakadt volt a jobb belső gumiharang, TZoli kisegített eggyel így orvosoltam azt is. Fórumon olvastam hogy okozhatja a p0420 hibát és 120 000 km után cserés, ez volt a művelet oka. A következő hetet zempléni csavargással töltöttük, két alkalommal is bedobta a hibát így ez még mindig orvoslásra vár, viszont az olajfogyasztás lecsökkent 1-1.5 deci per ezer km-re. Közben ráleltem a jts illetve cf3 ts motorok dugattyú és lehuzógyűrű problémàjára szinte egyidőben Piritu cartárssal, így további feladatok lesznek a motorral, amit nem bánok, enélkül is voltak terveim a belsőségekkel. Közben egy lassan ex-cartárs átnyergel egy Tipora így elhoztam tőle a nyári kerekeit, igen jutányos áron. Et 38 r17 Ats Dtm felnik szinte új Infinity gumikkal. Jó tapasztalataim vannak a márkával, volt több garnitúra is már.

 
>> Tuning és extrasparco // Alfa Spider / GTV Cup 2.0 TS // 2020-09-06

Hosszú idő után végre eljutottam, hogy lefóliázzam a sajátom üvegeit is.
B oszloptól: LLumarŸ ATR20, elsőkre+ szélvédőre: AIR80 ment.

 
>> EgyébGyapi Ɨ|ѯ // Alfa 159 2.2 JTS berlina // 2020-09-05

Vírus miatt otthoni munka. Fél év alatt csak 1000km-t mentünk. A nyári gumiról még a kréta felírat sem kopott le, amit a téli cserekor írt rá a gumis.

 
>> SzervizGyapi Ɨ|ѯ // Alfa 159 2.2 JTS berlina // 2020-09-05

A hátsó beázás és szélvédő gumi csere után a csomagtartó felnyitáskor beleért a gumiba. Zsanér állítással ez megoldódott, azonban közben eltört az egyik teleszkóp műanyag vége. Idővel a túlterheléstől a másik is megadta magát. Rendeltem 2 Marellit és pár perc alatt kicseréltem.

 
>> SzervizMozes87 // Alfa Giulietta 2.0 Jtdm-2 150LE // 2020-09-05

Defekt javítás.Volt egy kisebb fém darab a jobb első kerékben az lett megjavítva

 
>> Tuning és extrapdenes // Alfa Spider / GTV 2.0 TS "Cup" // 2020-09-05

A legutóbbi kárpit le-fel szerelés miatt a jobb oldali ajtót ha rosszul csuktam be, belülről nem lehetett rányitni utána, a bal oldalin pedig nem zárt be se központival se kulcs elfordítással... ezért most újra leszedtem mindkét oldalt, aztán ha már így alakult, szépen rendbe raktam a kábeleket meg a párazárót is, bízva benne, hogy most pár évig nem kell hozzá nyúlnom... :D
A kilépő fényeket is vissza raktam így száz év után. A jó hír, hogy a zár gondok mindkét oldalon megoldódtak, csak annyi volt a gond, hogy a bowden feje kiugrott a helyéről.

 
>> Tuning és extrapdenes // Alfa Spider / GTV 2.0 TS "Cup" // 2020-09-05

Kevés dolog van ami gyárilag nincs jól eltalálva a gtv-ben, de az egyik ilyen nekem mindenképp a váltógomb volt már az első perctől kezdve. Szerintem egyáltalán nem illik az autóhoz, nem sportos, nem is esztétikus, indokolatlanul hosszú, és nekem a bumszli fogása sem jött be, így egyértelmű volt, hogy cserélve lesz. Először rendeltem hozzá új váltógombot, majd kiderült, hogy nem eszik olyan forrón a kását, így kellett egy adaptert is rendelnem, hogy fel tudjam tenni :D Végre megjött, és helyére került minden. Nekem sokkal jobban tetszik így megjelenésre is, és nem utolsó sorban a váltásérzet is egészen más, mivel centikkel rövidebb lett a kar. (Igen, barbár mód vágtam belőle.. )

 
>> AutóápolásFornitore // Alfa Giulia Super 200Le // 2020-09-05

Megtörtént az első kézi mosása a huginak az udvarban.Eddig még csak gőzborotvás mosást látott a mosóban.Szépen beáztatva kesztyűsen vaxos samponnal átmosva és szárazra törölve.Szép lett mehetne a bálba de inkább beállt vissza a garázsba.