Blog
TS motorok kérdésben kicsit tovább kutattam.
Ma gyml cartárs révén sikerült szert tennem egy "sérült" CF3-as TS-re.
Köszönet érte!
A hiba prózai: kikönyökölt a hajtórúd.
Két célom van a motorral:
- a végére járni hogy mi is történt (Akinek ilyesmi történt általában mélyen hallgat.)
- gyakorolni a téli motorbontásra (dugattyúfúrás, hónolás, gyűrűszerelés, stb.)
A projekt most áll egy kicsit, mert a feleségem OFF Mini-én cserélek kuplungot...
update: 2020.09.13:
a Mini működik :-)




Több helyről vásároltam, így csak szépen sorban:
Motorolaj: Totoal Classic 10w40, (csak a bejáratás erejéig kb.1000-1500Km)
Motorolaj: 2x Motul 8100 X-POWER 10W-60 5liter (bejáratás után megy bele, meg marad belőle a következő olajcserére is.)
olajszűrő: Starline ez is csak a bejáratás idejéig.
olajszűrő: UFI, ez majd a bejáratás után lesz beszerelve.
Vezérműszíj készlet: Original Ricambi
Vízpumpa: Thermotec (Fémlapátos)
Balanszszíj készlet: Dayco
Hosszbordás szíj: Dayco
Hosszbordás szíj vezető görgö: BTA
Hosszbordás szíj feszítő: Ina
Pollenszűrő: JC Premium
Légszűrő: UFI
Hajtókar csapágy készlet: Glyco
Főtengely csapágy készlet: Glyco
Kipofogó bilincs
Gyertyák: Bosch
Főtengely szimering váltó oldali: Reinz
Főtengely szimering vezérlés oldali: Corteco
Kipofogó oldali vezérműtengely szimering: Corteco
Olajdekni tömítő Paszta: Corteco
Kipufogó cső rögzítő gumi: Walker
szervóba olaj: 1L Mobil ATF 320
Váltóba olaj: 2L Tutela ZC 75 Synth
Fagyálló hűtő folyadék: 4Kg Unx
Ioncserélt víz: 5L
Vezérlés rögzítő készlet: ebay






Műszaki pipa, és ha már műszakira ment, lett egy új adatlap kiállítva amivel a színét áttudtam íratni sárgára. Nyilván nem ment ez sem egyszerűen, nem szeretek "magyarországozni" ,de ez tényleg egy vicc. Első körben szerintük ez egy Alfa Spider, majd mikor visszamegyek,hogy ez nem kabrió, akkor még nekik áll feljebb,hogy megmozduljanak és kijavítsák a rendszerbe.
Nagy nehezen lett új forgalmi is, és a vizsga :
2022.09.11-ig érvényes.


Még júliusban rendeltem egy "váltóút-rövidítőt" innen. Ma jutottam el odáig, hogy beépítettem.
Nem egy nagy kaland a beszerelése, akksitálcát kell kivenni, úgy rendesen hozzáférni. Anya le, gömbfej lepattint, cucc be, anya vissza, gömbfej vissza, próbakör.
Nos, tényleg rövidebb úton jár a váltó, de egyúttal határozottabb is lett, a kétujjas tologatást el lehet felejteni. Néha tényleg olyan, mintha nem ugrana be sebességbe, pedig de, csak más a váltás érzet.
Viszont arra gondoltam, hogy a rövidebb váltókar jobban passzolna ehhez az érzéshez, úgyhogy valószínűleg pár centit visszavágok majd belőle.
De ez majd a következő részben...


Kicsit túllépve a 60 ezer kilómétert jutottam el Budaörsre.
Olajcsere, levegő és pollenszűrő csere valamint üzemanyagszűrő csere.
Az autó tökéletes!
KM: 61.994
Alváz, és üregvédelem,mind a két oldali küszöb,és hátsó sárvédőív csere,lakatolás,festés,polír!
Olajcsere együtt minden szűrővel együtt. Minden szűrőből a gyári került bele és új olajleeresztő csavar ne legyen gond a következő cserénél. Olaj a szokásos Motul 8100 X-clean. :D
Németből jött autó feleségem a 3 . tulaja.
Amik cserélve lettek használatba vétel előtt.
- Komplett vezérlés
- Gyújtógyertyák
- motorolaj+szűrő
- Lapos szíj +görgők
- váltóolaj
- fékfolyadék + fékellenőrzés fékhatásmérés OK
- hűtőfolyadék csere
- levegőszűrő
- pollenszűrő
- Bal hátsó kerékcsapágy csere
- futómű és lengés csillapítók ellenőrzése OK
Alkatrész-30%kedv.+Munkadíj ALFA FIAT Márkaszerviz Miskolc
Szentendre-Visegrád szakaszt többen emlegették már, de ott még nem jártam. Épp a 159-cel volt alkalmam egy reggelen végig szaladni rajta. Nos, sajnos nem tett rám akkora benyomást, mint vártam. Nem rossz, de az útminőség az éppen elfogadható kategória. Majd ha kap új aszfaltot…
40km
Úgy adódott, hogy egyedül mentem Füredre. Régóta téma volt, hogy a Bakonyban szétnézzek út ügyileg.
Veszprém-Győr kiváló. Elnéztem Csesznekig, kicsit kanyarogni. Odaúton Skoda Octavia egyoldali iker kipufogóvéggel, és valószínűleg dízel motorral, - mert füstölgetett -, kétszer is kísérletet tett, hogy meglépjen elölem. Nem hagyhattam annyiban, én is kíváncsi voltam ebből vajon mi sül ki. Rátót felett a vasúti átjáró után emelkedőnek, majd Eplény vége tábla után egy meredekebb emelkedőnek harmadikban indult a meccs 70 körülről, padló, majd hajszálnyival jobban ment az öreg Alfa, szűken vettük a kanyarokat, mikor már a negyediket szúrtam láthatóan jobban ment. Megkoccolhattam volna a lökhárítóját…Behúztam a 2-0-át. A lóerő tömeg arány azért még nem olyan rossz, sőt…, így emelkedőnek lehet még néha vagánykodni. Úgyhogy az ilyen „kaliberű” kihívók szoktak csodálkozni, gondolom. Vagy elkönyvelik, hogy valami szénné tuningolt öreg krómlökhárítós autóval futottak össze. Persze nekem még egy nyamvadt elektronikus gyújtás sincs benne, nemhogy spéci vezérműtengely, ültetés, sportfutómű stb. Ez a 1750GTV még mindig így megy. Elégedett voltam.
Gyerekkoromban pár bicikli-túrát megcsináltam a Zirc-Bakonybél úton, nagyon tetszett az az út, így beiktattam ezt a kis kitérőt is.
Csalódás volt. Szarvaskútig tökéletes, utána vacak, Pénzesgyőrig sem jutottam el, visszafordultam. Gondoltam Hárskút felé lemehetek Fürednek, de ez is rémisztően nézett ki. Veszprémet az északi körgyűrűn kerültem ki majd lefordultam a tapolcai útra. Megint mentem egyet a Tótvázsony-Balatonfüred szakaszon, az tényleg nagyon-nagyon jó ezzel az autóval is.(egy hónapja fedeztem fel egyik reggel, a 159-cel járkáltam arra)
Kmét-Dunaföldvár-Enying-Litér-Zirc-Bakonyszentlászló-Zirc-Pénzesgyőr-Zirc-Veszprém-Tótvázsony-Balatonfüred-Enying-Dunaföldvár-Kmét. 465km
A karburátorral van valami, mert kormol a gép kövér gáznál és csendes autózás után a gázfröccs köhögős, másodjára harap. Sok a tüzelőanyag…Karburátor ultrahangos tisztítás és felújítás már esedékes (52év után)
