Blog
SELENIA WR DIESEL 5W-40 5L - 13 200
olajszűrő - 1000
üzemanyag szűrő - 4900
pollenszűrő
KM: 233 350
Megérkeztek a nyári gumik, úgyhogy felkerültek a felújított 19"-es felnikre. Pirelli P7 Cinturato XL lett az új abroncs. Elég jól megy a felújított felni színe a piroshoz, a viszont kicsit dzsuvásak lettek a szereléstől, azokat le kell majd tisztítani. (a kígyókat meg majd meg kell fordítani az index alatt..)


Kopottas volt az első Alfa logó, ezért cseréltem. EZ a videó segített :)

A turbócsövet (és még két gumicsövet) tartó lemez alkatrész egy tervezési hiba. Előbb meghajlik, így a turbócső hozzáér az akkumulátor széléhez és szépen kidörzsölődik.
Aztán végül feladja és eltörik. A hengerfejezéskor a szerelő lelkiismeretesen meghegesztette, örültem. Aztán tegnap megint törve találtam. Persze, nyilván nem a hegesztésnél, most kicsit alatta.
Fotózhatatlan helyen van, és siettem is, de valamennyire azért megörökítettem a dolgot.
Ez törjön el, ha tud!
Levezetésként megigazítottam a szervo tartályt, mert valaki, valamikor rosszul tette vissza. A csavart rátekerte, de a másik oldalon nem akasztotta be a helyére. Ezért állt olyan kis bizonytalanul.






Kicsit régebbi a dolog, de most érett meg egy írásra. Képek sajnos most sem készültek...
Tehát, már vétel után nem sokkal feltűnt az olajfogyás. Később az eredmény olyan 1000km-enként 8 deci- 1 liter körüli étvágy lett, ami nem nagyon változott a használat függvényében. Éppen azon a határon van talán, ahol elgondolkodik az ember a javításon - egyébként is úgy hallottam-olvastam, hogy a facelift-es, jobb euro besorolású motorok jobban hajlamosak az olajfogyasztásra. Végül azért zavart annyira a dolog, hogy nekiugorjunk.
A motor szerencsére jó állapotban volt, nem ért semmi váratlan meglepetés, a gyári hónolás is még látszik. Kapott új gyűrűszettet. Ha már le volt véve, akkor a hengerfejet is felújíttattuk: síkolás, új szelepszárszimmering, szelepvezető, teljes tisztítás, szelepek becsiszolva (egyik sem volt meghajolva vagy megégve szerencsére). A régi hajtókarcsapágyak még nem voltak kopottak, egyik-másiknál volt a szélén egy kis elszíneződés, de a gyári réteg nem tűnt el még sehol róla. Lemértünk mindent. Semmi rendellenes kopás nincs sehol. Azért kicseréltük a hajtókarcsapágyat is, biztos ami biztos. Ezeken kívül a kötelező dolgok is mind cserélve lettek, pl. hengerfejtömítés, szívó-, kipufogósor tömítés, stb. Igyekeztünk mindenből jó minőségű alkatrészt használni (Goetze, Elring, Glyco stb.).
Az elmúlt év tapasztalata alapján megérte a művelet: ha akarnám menne rátöltés nélkül a 10000km csereperiódus. Végül töltöttem rá kb. fél litert a ciklus közben, így nem ment fél töltés alá a nívó. Plusz egy tapasztalat: óriási szerencséje a motornak, hogy az előző tulaj (bár eladásnál nem említette, csak utána ...) tudott az olajfogyasztásról és oda is figyelt a dologra.
A vezérlés és a relé bekerült a helyére, majd sikerült a vezetéket átvezetni a kesztyűtartóhoz.
Gyors teszt: minden működik.
Már csak össze kell rakni az autót.
A rádióval megküzdöttem, de nyertem :-)
Az eredmény:
- gombra zár, egyet villant az index,
- másik gombra nyit, kettőt villant az index,
- a harmadik gomb kb. 2 mp-es nyomására nyit a csomagtartó, villant az index.
Már csak a másik kulcs helyett is venni kell egy régebbit.











Újra fényezés után felkerült az új hűtőmaszk,
köszönet érte CseBalinak, akitől kaptam :)
egy kis segédlet az első lökhárító megbontásához
https://www.youtube.com/watch?v=Vu2bUBXMYy8




Csak érdekesség képpen felteszem mert sokan nem tudják. Mivel tegnap kicseréltem az enyémet igy most van kettő ami egy kis odafigyeléssel felujítjató és használható. Ma szét kaptam hogy megnézzem mulyen a belseje mert gindoltam kitisztítom, bezsírozom. Csak éppenséggel azt felejtettem el hogy nem árt egy vödör vagy egy edény felett szétszedni mert a kis golyók nagyon fürgék és hát így is lett. Szét pattintottam aztán ahány golyó annyi fele szaladt 😁 végül 3-om darabot nem sikerült még megtalálnom, de majd keresem. Szoval ha esetleg így is kell valakinek akkor szoljon ingyen viheti 😉



A múltkor kiderült, hogy a gyári helyére nem fér be.
Ha már a műszerfalba kerül, akkor ki lehet használni minden extrát:
- villogó irányjelző
- csomagtartó nyitás
Első lépésként visszaforrasztottam a múltkor kiszedett relét.
Miután nem fértem hozzá a központi zár vezérlőjéhez, az A oszlopban csatlakoztam rá a két nyitó szálra (fehér és kék). Vigyázni kell, mert több kék is van. A lámpában lévő csatlakozóhoz ki lehet mérni, ha az ember egy gombostűt szúr a vezetékbe. Aztán lehet vágni. Mellesleg kidobtam az eredeti vezérlőt.
Aztán - feleslegesen - szétkaptam a középkonzolt, mert a vészvillogóra akartam rácsatlakozni. Nos oda nem lehet, mert csak jelet ad a relének.
A kapcsolási rajzot tanulmányozva megkerestem a szükséges lábakat. A 12Voltot és a testet is innen vettem, a lámpákra meg direktbe kötöttem. A relé lábainak a tövére forrasztottam a vezetékeket, így kb 1,5 mm-t nem lehet e helyére tolni, de érintkezik így is.
Már csak egy relét kellett felrakni a vezérlőre, mert a csomagtartó kimenet nincs relézve. Nem akarok bajt.
Beraktam, működik :-)
Még a csomagtartó kapcsolóra kell átvinni a kábelt és összerakni a műszerfalat.
Már látni a fényt az alagút végén.








A múlthét hétvégére tervezett csere egy hetet csúszott. Eljött az idő hogy kicseréljem a lengéseket elöl, hátul. Mostanában elég ingatag lett a paripa így gyors átvizsgálás után össze állt a lista. Az elsőket tudtam hogy lassan csere mert már a műszakin is határ eseten ment át. Ma át mentem Tomi barátom szervizébe és röpke 2 óra alatt meg is voltunk mindennel 🙂 A végén miközben felkerültek a nyári kerekek észre vettem, hogy az egyik kerékben egy szép nagy vasdarab ékelődött be a gumiba. Nosza, Tomi kikapta és hipp hopp meg is javította 👍
Haza fele hibátlan volt minden. Végre vissza kaptam a feszes futóművet és a kanyar sebességet 😁 Az új toronycsapágynak köszönhető fantasztikus lett a kormányzás, hihetetlen mód reagál minden mozdulatra 😁
Amik cserélve lettek:
- Első legéscsillapítók, Monroe
- Torony szilent, Birth
- Torony csapágy, Birth
- Hátsó lengéscsillapítók, Monroe
- Hátsó rugók, KYB
- Fel kerültek a nyári kerekek is
Km: 306258
Költségek: 38000 HUF







0
507