Blog
Sikeres műszaki vizsgát tettünk
Múlt szombaton egy találkozóról hazaérve lettem figyelmes arra, hogy az autó nagyon remeg, alapjáraton a műszerfalat is rázta a motor. Alánéztem, s észrevettem, hogy a bak le van szakadva. Megrendeltem, kicseréltem. Csere után ismét nyugalom van az utastérben.




135 000 km Generátor csere CZ Tuningman-nál.
125e-nél Castrolra Cserélve az olaj, légszűrő és olajszűrő is cserélve.
A hátsó embléma kezdett nagyon rossz állapotba kerülni, így Elaforg-éktól vettem új, gyári emblémát.
Mivel a kocsin a hátsó embléma már a facelift-es, nyomógombos verzió, így kicsit jobban kell vigyázni a régi embléma leszedésével, de sima ügy ez is. Sok blog van erről a témáról, nagyon nem is részletezném, a csatolt képek magukért beszélnek :)
Most csak a hátsó emblémát cseréltem, mivel 2 éve az első már lecserélésre került (szintén gyári emblémára). Az első azóta is tökéletes állapotban van :)




Nem igazán tetszett elől az össze-vissza görbülő rendszámtábla keret, így leszereltem és egy jó minőségű, kültéri, kétoldali ragasztóval rögzítettem vissza magát a rendszámot. Sokkal szebb lett az autó :) Többen mondták itt a fórumon, hogy ne féljek a ragasztótól, soha nem fog leválni (a lényeg, hogy meg kell kicsit görbíteni a rendszámot, hogy ne legyen feszültség).
Köszönet Yaninak az ötletért, Giulia QV style indítógomb fedél felhelyezve - értéket nem írok, ajándékba kaptam a páromtól -, szerintem a kocsi belsejéhez nagyon illik.
Kulcstartó Csabitól.




Bekapcsoltam GPS tracker-t.
Odaút: 799,9 km átlagsebesség 99,32 km/ó, max 199 km/ó, fogyasztás 5,6 l/100km
visszaút:754,41 km, átlagsebesség 98,26 km/ó (a dugóban állást nem számolja bele az átlagba), max 164 km/ó, fogyasztás 6,2 l/100 km






Miután nem találtam futóművest a környéken elkezdtem keresgélni és ezt a videót találtam.
A gondolatot tovább folytatva készítettem egy "derékszöget" egy távtartó csavarral. Így a méretet a padlóra ragasztott szalagra tudtam jelölni. A méret maga mindegy, a különbség az érdekes, a távtartó mindenhol ugyan annyit tesz hozzá.
Lejelöltem még a felni közepét is.
A kocsit kitolva lehet mérni. Feljelöltem minden méret közepét is. Így kiderült, hogy a hátsó kerék teljesen szimmetrikus a két oldalon, elöl meg 2 mm-el balra áll a kormány.
Elöl: összetartás -8mm a -2 helyett. lehet hogy ezért eszi a gumi belső oldalát?
Hátul: összetartás 6mm a 3 helyett. Ez utóbbit visszaállítottam 3-ra. Mindegyik oldalon pont egy "felet" kellett fordítani a szemen. Először 360 fokot tekertem mindkét oldalon (kb. 1 mm), de az pont 0-ra vitte az értéket.
Folytatás holnap...
update 2018.06.01.
A folytatásból nem lett semmi. Nem tudtam kilazítani az ellenanyát. 16 év alatt összegyógyult a szárral.
update 2018.06.02.
Az éjjel eszembe jutott a Minihez vett lambda szonda kulcs. Reggel megnéztem és pont jó. Kicsit a nyílásán köszörülni kellett, de megoldottam. A bal oldali kontraanyát ezzel se sikerült fellazítani, eltekerte a külső részét. A jobb oldalit ellenben sikerült. Egyenlőre 2,5 mm -es széttartást sikerült beállítani. Legfeljebb nem középen lesz a kormány. Azt a pár napot kibírja.






1
606
Fórum
Friss topicok
- Oldtimer, youngtimer
- Együnk-igyunk, amíg teh...
- Alfa reklám
- Spider
- Forma-1
- Alfa tuning
- Coffee - Minden ami kávé
- Alfa történelem, híres ...
- Filmek
- 4C
Tagok
Új tagjaink
- Gyuszkó 159
- Olxander
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10