Blog

>> SzervizGaram // Alfa 156 1.9 jtd // 2018-05-02

SELENIA WR DIESEL 5W-40 5L - 13 200
olajszűrő - 1000
üzemanyag szűrő - 4900
pollenszűrő
KM: 233 350

 

Megérkeztek a nyári gumik, úgyhogy felkerültek a felújított 19"-es felnikre. Pirelli P7 Cinturato XL lett az új abroncs. Elég jól megy a felújított felni színe a piroshoz, a viszont kicsit dzsuvásak lettek a szereléstől, azokat le kell majd tisztítani. (a kígyókat meg majd meg kell fordítani az index alatt..)

 
>> Autóápolás_Ata_ // Alfa 159 TBI TI // 2018-05-02

Kopottas volt az első Alfa logó, ezért cseréltem. EZ a videó segített :)

 
>> SzervizWarbiRunner (Gyuri) // Alfa 146 TD // 2018-05-02

A turbócsövet (és még két gumicsövet) tartó lemez alkatrész egy tervezési hiba. Előbb meghajlik, így a turbócső hozzáér az akkumulátor széléhez és szépen kidörzsölődik.
Aztán végül feladja és eltörik. A hengerfejezéskor a szerelő lelkiismeretesen meghegesztette, örültem. Aztán tegnap megint törve találtam. Persze, nyilván nem a hegesztésnél, most kicsit alatta.
Fotózhatatlan helyen van, és siettem is, de valamennyire azért megörökítettem a dolgot.
Ez törjön el, ha tud!

Levezetésként megigazítottam a szervo tartályt, mert valaki, valamikor rosszul tette vissza. A csavart rátekerte, de a másik oldalon nem akasztotta be a helyére. Ezért állt olyan kis bizonytalanul.

>> Szervizkrass // Alfa 156 1.8 TS Distinctive // 2017-04-04

Kicsit régebbi a dolog, de most érett meg egy írásra. Képek sajnos most sem készültek...

Tehát, már vétel után nem sokkal feltűnt az olajfogyás. Később az eredmény olyan 1000km-enként 8 deci- 1 liter körüli étvágy lett, ami nem nagyon változott a használat függvényében. Éppen azon a határon van talán, ahol elgondolkodik az ember a javításon - egyébként is úgy hallottam-olvastam, hogy a facelift-es, jobb euro besorolású motorok jobban hajlamosak az olajfogyasztásra. Végül azért zavart annyira a dolog, hogy nekiugorjunk.

A motor szerencsére jó állapotban volt, nem ért semmi váratlan meglepetés, a gyári hónolás is még látszik. Kapott új gyűrűszettet. Ha már le volt véve, akkor a hengerfejet is felújíttattuk: síkolás, új szelepszárszimmering, szelepvezető, teljes tisztítás, szelepek becsiszolva (egyik sem volt meghajolva vagy megégve szerencsére). A régi hajtókarcsapágyak még nem voltak kopottak, egyik-másiknál volt a szélén egy kis elszíneződés, de a gyári réteg nem tűnt el még sehol róla. Lemértünk mindent. Semmi rendellenes kopás nincs sehol. Azért kicseréltük a hajtókarcsapágyat is, biztos ami biztos. Ezeken kívül a kötelező dolgok is mind cserélve lettek, pl. hengerfejtömítés, szívó-, kipufogósor tömítés, stb. Igyekeztünk mindenből jó minőségű alkatrészt használni (Goetze, Elring, Glyco stb.).

Az elmúlt év tapasztalata alapján megérte a művelet: ha akarnám menne rátöltés nélkül a 10000km csereperiódus. Végül töltöttem rá kb. fél litert a ciklus közben, így nem ment fél töltés alá a nívó. Plusz egy tapasztalat: óriási szerencséje a motornak, hogy az előző tulaj (bár eladásnál nem említette, csak utána ...) tudott az olajfogyasztásról és oda is figyelt a dologra.

 
>> Tuning és extraPiritu - 1.000.000 // Alfa Spider / GTV 2.0 TS PHuBi // 2018-05-01

A vezérlés és a relé bekerült a helyére, majd sikerült a vezetéket átvezetni a kesztyűtartóhoz.
Gyors teszt: minden működik.
Már csak össze kell rakni az autót.
A rádióval megküzdöttem, de nyertem :-)

Az eredmény:
- gombra zár, egyet villant az index,
- másik gombra nyit, kettőt villant az index,
- a harmadik gomb kb. 2 mp-es nyomására nyit a csomagtartó, villant az index.

Már csak a másik kulcs helyett is venni kell egy régebbit.

 
>> Tuning és extraotci // Alfa Giulietta 1.4 Turbo MultiAir // 2018-04-14

Újra fényezés után felkerült az új hűtőmaszk,
köszönet érte CseBalinak, akitől kaptam :)

egy kis segédlet az első lökhárító megbontásához
https://www.youtube.com/watch?v=Vu2bUBXMYy8

 
>> SzervizCoyote // Alfa 146 1,9 JTD // 2018-05-01

Csak érdekesség képpen felteszem mert sokan nem tudják. Mivel tegnap kicseréltem az enyémet igy most van kettő ami egy kis odafigyeléssel felujítjató és használható. Ma szét kaptam hogy megnézzem mulyen a belseje mert gindoltam kitisztítom, bezsírozom. Csak éppenséggel azt felejtettem el hogy nem árt egy vödör vagy egy edény felett szétszedni mert a kis golyók nagyon fürgék és hát így is lett. Szét pattintottam aztán ahány golyó annyi fele szaladt 😁 végül 3-om darabot nem sikerült még megtalálnom, de majd keresem. Szoval ha esetleg így is kell valakinek akkor szoljon ingyen viheti 😉

>> Tuning és extraPiritu - 1.000.000 // Alfa Spider / GTV 2.0 TS PHuBi // 2018-04-30

A múltkor kiderült, hogy a gyári helyére nem fér be.
Ha már a műszerfalba kerül, akkor ki lehet használni minden extrát:
- villogó irányjelző
- csomagtartó nyitás
Első lépésként visszaforrasztottam a múltkor kiszedett relét.
Miután nem fértem hozzá a központi zár vezérlőjéhez, az A oszlopban csatlakoztam rá a két nyitó szálra (fehér és kék). Vigyázni kell, mert több kék is van. A lámpában lévő csatlakozóhoz ki lehet mérni, ha az ember egy gombostűt szúr a vezetékbe. Aztán lehet vágni. Mellesleg kidobtam az eredeti vezérlőt.
Aztán - feleslegesen - szétkaptam a középkonzolt, mert a vészvillogóra akartam rácsatlakozni. Nos oda nem lehet, mert csak jelet ad a relének.
A kapcsolási rajzot tanulmányozva megkerestem a szükséges lábakat. A 12Voltot és a testet is innen vettem, a lámpákra meg direktbe kötöttem. A relé lábainak a tövére forrasztottam a vezetékeket, így kb 1,5 mm-t nem lehet e helyére tolni, de érintkezik így is.
Már csak egy relét kellett felrakni a vezérlőre, mert a csomagtartó kimenet nincs relézve. Nem akarok bajt.
Beraktam, működik :-)
Még a csomagtartó kapcsolóra kell átvinni a kábelt és összerakni a műszerfalat.
Már látni a fényt az alagút végén.

 
>> SzervizCoyote // Alfa 146 1,9 JTD // 2018-04-30

A múlthét hétvégére tervezett csere egy hetet csúszott. Eljött az idő hogy kicseréljem a lengéseket elöl, hátul. Mostanában elég ingatag lett a paripa így gyors átvizsgálás után össze állt a lista. Az elsőket tudtam hogy lassan csere mert már a műszakin is határ eseten ment át. Ma át mentem Tomi barátom szervizébe és röpke 2 óra alatt meg is voltunk mindennel 🙂 A végén miközben felkerültek a nyári kerekek észre vettem, hogy az egyik kerékben egy szép nagy vasdarab ékelődött be a gumiba. Nosza, Tomi kikapta és hipp hopp meg is javította 👍
Haza fele hibátlan volt minden. Végre vissza kaptam a feszes futóművet és a kanyar sebességet 😁 Az új toronycsapágynak köszönhető fantasztikus lett a kormányzás, hihetetlen mód reagál minden mozdulatra 😁

Amik cserélve lettek:
- Első legéscsillapítók, Monroe
- Torony szilent, Birth
- Torony csapágy, Birth
- Hátsó lengéscsillapítók, Monroe
- Hátsó rugók, KYB
- Fel kerültek a nyári kerekek is
Km: 306258

Költségek: 38000 HUF