Blog
Már a rosso bőrülések beszerzése óta kerestem hozzá illő rosso ajtókárpitokat, eddig sikertelenül. Aztán valamelyik nap Trencsikék honlapját böngészve találtam egy teljes szettet. A képek alapján nem volt rossz, gyorsan lecsaptam rá.
Sajnos azonban az a műanyag részek elég viseltes állapotban vannak. Ráadásul, nem is ugyanolyan, mint az enyém volt. Más a műanyag textúrája és az alsó része világosabb színű is - nem is tudtam, hogy van ilyen egyáltalán. Mindenesetre most beszereltem, hogy lássam milyen az összkép. Asszem a végső megoldás az lesz, hogy a piros bőrbetéteket ebből kiszedem és belerakom az én "régi" ajtókárpitjaimba, mivel azok sokkal jobb állapotban vannak és nem is ütnek el. mindezeken felül ezzel az ajtókárpittal nem lehet rendesen kinyitni a kesztyűtartót...
Szóval ezzel a projekttel még lesz munka bőven, de nem adom fel. :)

Sajnos a még Putyesz által beszerelt, egyébként nagyon szép váltógombon a középen lévő gumiborítás nagyon lekopott, ezért végül a csere mellett döntöttem. Az alfisti-ről rendeltem én is, csak más fajtát. Ennek a fantázia neve "Marano Nuovo Nero S". Szép fekete, alumínium és bőr bevonatú, piros cérnával varrva. A cserén felbuzdulva rendeltem hozzá piros cérnával varrott sebváltó szoknyát is. Putyesz instrukciói alapján sikerült leszednem a régi váltógombot és sikeresen kicseréltem a váltószoknyát és a sebváltó gombot is.

Utoljára tavaly nyáron kapták meg a kellő törődést az ülések. Már nagyon ideje volt ismételni. Mivel azóta elköltöztem, hely hiányában nem én álltam neki, hanem profira bíztam az egészet. Az ár nagytakarítással együtt értendő.
Hosszas mérlegelés után felrakattam. Nekem nagyon tetszik a gyári szürke tükörházzal és szürke ködlámpa kerettel. :-)



Hosszas gondolkodás után, a pénzügyileg megfizethetőt választottuk (pedig én Giuliát akartam... :D) . Évi választott típust, lányunk választotta a színt.
Németből hozattuk be az ismerős dealerrel. Első körben igen jó választásnak tűnik. 25000 km van benne, 2016.03 havi, és új szaga van a kocsinak :).
Hamarosan jönnek a képek róla.
A minap hoztak hozzánk ilyet a boltba. Gondoltam el fér a csomagtartóban mert hasznos lehet. Így vettem egy szettet 😁
Ára: 400Huf 😁

Első fékbetétek cseréje Textar gyártmányra.
223500km
Soros műszaki vizsgához már szükséges lett az első féktárcsa+fékbetétek cseréje, illetve a jobb hátsó rendszámtábla világítást kellett rendbe tenni.
Mivel időszerű volt, egyben megtörtént a motorolaj+szűrők cseréje is.
Sor került még a szervóolaj cseréjére pusztán elővigyázatosságból (két évvel korábban bontott kormánymű került bele), csomagtérfedél zár állításra, meghajtó szíjak és fékfolyadék ellenőrzésére, és a tolatóradar javítására (szakadt vezeték).
- Motorolaj (XADO 5W-40 SM/CF)
- Olajszűrő (Mann HU6007X*AN)
- Levegőszűrő (Sofima S 7606 A SOF *GD)
- Féktárcsa (első, ATE 24.0128-0192.1)
- Fékbetét (első, ATE 13.0460-7211.29
Km óraállás: 112693







Szóval, indul a szopóroller. Kezdődött a törött kiegyenlítővel, amit cseréltem, de azóta sem jó az autó. A hibakódok maradtak, a 2-es hengersoron csak néha van gyújtás, hosszabb állás után indításkor, illetve 3000-es fordulattól kopogás. Az alacsony üzemanyagnyomás is maradt. Amiket eddig csináltam:
MES-el néztem élőadatot üzemanyagnyomásra. Az van, viszont hullámzik kicsit, néha beesik a kért mennyiség alá. Az üzemanyagszivattyú kapcsol, relét is cseréltem, biztosíték is jó. Minden kapcsol, kap áramot, minden elektromos csatlakozás tisztítva. Egy hibát találtam, a benzingőz elzáró szelep egyik szára le volt törve, amit valaki egyszer már ragasztással próbált orvosolni. Rendeltem új gyárit, pont 19€-ért.
Leszedtem a szívósort, kibontottam a kábelköteget a kiegyenlítő környékén, semmi szemmel látható nincs a vezetékeken.
A vezérlésmódosító mágnesszelepe jó, a jeladó adja a jelet.
Ami gyanús az egész dologban, hogy minden egy hengersoron történik. A MES szerint a két szívóoldali szögjeladó ad jelet, a két kipufogót meg fixen elfokolta végállásba (0 és 12 fok).
Valami elektromos anomáliára gyanakodnék, de már nem tudom, hogy merre keressem. Az ECU csatlakozóját is megpucoltam. Hó végére bejelentettem szervízbe, addig ami tőlem telik, azt megteszem. Most felcseréltem a két oldali gyertyákat és trafókat (amikből pont 3 fajta van az autóban), de még a szívósort nem raktam vissza, illetve a benzingőz elzáró szelep sem érkezett meg.
Szóval meglátjuk, hogy mi lesz a vége. Valószínűleg egy zsíros kis számla. Amíg megérkezik az új szelep, addig én is ragasztottam.



- Hátsó lengéscsillapítók cseréje (Bilstein B4)
133 500 km