Blog
Eltört, kifolyt. Persze azonnal minden elektromos anomáliák álltak elő. Nem történt messze, lábon beállt a garázsba. Kapott szép gyári új kiegyenlítőt, meg a régi gumicsövet lecseréltem új szilikonra. Reménykedünk, hogy kiszáradás után nem marad zárlat vissza.




Ott kezdődött a történet,hogy elvittem az autót elő műszaki vizsgálatra ,itt a faluban. Mondta a srác ,jobb első kerékcsapágyat ,és bal hátsó stabpálcát kell cserélni.Adott árajánlatot. Anyag+ munkadíj+ vizsgadíj= 500€
Mondom neki ,majd én kicserélem ezeket,te csak vizsgáztasd le.Oké,ebben maradtunk. Még aznap megrendeltem Autodocról a cuccokat. Snr csapágy 80€, Trw kutyacsont 13€. Pénteken elindultam haza Bpestre az autóval.A csapágynak már régóta hangja volt,de én eleinte azt hittem ,a General téligumik ilyen hangosak. Az út felénél már gyorsításnál eléggé rázott az autó ,Bécs környékén meg már brutálisan. Hú gondoltam ,csak szét ne hulljon a csapágy Pestig. Végül haza értem gond nélkül,másnap neki álltam az autó szétszedésének.A kerék levétele után sokként ért ,hogy minden zsíros,2-3. képen jól látszik. Gyanus hogy a rázás miatt a féltengelycsuklóból kiverte a zsírt.De nem értem,mert a gumiharang helyén van ,sérülést sem találtam rajta. Na mindegy ,a kerékagy csavar kifogott rajtam ,nem bírtam leszedni,eltörtem egy Proxxon kulcsot is mert rá dugtam egy méteres csövet. Idegesített,nyugtatásként kicseréltem a Berlingon az első féket. Aztán csak nem hagyott nyugodni a dolog,elmentem Obiba légkulcsot venni( normális boltok zárva voltak ,húsvéti szombat délután volt). Volt egy féle légkulcs ,Einhell 320 Nm-es. Oké be a kosárba ,aztán rohanás haza. Kibányásztam a spájz mélyéről a fasza Betta kompresszoromat. Próba ,csak kattog a kulcs,de nem lazít semmit,mi a gyík van..8 bar nyomáson van a gép,mégse. Na irány vissza Obiba ,nagy nehezen visszavették a légkulcsot.
Aztán eszembe jutott ,hogy van egy ezer éves Precizios csillagkulcsom,azzal meg lehetne próbálni,találtam egy kb 3 m hosszú kerítés oszlopot ,amit rá tudtam dugni,persze a kereket le kellett szedni . De igy meg nehéz volt lefogni ,hogy ne forduljon el. Kitámasztottam egy fával a fékpedált,de igy is elforgott ,aztán rá engedtem egy tőkére a féktárcsát,hogy az is fogja,na igy már megindult az anya!😃 Örömömben bontottam is egy sört😃 Innen már gyerekjáték a szétszedés.Baromi jól ki van találva.Seccperc alatt ki lehet cserélni a csapágyat.A régi brutál állapotban volt,alig birtam forgatni. Szétszedésnél elkövettem azt a hibát ,hogy a felső lengőkar gömbfej csavarját is lelazítottam, teljesen feleslegesen. Összerakásnál ezt húztam meg utoljàra ,na mondom húzok még rajta picit ,pafff letörtem a csavart,ááá mondom ezt nem hiszem el!!
Na mindegy rendelhetek új lengőkart,akkor egyúttal rendeltem másik oldalra is csapágyat ,meg hátra másik stabpálcát is. Meg a további szopásokat elkerülvén ,egy igazi profi Chichago Pneumatic légkulcsot is rendeltem,ami 1250 Nm-t tud😃(utolsó kép)
Az összerakás után azért az udvaron kipróbáltam az autót,úgy tünik megszünt a remegés. Következő szerelésnél kitalálom ,hogyan pótoljam a kirázódott zsírt. Tekergettem összevissza a kormányt ,nem volt semmi rendellenes hang,de majd kipróbálás után kiderül,hogy a féltengely csillagok jól vannak-e.







Esedékes olajcsere letudva Selenia 20k 10w40.Km állás:233700.😉🍀🇮🇹
Már február 20-án megjött, de érdemben most kezdtem el foglalkozni vele.
Sajnos az eredeti panel helyére a lámpába nem fér be, Még úgy sem, hogy leforrasztottam róla az egyik relét.
Ettől függetlenül kipróbáltam, jó lesz.
A helyzetjelzőket kapcsoló relé 15A-t tud, lehet vele az irányjelzőket is kapcsolni.
A csomagtartó kimenetét viszont relézni kell majd, mert nincs benne relé.
Egyenlőre visszakerült minden az eredeti helyére.








Felkerültek, 3mm-es nyomtávszélesítőkkel és m.kúpos csavarszettel, olyan jól sikerült, hogy a bal e. kerék 5 csavarjából 4-et megszakítottam valahogy pedig óvatosan szereltem őket, ezáltal lehet beszerezni kerékagyat csapággyal szép kis munka lesz kibányászni a 4 csavart...:-(
Kormány is kész, pár belső műanyag is kapott karbonbevonatot.




Sikerült szert tennem egy svájcból származó gyári 18-as szettre!Vannak rajta kisebb padkanyomok,de nem vészes....ettől eltekintve olyan mintha tegnap fényezték volna!
Mióta vadásztam már ezekre...a neronak qurva jól áll!


A lengőkar csere alkalmával észrevettem hogy kezd elvékonyodni a fékbetét az autón.A tárcsa még csak minimálisan volt kivállasodva ezért azt most nem cseréltem. A csere nagyon egyszerű folyamat hamar ment. TRW betét került bele,eddig nem tapasztaltam semmi negatív hatást.

2
525