Blog

>> EseményAbarai // Alfa 156 2.5 V6 24V // 2018-05-12

Neveztünk, indultunk idén is, mert muszáj. Selénia Rallyt kihagyni mindig bűn.

2018-ban a szokásosnál is jobban sikerült a rally, legalábbis ami az útvonalat illeti. Jóanyám sok éve mondogatja, hogy az Őrség csodálatos hely - és egyet kell értenem vele. Visszamegyünk alkalomadtán. Az itinerrel itt-ott meggyűlt a bajunk, de komoly eltévedést nem hoztunk össze, ahogy komoly helyezést sem. :)

Ami még említést érdemel, az a rendszám saga folytatása, aminek ráadásul van egy extra seléniás vonatkozása is. A rally előtti éjszakát Ajkán töltöttük, aztán reggel autómosás és indulás Hegyhátszentjakab felé. Kraszy volt a fogadóbizottság, aki rögtön azzal kezdte, hogy nem szép dolog rendszám nélkül közlekedni. Nabzmg... Telefon az ajkai mosóba: megvan, ott esett le. A rendszámtartó két helyen is eltört, sanszos, hogy átmentem rajta a mosóból kifelé, a tábla viszont egyben maradt. Este visszamentünk érte, aztán behajítottam a csomagtartóba. Pár napig megint nem autóztam, szóval ráért a visszarakása. A Seléniához annyi köze van a dolognak, hogy találtam otthon egy rendszámkeretet, amit egy korábbi rallyn kaptam. (Talán tavaly? Tudja a hóhér...) Az sem titánból van, de talán tartósabb lesz, mint az auchanos vacak.

Megérett az elhatározás, hogy B típusúra cseréljem az első rendszámot. Már csak lelkierő kell, hogy újra nekimenjek az okmányirodának...

>> SzervizMateus // Alfa 159 Sportwagon 1.9 JTDm // 2018-05-21

Hát ez is elérkezett, bár várható volt.
Az utóbbi időben időnként rángatott az autó, amire először azt hittem hogy megint az EGR szelep lesz, aztán Ferke segítségével kiderült hogy eldugult a részecskeszűrő.
A legjobb megoldás erre, hogy az egr-t és a dpf-et kiiktatjuk, ami meg is történt és mivel az első fékek is eléggé oda voltak már, azok is cserélve lettek.

 
>> SzervizHaddel // Alfa 159 sw // 2018-05-19

A mutatványt Csöri végezte. Jól sejtettem ,a remegés oka a tönkre ment féltengely csillag volt. Érdekes ,hogy csak a jobb oldali szokott tönkremenni a tapasztalat szerint. Kellett új gumiharang ,és két új leszorító bilincs.Mondta Csöri ,hogy rozsdás lé jött ki a gumiharang alól,zsír már egy deka nem volt benne..
A régi csapágynak nem volt még hangja ,de ha már megvettem az újat ,az is ki lett cserélve. Hadd újuljon a verda😃
Harmadik tétel a vezérlés csere volt,ebből gyári került bele,vízpumpa is.
Holnap bejelentkezek műszakira ,remélem nem találnak ki valami más hibát.
Km állás: 275400

 
>> AutóápolásPutyesz // Alfa 166 2.4 JTD // 2018-05-21

Leápoltam a bűrkét,szokásos autoglymes cuccokkal...tisztítás és ápolás!Most egy napig pihen hogy az ápolót beszívja majd száraz ruhával áttörlöm hogy ne csillogjon!!
16 éves bézs momo bőr....no comment!

>> Szervizgecsa // Alfa 159 3.2 V6 Jts Q4 // 2018-05-21

Fűtéshibát dobált időközönként az egyes hengersor kettes szondára néha a gépezet. Már rég megrendeltem a gyári cseredarabot, csak idő nem volt beszerelni. A szondának valószínű semmi baja nincs, csak aki utoljára szerelte kissé hanyag volt és elfelejtette visszafűzni a kábelét a vezetőkbe, így a kardán szépen és biztosan elreszelte a kábelt. Sebaj, ez is új, egy darabig nem lesz rá gond.

Km: 165134

>> Szerviz6UR20 // Alfa 156 1.6 T.S // 2018-05-21

A múltkor írtam hogy nincs hiba amit lehetne írni.... Most lett :)
Sopronba mentünk egy barátunkat meglatogatni. Elhagytuk Pestet és kezdett melegedni az idő is (pálya tempó miatt az ablakot am is fel kell húzni) akkor mondom klíma ON. De nem történt semmi. Itthon elvittem a szerelőmhöz ahol kiderult hogy csak egy biztosíték ment ki alapvetően ezért nem történt semmi a gomb megnyomasa után.. Nade ha már ott volt csináltak rajta egy nyomás próbát ahol szépen el is engedte a nyomást tehát valahol ereszt. Kiderult a klíma hűtő ereszt és mivel itt egyben lehet megvenni a hűtőt és a szárító szűrőt is így nem volt olcsó... De kész lett és megint f@szán hűt. Hűtő 43000+töltés 12000 +munkadij

 
>> EseményH.Zoli // Alfa 159 1.8 Progression // 2018-05-20

Vtn carbon tükörburkolat!

 
>> SzervizRomeoOne // Alfa 159 2.0 JTDm 16V 170 LE // 2018-05-18

Eltelt újból 15 ezer km, így elautóztam Várpalotára, a Csörgő szervizbe, hogy megejtsük az olajcserét a szűrőkkel együtt. Ilyenkor mindig összeszedem az egyéb apróságokat is, amiket meg kéne nézni, javítani kéne az autón.
Idén így nézett ki a lista:
-Motorolaj
-Olajszűrő
-Légszűrő
-Pollenszűrő

Ezen felül:
-Hátsó ajtóhatárolók: Mióta megvettem a kocsit, éktelenül kattogott mindkét hátsó ajtó nyitásnál. Nem akartam többet emiatt szégyenkezni, így hozzádobtam ezt is a listához.
-Bal hátsó lámpa a csomagtartó ajtón (1. kép): Szintén, mióta megvettem az autót, ez a lámpa beázott. Folyton párás volt. Ettől függetlenül hibátlanul működött, de azért elég zavaró volt a dolog. Rászántam magam erre a cserére is.
-Bal oldali sárvédő index (2. kép): Ha már lámpát cseréltettem, akkor körbenéztem az összeset és lám, ez is be volt ázva. Csere akkor ezt is.
-Csomagtartó ajtó teleszkópok: El voltak már fáradva, így ezek cseréjét is bevállaltam.

Ezen felül a vezető oldali ajtó kárpitom le volt szedve februárban, és szarul rakhatták össze, mert a kilincs nem úgy járt, ahogy kellett neki és valami zörgött az ajtóban. Megnézettem Csörivel, és kiderült, hogy elég szar munkát végeztek. Egy fém alkatrészt beejtettek az ajtóba, az volt, ami zörgött. Helyretette ezeket a dolgokat is, így ezeket is kihúzhatom a "to do" listáról.

>> SzerviztheBanyai // Alfa GT 1.9 JTDm 16V // 2018-05-20

Olaj, olajszuro, gazolajszuro, legszuro csere.
249.450km , 10.000km alatt csereltem.

 
>> Egyébadamcroh // Alfa 147 Ferdehátú // 2018-05-20

Közel 5 ezer km-ert vertem bele alfiba. Azt hittem csipkedte kicsit az olajat, aztán megnéztem a kezelési könyvében a pontos olajszintmérés idôpontját, és örömmel vettem tudomásul, hogy ezalatt semmit sem fogyasztott az olajból. Ennek aztán ödülök🤓