Blog

Felkerültek a nyári kerekek, határozottan jobban fest az autó, és az alja se ér le.

>> SzervizShadin // Alfa 159 1750 Tbi SW Ti // 2018-04-07

Új guminak párja nincs!
Felkerültek az Uniroyal RainSport 3 gumik gyári méretben. Első benyomás, hogy komfortos, jó az iránytartása, taknyos aszfalton próbáltam ahol a tapadása meggyőző. Ez utóbbi simán lehet h bármilyen új gumi esetében is jelentkezne.

Viszont a felni peremvédőnek nevezett izé az nem védi a felni peremét semmitől. Kijjebb van a felni nem úgy mint a korábbi Good Year esetében. Első útján le is zúztam a felnit. ősszel felni felújítás :-(

Szereléssel együtt 186k. 5 nap alatt érkeztek meg Németországból DPD-vel.

>> Tuning és extraZsoltikj ૐ // Alfa 155 2.0 TS 8V // 2018-04-07

Komplett zárcserét csináltam (gyujtáskapcsolóból járó motornál ki tudtam venni a kulcsot).
Sikerült hozzájutni egy komplett gyári zárszetthez.
Plusz még beépitettem egy utólagos távirányítós központizár vezérlőt (bicskakulcsost)
Nyit, zár, csomagtartót nyit és indexet is villogtat.

 
>> Szervizmarci91 // Alfa 146 1.6 TS // 2018-04-06

Miután már szinte teljes felújításon esett át az autó futóműve (korábbi tulaj pesti közlekedéseinek az eredménye), tudtam jól ,hogy az első stabilizátor felújítását sem fogom megúszni. Mióta megvan az autó, azóta kísért egy tompa, jellegzetes néhai kopogó hang rossz úton. Ez a 6 év használat után már zavaró volt számomra. Először kicseréltem a külső, lengőkar és rúd közötti stabilizátor pálcákat Birth gyártmányúra, de ezeken 2 év után betonkeményre érett a gumi. Végül cseréltem Monroe gyártmányúakra, ezek remélem már többet ki fognak bírni.

A belső stabilizátor szilentekből, ami ugye a rúd és a bölcső között van, Bárdinál csak gyenge minőségű utángyártottat lehet kapni, így Strongflex poliuretán szilentekre esett a választásom, ami alig drágább. Ebből a piros színű az, ami puhább és ebből is 2 fajta méret létezik, 22mm és 23mm vastag rúdra. Ezt a rendelés előtt meg kell mérni (sokan itt szúrják el és a rossz méret nem passzol). Nekem a 22mm-es kellett. A rendelést időben kell végezni, mire 1 hét minimum, mire legyártják és elküldik. Mivel sajnos nincs aknám, ezért ezt a feladatot a jól bevált miskolci szerelőmre bíztam. Nem volt olcsó, mivel a teljes bölcsőt le kell engedni és csak úgy szerelhető ki a stabilizátor rúd, de a futómű stabil és feszes lett, tompa koppanásoktól mentesen. Így már jó érzés átülni bele még egy új autóból is :)
Remélem sokáig így marad, nagyon szeretem ezt a kis vasat :)

Elgurultunk Várpalotára Csörihez, ahol meg lett szüntetve az olajfolyás és pár új dolgot is kapott PHuBi:
- kuplung munkahenger,
- váltóolaj,
- balansztengely szíj,
- főtengely szimering,
- balansztengely szimeringek.
Generátor szíjat nem kapott, mert nem az ePER szerinti méret van rajta. Furcsa, mert nagyon úgy néz ki, hogy még a gyárban rakták rá.
A féket is légtelenítették, király lett a vas.
A munka a szokott magas színvonalon folyt.

 
>> SzervizCoyote // Alfa 146 1,9 JTD // 2018-04-06

Tegnap hazafele a melóból beakartam rakni pár dolgot a csomiba. Felnyitottam majd elengedve szépen fejbe kólintott. Egy kis káromkodás közepett próbáltam feleszmélni vajon mi is történhetett hiszen reggel még semmi gond nem volt. Gyorsan körbe vizslattam majd konstatáltam hogy a baloldali teló vsak ugy fossa az olajat 🙁 Na fasza..... Ma aztán gyorsan rendeltem két darabot me biztos ami tuti. Aztán délután meg is jött így gyorsan ki is cseréltem őket 😁 Most aztán ugy nyilik mint ha autómata lenne. Nem kis erő kell a lecsukásához se pedig a gyengébbet vettem ami 400N 😁
A két teleszkóp 4000 Huf volt.

>> Szervizmate59 // Alfa 159 SW // 2018-04-06

Futómű állítás is meg volt.

 

Hol volt, hol nem volt, talán az óperenciós tengeren is túl, a távoli Ascherslebenben történ egyszer, hogy az egyszeri magyar legény vásárolt egy használt autót.

Mivel az autóval kapott számlán csak a vezérlés cseréje szerepelt, a másik két szíjé nem, ezért az egyszeri ember pár ezer felhőtlen km után útnak indult a távoli várba.

A mesebeli szerelő egy hosszú és fáradságos nap végén neki is állt.
Az ékszíjról egyértelmű volt, hogy elérkezett a nyugdíjba küldésének az ideje.
A szíjtárcsa levétele után már sűrűn ráncolta homlokát a mesebeli szerelő, mert olyat látott, amit még soha. A tárcsa belső oldala elérte az alatta lévő műanyag burkolatot és egy tekintélyes mennyiségű anyag volt oda felkenődve. (1-2. kép) Az egyszeri embernek is tátva maradt a szája:
- Hát ez meg hogyan?
Felmerült, hogy esetleg nem jól rakták vissza elsőre a tárcsát és pozicionáló "pöcök" miatt nem jól futott a kerék. A további szemlélődés azonban ezt kizárta. A burkolat felső részén anyaghiány volt látható (3. kép), majd egy bölcs kijelentés is elhagyta a mesebeli szerelő száját:
- Ez biza ölég csálén áll! (4.kép)
Az okát kutatva az egyik rögzítő csavart - ami az olajszivattyú fülébe lett volt becsavarva - nem sikerült kitekerni, elforgott. Ekkor már le nem írható csodálkozás lett úrrá hőseinken.
Miután az is kiderült, hogy egy másik csavar meg hiányzott a fedélből már nem tudták gondolataikat szavakba önteni.
Hosszú, kitartó és fáradtságos munkával sikerült eltávolítani a burkolatot.
Ekkor hőseink megviselt lelki világát újabb meglepetések sorozata fogadta. Olyanok, amelyek már túlmutatnak a szokásos mesék három próbáját leíró történéseken és amelyek már egyenértékűek egy sörszállító tartálykocsi katasztrófájával.
Az elforgó csavar végén ott volt az olajszivattyű öntvényének egy darabja. (5-6. kép)
Az ok egyértelmű, anno az Óperenciás tengeren is túl Ork a német szerelő összecserélte a csavarokat. Ide a kelleténél jóval hosszabbat tekert be. Miután az felült a blokkon tovább feszítette a "fület", majd letörte. (7. kép) Tekintélyes erejét és elszántságát mutatja az is, hogy észre sem vette. Nem úgy, mint a vízszivattyú "fülével" kapcsolatban. Ott Orknak feltűnhetett valami, mert azt a fület - miután hasonló cselekedettel sikerült letörni - szakszerűen visszaragasztotta. (8. kép)
Nocsak-nocsak - morgolódott a mesebeli szerelő, mert az össze-vissza jelölgetett vezérműszíj is kicsit lazának tűnt. A nagy szerelőaknán túl lévő szekrényből kivette az erre a célra rendszeresített eszközt, de az már nem tudott feszíteni a szíjon. A mesebeli szerőnek a varázspálcájához kellett folyamodnia, hogy sikerüljön. Ork szüleinek és egyéb rokonságának emlegetésétől a világot csak hőseink neveltetése kímélte meg.
A balansztengelyek is meglepetést tartogattak. Minden mindennek össze volt jelölve. (9,kép)
További rokonság emlegetésre az adhatott volna okot, hogy ezek a jelölések nem stimmeltek a gyár által felrakottakkal, de hőseink állták a sarat és nem tették...
Ekkor a mesebeli szerelő úgy döntött, hogy legjobb tudása szerint összerak mindent a jelenlegi alkatrészekkel és egy későbbi történetet kezdeményez, ahol a végleges varázslatra sor fog kerülni.
Miután ez megtörtént az egyszeri ember elbúcsúzott a mesebeli szerelőtől és levonták a tanulságot:

- A híres német precizitás már a mesében sem létezik...

 
>> SzervizBlassius // Alfa GT 1.9 JTD 16v // 2018-04-06

Eddig 2x cseréltem turbócsövet.. 45.000- (Az 1. 2017 November a másik 2018 Március)
Turbó felújítás,szűrők cseréje,olajcsere 120.000- (2018 Március)
Hátsó lengéscsillapítók 67.000- (2016 December)
Komputer újrakonfigurálás 45.000- (2017 Március)
Most úgy néz ki hogy porlasztócsúcsokat kell cserélni és kettős tömegü lendkereket....
Erről majd érkeznek az információk de ezek 1 év alatt jöttek elő....

 
>> Tuning és extrasparco // Alfa 159 SW 2.4 JTDm 20v ti // 2018-04-05

Felkerültek az új nyári gumik.
235/40 R19 méretben. (8,5mm)

268.000 KM