Blog
Éves olajcsere szervíz, továbbá a fényszóró hátsó szintjelzőjének a gyógyítása.
4 Nexen N-FERA SPORT XL RPB
Nagyon nagyra becsülöm feleségem hogy támogatott benne hogy nekünk nem kell SUV, ezért még a díszköveit is és a köbméter kaját is haszaszállítom neki, és még élvezem is:)
Egyépként 8888km-et hagytuk el épp az imént, a nagyátlag lement 10.3L/100km-re, a városi szakaszokon inkább a 12 felé kandikál országúton meg a 8 felé:)
Egy darab javítandó hiba volt rajta eddig: kiesett egy patent a lökhárítóból, sajnos egyszer-egyszer elér az eleje, és ekkor van hogy kipattan a patent, és ha kipattant állapotában kapja el valami akkor kiesik.. Pótoltam 550ft volt. a drágábbat vettem:)))
A képeken láható, tükörben felmérhető helykínálat arra ösztönöz hogy csak vezetésre alkalmas állapotban szabad ki és beállni a garázsból:))) Ez nem baj:) A mai napig megnézem minden beálláskor az orrát hogy jó helyen van-e, hiába ez még trabantra lett méretezve, de végül is befér nem? :D
A héten távozott Nagypapám aki még talpraállt, hogy megnézze az új szerzeményt, de elvinni egy tiszteletkörre már nem tudtam vele :...( szépen csenben ment el.
Zajlik az élet, kislányom kitűnő lett első osztályban. Jövő héten család szállítás:)
Lehet felkerül a kupak is a tetőcsomagtartóval:) Indul a nyár:)
Lehúzott ablakkal kézimódban krúzolok reggel 7-kor a városban, minden méter élmény!!!!!!! Veszettül megy, pukkasztóan szép, és még praktikus is:)
Bár ennek határait majd most megteszteljük, eddig minden ok:)
Alfa SZERETEM!
Szokás szerint elmentem a nagy kirándulás előtt feltölteni.
Esedékes volt.
200 gramm gáz volt már csak benne.
Ahogy eddig is a vákuumpróba semmi szivárgást se talált.
Tegnap délelőtt beülve csipogott a gép, jelezte, hogy kiégett a bal hátsó izzó.
-Franc, pedig estére randi volt tervben. 😭 -
Így nem adta ki az este, aznap munka előtt már nem volt időm nekiállni, ma délelőtt viszont gyorsan megcsináltam.
4 csavar rögzítette a lámpatestet, kikaptam, majd kivettem a két izzót a sínben, kiégett ki, új be, aztán ennyi. ☺️
-Remélem ma is ráér a csaj. 😁😁 -
Lassan itt az indulás. Előkerestem a szokásos csekklistát:
Keréknyomás ellenőrzése (2,7-2,5) - ok
Kerékcsavarok meghúzásának ellenőrzése - 120Nm - ok
Kocsimosás
Ablakpucolás
Belső takarítás
Műanyag ápolás - 06.29.ok
Ablakmosó feltöltés - 06.29.ok
Szervóolaj ellenőrzés - max-on
Fékolaj ellenőrzés
Hűtővízszint ellenőrzés - feltöltve max-ra
Motorolaj feltöltés - max-on
Motorolaj bekészítés (akku mellé?)
Szerszámkészlet bekészítése (akku mellé?) - 06.29.ok
Izzókészlet ellenőrzése - 06.29.ok
Navigáció felrakása
Tartalék navi bekészítése
USB töltő + USB töltőkábelek berakása
Navitöltő tartaléknak
Elemlámpa berakása
Rádió USB átnézése, berakása - 06.29.ok
2 db sárga mellény bekészítése - benne a múltkori túráról
Tűzoltó készülék berakása - mindig benne van
Tankolás
Defektjavító - ok (kompresszor is)
KKL kábel bekészítése - ok
Kamera bekészítése
Osztrák autópálya matrica - van a múltkori túráról
Klímatöltés - 2023.06.28. ok
+
ablaktörlő gumik cseréje - ok
lötyögő váltógomb rögzítése - ok
Kitisztítottam a féket. Ráfért, a szerpentinezés rengeteg fékporral járt. A tárcsa és a betétek szép egyenletesen kopnak, nincs gond.
Aztán rendbe raktam a jobb oldalon is a féket.
A féltengely gumiharangjai és a gólyaláb porvédője ép, nem volt vele tennivaló.
Felcseréltem az első/hátsó kerekeket és lekerült a bakokról.
Keréknyomás állítás után elindítottam a motort hogy légtelenítse magát.
Járattam amíg el nem indult a ventilátor (fűtés maxon) de nem csökkent a vízszint.
Itt egy kb 20 km-es tesztkör és közben egy mosás jött.
Hazaérve kb 1 centit csökkent a vízszint a kiegyenlítő tartályban, tehát kidolgozta a levegőt magából. Holnap még azért kinyitom a hűtő légtelenítő csapját.
Kitakarítottam az EGRt. Ráfért szegényre. Két körös volt, mert elsőnek csak simogattam. Következő körben már elég durva dzsuva jött ki belőle. Eltűnt a regen alatti visszafojtás időszaka. Elvette az erőt. Kellemes volt autópályán.
Pár kilométer után jött a folytószelep, mivel azt találtam, hogy az alapjárat emiatt ugrándozik. Olyan, mintha rugdostam volna a gázpedált. Tesztek eddig jók. Eléggé bele volt kakálva. Biztos szép a szívósor is.
311.216 km
DPF is már 20%-ra lemegy. Ezt még ellenőrizni kell többször. Volt egy kis izgalom, mert 70% körülig takarította magát. Átlag regen táv 45 km volt. Utolsó ellenőrzés már 220 km volt. A héten lesz update a számokkal kapcsolatban. Iszonyat kíváncsi vagyok.
Még tavasszal megcsináltam de csak most volt rá időm kicserélni a tükröket, kaptak egy teljes karbonszövet bevonatot.
Megjártuk Olaszországot. Tengerpart, Lido di Spina volt az úticél, de azért jártunk másfelé is. Megnéztük a Mirabilandia vidámparkot, Comacchiot, Trevisot és érintőlegesen Padovát és Argentát is.Valamint egy helyi szervizt, mert ahogy előző blogbejegyzésemben írtam, az akku megadta magát.
Hazafelé Padova mellett még egy paparazzi fotó is készült rólunk az autópályán, az egyik Facebook csoport tagja által. :-)