Blog
MOTUL 8100 X-cess 5W-40 5l 14 000ft
bosch olajszűrő 2 000ft
KM: 336 500
első brembo mart féktárcsa 48 000ft
hátsó brembo mart féktárcsa 34 000ft
első brembo fékbetét 17 000
hátsó brembo fékbetét 9 500
+ fékolajcsere mindenhol
km: 336 500
Folytattam a tegnapiakat.
Visszaraktam a zárhíd alatti kábeleket és a kartervédőt.
Eredetileg a zárhídra akartam két lyukat fúrni a rögzítő csavaroknak, de nem kellett. A lemez annyira puha hogy felveszi a csavar alakját. (1-2. kép)
A párásodás miatt kicseréltem a pollenszűrőt.
Kicsit piszkos volt, de nedves nem. Nem emiatt párásodott a beltér.
A légszűrőt is lecseréltem, már majdnem 10e km volt benne.
Folytattam a tegnapi beszerelést...
Az eredeti elképzelés szerint a Nissens-ről leszedett tartóból vágtam le darabokat.
A zárhíd nem párhuzamos a hűtő tetejével így készíteni kell egy távtartót ami a ferdeséget felveszi. Egyenlőre csavaranya a távtartó.
Masszív lett, ezt nem fogja szétrázni a ventilátor.
Az alsó gumikon is igazítottam, most már mind a két oldalát támasztja az alsó sínnek.
Eljött a szokásos olajcsere ideje.Egyúttal cseréltem a váltóolajat is.Valamint volt egy régebbi problémám.Hosszabb araszoláskor a vízhőfokom 110 fokra is felment.Gépre dugtam,a hűtőventillátor 1-es fokozata nem működött.Kapott egy új előtét ellenállást és már jó is.
336000 km
Még az első héten rá is ugrottam, a néhány száz forintos is passzol, rajta a tű, jó vétel volt.
Feldobja a Morci orrát. Meg persze azt a jóóó seggét. 😋😁
Május elején vásároltam a 156-os mellé egy 159 SW TI-t.
Régóta szemezgettem vele, a vásárlás hirtelen jött, a mai árakhoz képest viszonylag jó áron jutottam hozzá, külföldi papíros, honosításra vár, az elmúlt egy hónapban elkezdtem kipofozni, kicsit foglalkozós, viszont inkább ilyet is kerestem.
Nem egy lelakott darab, viszont pár dolog bántja, bántotta a szemem az autóval kapcsolatban.
A következő időszakban majd rakok fel az autóval kapcsolatos javításokat.
Rendszámot jövő héten fog kapni.
Első terv egyébként az volt, hogy a 156-ost eladom, jöttek is érdeklődők, viszont jelenlegi álláspont szerint egyenlőre marad. A jelenlegi terv szerint a 156-os megmarad hobbi autónak.
Ez a 159 meg az állandó használatú lesz.
Az autóról annyit kell tudni, hogy 1.9 dízel 150 lovas, TI felszereltség (csak ez jöhetett szóba). 2008-as évjárat, 250 ezer km van benne, 2017-ig vezetett a szervizkönyve.
Egy gondolat a végére, kettő Alfa jobb mint egy, mert nélkülük nem élet az élet! :)
Betettem a hűtőt és visszaöntöttem a rendszerbe a leeresztett vizet.
Még járatni kellene, azt majd később.
Az alsó oldalon ugyan nem lazult ki a hűtőtartó ráperemezett rész, de hosszú fejtörés után kapott egy kis támogatást. A kipufogóhoz rendelt gumigyűrű pont beszorul alulra így a venti súlyát átveszi a hűtőtől.
Felül még nyitott a kérdés.
Egyenlőre az a tervem hogy a Nissens-ről levett felső U idomból vágok le 2 darabot és azzal a zárhídhoz csavarozom a felső tartót.
A kivitelezés holnapra marad...
Megjött a Mahle hűtő és a két szűrő.
A hűtő ugyan olyan felépítésű mint a Nissens volt. A ventilátortartók ugyan úgy vannak ráhajtva a lamellákra mint ott.
Az 5-6 képen látható részlet vert át a kiválasztásnál. Olyan mintha rá lenne peremezve a végére. Mondjuk rá van, de ez egy alufólia ragasztószalag. Szóval nem tart semmit.
Még egyszer átnézegettem a netes kínálatot és nem találtam nem ilyen hűtőt. Ahol lett volna réz ott már nincs készleten.
Ez van, ezzel kell főzni...
0
473