Blog

>> Eseményszabi.r10 // Alfa 159 SW TI 1.9 16V JTD M-jet // 2023-06-25

Június 20-án megkapta az autó a magyar rendszámot.
Igazából, honosítani kellett, mert ez év augusztusáig volt osztrák műszakija.
Közben, az első pajzson fekete fóliával változtattam, nekem így jobban tetszik, illetve kapott egy olasz matricát is a lámpa mellett.

 
>> Autóápolásszabi.r10 // Alfa 159 SW TI 1.9 16V JTD M-jet // 2023-06-25

Amikor megvettem az autót már akkor sem tetszett, hogy a csomagtér ajtó spoilerja nagyon vissza volt mattulva, szóval míg várt az autó a rendszámra ezt orvosoltuk.
Előtte képet elfelejtettem készíteni, így csak a végeredményt tudom feltenni.

 
>> Autóápolásszabi.r10 // Alfa 159 SW TI 1.9 16V JTD M-jet // 2023-06-25

Már úgy vettem az autót, hogy tudtam a motorháztető cserés lesz.
Mivel az éleknél nagyon fel volt hólyagosodva, és szépen nem lehetett volna javítani.
Az alfadepotól tudtam beszerezni egy rozsdamentes motorháztetőt, fehér színben.
A fényezőm szépen lefújta, majd fel is került az autóra.
Így azért más a látvány.

 

Úgy tűnt hogy a 146 porvédője jó lesz, így a győri UNIX-ban vettem egy párat. (Meg egy ablaktörlő lapátot is hogy a gumiját át tudjam tenni PHuBi-ra. Az eladó hölgy ajánlotta hogy akkor vegyek csak gumit. Oké nézzük. Bő 3x került volna többe mint lapátostól.)
A berakás érdekességét az adta hogy nincs rugó összehúzóm.
A megoldás egyszerű. A felbakolt autón emelővel felemelem a kerékagyat, így össze van nyomva a rugó. Ebben a helyzetben 4 db hilti szalaggal rögzítettem a rugót. A lyukak közt mindig akadt amit csavarral össze tudtam kötni. Az emelőt leengedve a rugó rövid maradt. Ki lehetett venni. (Biztos ami biztos spaniferrel is rögzítettem a rugót. Az utolsó meneteken még sikerült is vele egy kicsit jobban összehúzatni, könnyebb volt összerakni.)
Szóval jónak tűnik a 146 porvédője, csak az alsó végét nem lehet rögzíteni. Egyenlőre marad, majd télen kicserélem valami másra.
Gólyaláb visszakerült, már csak a féket kell kitisztítani és visszarakni.

 
>> Eseményliusz // Alfa 1750 GT Veloce Mk1 // 2023-06-24

Alámerültem. Pár olajcseppet le kellett töröljek, ami nem jó hír, mert sok órát dolgoztam miatta 2021-ben. A kuplung harang alatt megjelent a valtóolaj. A lendkerék csapagycsésze két csavarjan keresztül és/vagy a szivartömítésnél is előjött az olaj.
A jó hír, hogy nincs ennél rosszabb hír.
Mehet.
Olaj fogyott, de a 4-5000-es motorfék üzemek a hegyekben ezt teszik.
A gumikat is bemértem, már túl vannak az élettartam bő felén. Két éve futnak. Tavaly tettem előre a hátsókat. Tetszik, hogy elég egyenletesen kopnak kivül-belül.(nem úgy mint a 156) Aszimmetrikus, nem lehet vele játszani kiforditom-befordítom játékot.
Hátul nem meglepő a merev tengely miatt, inkább az elsőkön csodálkozom. Szerintem a gyári 165 szélesség (keskenység) is segít ebben.

 
>> SzervizKrTibi // Alfa Giulietta 1.4TB Distinctive EU6 // 2023-06-20

35 fok felett nem volt az igazi. Elszökött egy kis gáz, vissza lett töltve a gyári mennyiség. Szivárgás nincs, normálisnak mondták a dolgot.

94.330 km

 
>> Szervizszabi.r10 // Alfa 159 SW TI 1.9 16V JTD M-jet // 2023-06-24

Munkahelyem csináltam egy ózonos klímatisztítást.

 
>> Szervizszabi.r10 // Alfa 159 SW TI 1.9 16V JTD M-jet // 2023-06-24

Az előző tulaj, 243 ezer km-nél csinált szervizt az autóra.
Akkor Meisterteile olajat raktak bele.
Én azzal az olajjal nem nagyon akartam használni, szóval egyből megcsináltuk rá a kötelező szervizt.
Nekem a 156 ba, az elmúlt 10 évbe a Selenia bevált, ezért azt kapott most is az autó.
Selenia Wr Diesel 5w30.
Cserélve lett a levegő és a pollenszűrő is.
Km óra állása: 250876 km

 
>> Szervizszabi.r10 // Alfa 159 SW TI 1.9 16V JTD M-jet // 2023-06-24

Mielőtt ment volna az autó honosításra, ugye át lett nézve, és a bal alsó lengőkar első és hátsó szilentje ki volt szakadva.
Szilenteket nem akartam cseréltetni, ezért komplett új TRW lengőkart kapott az autó.
Illetve mivel a bal felső lengőkar úgy nyikorgott, mint egy lovaskocsi, az is szintén cserélve lett, szintén TRW lengőkarra.
A jövő héten a futómű állításra is sor kerül.

 
>> Szervizszabi.r10 // Alfa 159 SW TI 1.9 16V JTD M-jet // 2023-06-24

Az elmúlt egy hónapba elkezdtem helyrepofozni a májusban vásárolt 159-emet.
Vásárlás után a munkahelyemen átnéztük, a bal hátsó kézifékkötél szorult, illetve be volt rohadva.
Kapott 2 új kötelet, illetve mivel a bal hátsó féktárcsa belső fele fel volt égve, ezért cserélve lett a féktárcsa illetve a fékbetétek is.
TRW féktárcsa és fékbetét került az autóra.
Nekem a féknyereg valamilyen szinten fétis lett, hogy szépnek és pirosnak kell lennie, szóval ha már szét volt szedve a hátulja, újrafestettem a nyergeket, a végén lakkoztam.
Közbe kapott rendszámot az autó, elkezdtem használni, de az első féket gyengének érzem, szóval a közeljövőben ott is csere lesz, illetve nyergek felújítása.
Km óra állása: 250744 km