Blog
A hosszabb út előtti átvizsgálás ellenére az akkumulátor Olaszországban megadta magát. Hétfőn kb 850 km megtétele után leparkoltam az autóval, amely ma reggel nem indult. Majdnem felrobbantam, de meg kellett oldani a problémát. A szálláson az egyik szomszéd tudott segíteni bikakábellel, úgyhogy az autót beindítottuk. Google segítségével gyorsan kerestem egy szervizt a közelben, ahol szerencsére tudtak segíteni, egy szó nélkül, azonnal a rendelkezésemre álltak. Olaszul nem beszélek, az angolt nem értették, kézzel, lábbal és a Google fordító segítségével kommunikálunk. Kiderült, hogy a Varta akku, melyet az ősszel vettem, kuka, megadta magát. Bosch aksi volt a szervizben kéznél, 150 Euroért adta, a szerelésért nem kért pénzt, nagyon rendes volt. Jó kaland volt, de kihagytam volna.
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000109/0000109965t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000109/0000109966t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000109/0000109967t.jpg)
Az első fékeket már a vásárláskor kiszúrtuk. Megközelítőleg akkora válluk volt már, mint Fekete Lacinak. Szép halkan már kezdtek csipogni, a visítás még odébb volt. De nem vártam vele, volt rá lehetőség, megejtettük a cserét egy szombat délelőttön.
Brembo MAX tárcsákat kapott TRW betétekkel.
Harapós lett.
Pár hónapon belül hátul is megérik a cserére. Bár az a tengely ennyire még nem veszélyes, első a biztonság alapon azt is rendezni fogom.
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000109/0000109964t.jpg)
Sikeres műszaki vizsga. Érvényes 2025.június 25-ig.
Km.: 155.934
Két év alatt "csak" 595 km-t ment. :-//
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000109/0000109962t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000109/0000109963t.jpg)
Olajcserekor bekukkantottunk a vezérlés burkolata alá. A szíj elég viseltes volt, így kértem időpontot cserére ami a görgö(ke)t, szíjat, vízpumpát foglalta magában.
-A hosszbordás szinte új, azt nem cseréltettem.-
Egy jártas Alfástól kaptam a tanácsot, hogy csak a Dayco szíjat rakassam be. Így is tettem.
Ezzel a kötelező köröknek egyelőre vége. 😊
Egy szilent kopog valamelyik lengőkaron, a következő projekt az lesz, remélem, még a nyáron.
Illetve a hátsó dübörgő néz ki elég trágyául, Paragin gondolkodom a gyári helyett, van még idő, annyira azért nem vészes, majd elválik.
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000109/0000109959t.jpg)
A hűtőcsere közben a kocsi alatt feltűnt hogy az első gumik kissé megkoptak.
Ma ránéztem a hátsókra, azokon még látni a 7 mm-es jelzést, az elsőkön csak az 5-öst.
Itt az ideje felcserélni őket.
A bal oldalon ma megejtettem.
A csere közben észrevettem hogy a belső féltengely gumiharang ki van repedve.
Gyorsan rendeltem egyet...
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000109/0000109975t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000109/0000109976t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000109/0000109977t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000109/0000109978t.jpg)
Átlépte a futott táv a 10 ezret, és a jövő héten hazalátogat az autó egy hétre, így egy gyors átnézést is eszközöltünk az olajcsere mellett, természetesen most is Selenia olajat kapott. Az autó hiba nélkül lefutotta a közel 3000 kilométert, egy Stelvio hágóval a közepén.
214450 Km
Ismét eljött a 10.000 km-es szerviz ideje.
- olajcsere (castrol 5w30), olajszűrő
- légszűrő
- pollenszűrő
extra:
- 2 hátsó rugó csere (jobb hátsó el volt törve)
- féltengely bilincs is törött volt, cserélve lett
km: 146.915
Az autó vásárlásakor kiszűrtük, hogy hidegindításkor sír az olajszivattyú, amíg nem melegszik fel kicsit a kenőanyag.
Így amint hazaértünk az autóval, meg is rendeltem az olajat, illetve a többi, ilyenkor "szokásos" cuccot: olajszűrő, levegőszűrő, pollenszűrő.
Megérkezett, cseréltük, azóta nem sír.
Remélem sokáig járjuk még együtt az utakat.
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000109/0000109958t.jpg)
MOTUL 8100 X-cess 5W-40 5l 14 000ft
bosch olajszűrő 2 000ft
KM: 336 500