Blog
Kisasoltam egy lötyögő kábel csatlakozót, nincs is semmi dugva rá, de akár zörögnin is tudhat, így a kötegelőért nyúltam:D
Persze óvatosan kell minden ilyennel bánni, mert az auto nem egy statikus tárgy, mindem ami mozog, ami meleg, az hatással van egymásra, kárt is tud okozni.
De ezesetben tényleg csak ott fityegett, így nem túl szorosan megcsíptem:)
Megellenőrzitem még1x az OBD-t nulla hibát mutatott, eltároltat sem jelzett.. tehát a legutóbbi mint ahogy az kinézett fals riasztás volt, ami töltő levételnél keletkezett.
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000109/0000109835t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000109/0000109836t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000109/0000109837t.png)
Gumicserénél észrevették hogy a bal első gumiharang kívűl a féltengelynél elfáradt. Aztán néha fekvőrendőr vagy rosszabb útnál előjött a Giulia betegség. A kézifék vezeték. Addig fajult a dolog hogy egyszer csak nem tudtam kiállni a garázsból. De hála a nagy lyukas felninek megrángattam a madzagot és megjavult.
Csőri orvosolta de mondtam rendeljen újakat. Gumiharang is cserélve.
Aztán előjött a másik Giulia betegség, amihez hozzájárult egy térdműtét és egy kis garázs kombinációja is. Illetve felgyorsította a gumikéder megsemmisülését az első ajtónál. Ez is cserélve.
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000109/0000109829t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000109/0000109830t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000109/0000109831t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000109/0000109832t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000109/0000109833t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000109/0000109834t.jpg)
Mostani olajcserénél elmaradt, és visszanéztem mikor volt utoljára cserélve, és esedékes volt, mivel minden második olajcserénél szoktam cseréltetni az üzemanyagszűrőt.
Km óra állása: 318205 km
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000109/0000109826t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000109/0000109827t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000109/0000109828t.jpg)
A gyári Sportiva QV line / QV szatén / matt króm tükörház mellé vettem egy utángyártott, fényezésre előkészített, alapozott tükörborítás párt, amit magam fényeztem le lakkfeketére. Mivel először csináltam ilyet, úgy 4-5 alkalommal csiszoltam, políroztam, mire megfelelő csillogást kapott.
A csere viszonylag egyszerű, ha van patent leszedő készlet. Először a tükörlapot kell alsó és legbelső állásba állítani, majd alá nyúlni és lefeszíteni. Belül van négy pöcök, hármat felül körbe ki kell ékelni, majd a borítást, előre buktatva leszedni. Ezt követően érdemes egy takarítást elvégezni és mehet vissza fordított sorrendben az új tükörház. Jobban néz ki!
Aerosollal együtt volt nagyjából 7500 Ft
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000109/0000109822t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000109/0000109823t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000109/0000109824t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000109/0000109825t.jpg)
Most már figyeltem a töltő lecsatlakoztatására, nyoma sincs semmi nyavajgásnak:P
Családi telekocsis lötyögés próbáltam örömteli alfázást bemutatni, 90-el a 3-ason:)
Ugye. Nemhergeljük a családot:P
Egészen a 21-es úton is túljutottam, már vártam a szerpentint:D addig a pár ízesebb kigyorsításon kívül, említésre méltó nem történt.
Na de majd a szerpentin :D
Hát nem előttem termett az aktuális 50-el menő kocsisor?
Szépen követtem, hagytam őket kibontakozni:))
Aztan jött egy hosszabb szakasz, közben persze azonnal kaptam a kotkodálást…
Na mondom akkor csak lightosan:)
Onnan végre üres volt az út:))))
De szépen veszi a kanyarokat!
Mennyire megy!
Kb. Az út utolsó 10 percére jutott egy kis élményautózás:)
De megérte, leparkoltam, járattam még kicsit, egy pici fékszag egy kis égett fű, ami az aljához ért:P
De a fő atrakció hogy sikerült a Mátraszentistván lehajtónál kicsit odalépni neki, amikor is megajándékozott egy kis utánégetős, pops and bangs váltással :)
Hát apró örömök:)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000109/0000109821t.jpg)
Az autó üzenni akar valamit..
Hogy is mondjam.. ha ezt elmesélem egy off tulajnak, akkor jönnének a naugyék:P
Mert ugye 8k km vastagon garis, de most mit kezdjek ezzel..?
Szóval hogy olvasgattam világszerte ezeket a ilyen olyan hibakódot kír, mert csak és ez alfa stb..
Meg is próbáltam megfejetni magamnak, hogy nyilván valami hekkelés vagy akku probléma, mindenki másnál :P
Még azt sem mondom, hogy kétségbe estem, mert volt már hogy leszedtem az akksi sarut, akkor pedig mindent kiír, van is rá módszer kitörölni.
De most az volt, hogy az autó csepptöltőn, kicsit sietősen indultam, szedem le, indítok, erre jön a kód özön. Légzsák, kézifék, radar, sos nem elérhető és minden..
De konstatáltam a kézi működik, mire kiálltam a kertből, a nagyja eltűnt az utca végére kopp jobbra a kormány, aztán kopp balra el is tűnt a többi..
De azért bennem volt, hogy akkor most a hiba az hogy azt mondja hogy hiba, vagy van hiba?:D
Végül is akkor elmondhatjuk:
- vagy az van, hogy hirtelen kikapcsolás nélkül szedtem le töltőt, közben az autó már készenlétben volt a nyitás miatt, bezuhant a feszkó, és nesze.. mert pont nem vette a lapot a vezérlő ektronika?
- vagy ez valami szoftver bug amit nem gyomláltak ki mert ugye nyomtalanul gyógyul??
- vagy valami fizikailag nem kóser hát miért csinál ilyet..???
Lehet felhívom a szervízt azért nézzenek rá, mondjanak valamit..
Hmm..
Akkor mostantól szabály, hogy mielőtt nyitom az autót kihúzom a töltőt, hogy onnan már ne érhesse váratlanul a plusz tápnyál megszűnése..
Pont tárgyalták a topicban nincsan rózsa tövis nélkül.. őőő,
Vagy csak jelezte az autó hogy ő ilyen fáradtan nem hajlandó velem útrakélni:/
Jó tényleg fáradt voltam...
Na ezt majd úgy is átírom csak így hirtelen :P
A program hiba forrása, program hiba :D
A diagnosztikai rendszer hibásan jelez hibát :D
De legalább megy:)))
illusztráció: akkumulátor saru levétel utáni kódrengeteg találó zenei aláfestéssel.
Persze az OBD hibaolvasóm semmit nem mutatott, igaz csak gyújtáson volt, motort nem indítottam, de nyilván igazából hibajelenséget sem tapasztaltam.
Évente egyszer le kell pucolni, mert rárakódik a korom meg a mocsok, ami egy sima mosással már nem jön le. Egy kis króm polírpaszta viszont megoldja a problémát.
1-2. kép: bal oldal előtte - utána
3-4. kép: kobb oldal előtte - utána
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000109/0000109813t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000109/0000109814t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000109/0000109815t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000109/0000109816t.jpg)
4 gumi centirozva, 3 felni görgőzve,
egy szelep cserélve + az összes felni és gumi tisztítása, ápolása megtörtént.
Rázas és húzás mentes kormány+futómű
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000109/0000109820t.jpg)
Nekiálltam a készülődésnek:
- bőrápolás a szokásos Sonax cuccal,
- alapos mosás itthon,
- pótalkatrészek, szerszámok átnézése,
- waxolni is akartam, de valamit benéztem és a fekete wax helyett sötét keki színűt vettem, azzal meg nem akarom lekenni a fekete autót.
- navira már letöltöttem az utolsó 2022 decemberi iGO térképeket. Működik.
A bal oldali szélzaj továbbra is probléma. A Selenia előtt állítottam a tükrön hogy a felső éle zárjon a szélvédő keretre. Valamit javult a helyzet. Ma sikerült úgy beállítani hogy végig odasimul. Teszt szombaton.