Blog
A karbantartási tervben a levegőszűrő cseréje 45e km-nél esedékes. Lábjegyzetben persze ott van, hogyha poros helyen használom, akkor 15e, felelősség elhárítva. Úgy gondoltam, egy légszűrő cserét megérdemel, minden autómban legkésőbb húszezrenként cseréltem, a Giuliánál is így lesz. És végre a 146 TD után újra egy autó amiben normálisan cserélhető, hozzáférhető helyen van, nem kell feszegetni, nem akarnak beszakadni a csavarok, és a lökhárítót sem kell leszedni. Hát ilyen is van :-)
Kiporszívóztam a légszűrőházat, kapott új gyári szűrőt, és egyúttal a motortér is kapott egy kis porszívózást, törölgetést.
Kicsit el vagyok késve a bejegyzésekkel, megint.
Szóval, még a birtokbavétel hetén, április 28-án este nekiindultunk Olaszország felé. Mivel bejáratós, csak és kizárólag 'a' módban van használva, 3000 alatt tartva a fordulatot, de inkább csak 2000 környékén.
Természetesen meglátogattuk az Alfa múzeumot is, Veronát, és a szűk hegyi utakon is sikeresen kényszerráéreztem az autóra, sokszor behajtott tükrökkel kellett menni, hogy elférjünk.
Rodadtul stresszes volt szinte az egész út, amellett, hogy hatalmas élmény, de ezek az olaszok tényleg állat módon közlekednek. A 20 kapus autópályakapuk után, amikor 2-3 sávra szűkül az út, tőlem 3 centire erőszakolják be magukat, minden irányból... csoda, hogy nem zúztak le már akkor. Ennek ellenére azt mondom, hogy jól vezetnek.
Érdekes, hogy két olasz alfás köszönt, mindkettő előre, mindkettő Giulia.
Júniusban lesz egy olajcsere.
Km: 2327
Típus betegség a küszöb rozsdásodás.
Ezt megelőzve kapott belülről egy üreg védelmet kívülről pedig alvázvédelmet.
211700km-nél sor került a következő olajcserére
Legutóbb nagyon optimista voltam, mikor azt írtam, hogy nemsokára fent lesz a nyári kerék. Ennél azért bonyolultabb lett a dolog. A Stelvio szett hiába illeszkedik pontosan, hiába jók a méretek (osztókör-agyméret-col...) A Brembo féktől nem fér el. A küllők beleérnek a munkahengerbe. Szerencsére ez nem a gumisnál derült ki, hanem otthon, mikor már nem bírtam a kíváncsisággal és gumik nélkül felraktam. Nem maradt más hátra, nyomtávszélesítő kellett. Helyben esztergáltattam le 4 darab egyenként 8mm-es szélesítést. Ezt követően vettem a gyárinál 10 mm-el hosszabb csavarokat is, és tegnap minden összeállt.
A felrakás sem volt probléma mentes, mivel a hosszabb csavarok pont annyival lettek hosszabbak, hogy kilógtak hátrafelé a kerékagyból és mindenbe is beleértek. Úgyhogy kerék leszed, csavar levág, és újra próba. A végén kiderült, hogy minden csavarból nagyjából fél centit le kell venni. Na ezek után már klappolt minden és felkerült a nyári garnitúra.
Összességében nagyon jók a felnik. Csak ajánlani tudom az oldalt ahonnan rendeltem. (www.alufelni.eu). A felületkezelés gyönyörű, a méretek tű pontosak, (csak a weboldalon felhívhatnák a vásárlók figyelmét, hogy nagyfékre nem való!) patentül illeszkedik, és szerintem nagyon jól áll a Brerának ez a fajta felni.
Szemléltetésként teszek ide néhány képet.
Már pénteken megérkeztünk a színhelyre. Az odaút eseménytelenül telt. Esett az eső esély se volt tetőt nyitni. Ott találkoztunk Giuseppéékkel és kicsit később Zseléékkel. Giuseppéről rögtön megállapítottam hogy papírkutya mert nem mert Spiderrel jönni az időjárás miatt. Helyette egy kicsit erősebb Giuliával érkezett.
Vacsora után kerestünk egy csendes kocsmát ahol felkészülhettünk a nagy versenyre.
A felkészülés nem sikerült túl jól mert egyikünk se jutott be az első 10-be, mondjuk Fornitoréék se...
...de nem is ez volt a lényeg.
Maga a Rally a szokásokhoz híven jó buli volt. Szép tájakat láttunk és az időjárás is csodálatos volt. A rajt előtt kinyitottuk a tetőt és csak a célba érkezés után csuktuk be.
A látnivalók jók voltak az utak már nem annyira, de megoldottuk futómű és felnikár nélkül.
Abaligeten emlékeim szerint a 70-es évek végén jártam utoljára.
Szombat este immáron Fornitore csapatával kiegészülve visszamentünk a pénteki kerthelyiségbe megbeszélni a nap eseményeit.
Kis idő múlva Liquid is csatlakozott hozzánk. Felmerült hogy jövőre korábban kellene a Rally színhelyére menni és pár napos "edzőtábort" kellene tartani felkészülésként. Elmélet, gyakorlat és mindenki abból ami az idén nem ment neki.
Kissé hiányos emlékeim szerint fél 12-ig maradtunk. Több italból is sikerült kifogyasztani a vendéglátó egységet. Később volt aki enyhe másnaposságra panaszkodott :-)
Vasárnap kis kitérővel hazajöttünk, természetesen végig esőben.
Összesen 681 km-t mentünk a hétvégén, ebből 152,3 - 3 + 2,4 = 151,6 km volt a Rally hivatalos távja. Ennél kicsit többet mentünk - 154,5 km-t - mert az elején párszor eltévedtünk.
Végül 14 perccel többet mentünk mint a szintidő. Mint általában most is be volt kapcsolva az USB tracker így itthon tudtam analizálni az utat.
A feladatokra szánt idő 94 perc volt, mi összesen 1:32:27-et álltunk, tehát ez nagyjából stimmel. A 14 percet csak az eltévedésekkel és az esetleges lassabb haladással szedhettük össze az 3,6 plusz km ezt nem indokolta. Felmerült bennem a gyanú hogy az Orfű településen érvényes 40-es korlátozást nem kellett volna betartani.
Mindent összesítve az eddigi legjobb Selenia hétvége volt.
u.i.
A hivatalos eredmény szerint a 33. helyen végeztünk.