Blog
A 7 éves firestone abroncsok, amikkel vettem az autót már megértek a cserére. Tavaly már látszott, hogy hiába van még bőven futófelület, sajnos repedezett a gumi. Télre már nem akartam kicserélni, úgyse használtam az autót.
Hankook Ventus Prime 4 lett a választás. Maradtam a 16-os méretnél, mert a magyar utakon így is szétrázódik a futómű.
Ezt a beavatkozást a tavalyi alfacity után már elhatároztam, hogy az idei nyár előtt el lesz végezve az autón.
Mivel idén 20 éves lesz az autó és a hűtők gyáriak voltak még, ezért nagy melegbe ha dugóba keveredtem nem hűtöttek rendesen, ez a tavalyi alfacitys dugóban kellemetlen tudott lenni.
A lamellák több helyen voltak sérülve és közéjük ragadt a sok sok kosz.
20 éves gyári hűtők nem eresztettek, nem szivárogtak csak megjegyzem a szarolasz formáját.
A klímahűtőnél a csatlakozónál új tömítések kerültek bele, így szivárgás sem lesz a klímánál.
2 évente szoktunk 150-200 gramm gázt rátölteni a rendszerre, mivel ott volt szivárgás, mint kiderült, a nyomáspróbán átment, tölteni a héten fogja kollégám.
Km óra állása: 316367 km
A vezető és a feszítőgörgő nálam, most lett cserélve először, ezek nem szóltak, de mivel már 10 éve nálam van az autó célszerűnek tartottam a cseréjét. Kapott új hosszbordás szíjat is ha már le volt véve.
A generátor szabadonfutója már nagyon beállt az utóbbi hónapokban, ezért cserélve lett.
Csendesebb azóta a motortér, illetve a hidegekbe a cicergés is megszűnt.
Km óra állása: 316367 km
8 óra előtt a munkaközi szünetben a reggeli kávé mellett a Használatutót böngészve megláttam... Úgy éreztem, hogy Ő kell nekem. Fél óra múlva már meg volt szervezve a megtekintés egy hosszabb beszélgetés után.
Délután egy órányi beszélgetéssel egybekötött próbakör után már biztos volt a vételi szándék.
4 nappal később hoztam el Bardóczy Gergely (Bardo146) kollégától az autó papír formájú történetével, egy garnitúra kerékkel és egy nagyobb adag pótalkatrésszel megtöltve. Az Ő utolsó képe az én első képem róla. :)
A szerepe egyértelmű: olyan autó, amit csak azért tartok, mert élvezet vele az élet. A megtapasztalás folyamatban van...
Mint kiderült, a kis Alfa már másodjára visz bele valakit egy impulzusvásárlásba ugyanolyan körülmények között. Biztosan nem racionális döntés, de ezt az érzést kívánom, hogy egyszer élje át mindenki...
A maradék 3 gumi is felkerült a felnikre. Az autó lekönnyítva (kiporszívózva) és a kerekek bekészítve a következő pályanapra.
Amikor kicseréltem a kipuff.leömlő tömítéseket, kíváncsiságból alánéztem az autónak. Akkor láttam, hogy a jobb féltengely belső porvédője teljesen körbe szakadt. Ma eljött az ideje a cserének. Érden, Marklarnál kiviteleztem a dolgot. Köszi neki a segítséget. :-)
Porvédőt szerencsére találtam itthon egy másik féltengelyen és szinte új állapotban volt, így nem kellett vennem. Az a fura, hogy kb. 2 évet bírt csak.
Tavaly a francia Alpokban a nyakunkba szakadt az ég.
Ma boltokat járva az eszembe jutott az incidens az ablaktörlővel úgyhogy vettem két lapátot.
Délután ki is cseréltem őket, most már jöhet az eső :-)
Nem voltam biztos benne, hogy a Slick gumik elférnek a 9 colos kerékkel az autó alatt, ezért elkezdtem keresgélni a sárvédő szélesítés lehetőségét. Találtam egy terepjárókhoz ajánlott kb 25 mm-es elvileg festhető öntapadós gumit. Rendeltem is belőle egy szettet, de ez csak 2 kerékjárati ívre elég. A 215 szélességű gumikhoz nem kellett felhasználnom, de a 240/610 R17-hez már mindenképp kellene. Viszont élőben szerintem nem nézett ki rosszul. Sőt, nekem tetszett is.
Papíron mindent kiszámoltam, de mivel nem vagyok profi versenyautó építő, ezért csak a próbában bíztam.
A Hankook honlapja alapján a 215/615 R17 C52 közepes keverékű Slick gumi 7-9 col széles felnire megy fel. A teljesítmény orientált felhasználásra mindig a gumi futófelületével megegyező szélességű felni az optimum, de a szélesebb felni keskenyebb gumi kombináció is jó. Ezt azért ajánlják kevésbé, mert a szélesebb felni általában nehezebb. Az én esetemben a 9 col szélesség adott volt, viszont ez a felni nagyon könnyűnek számít. A szerelt kerék a csavarokkal és kiegészítőkkel (már amelyiknél van). kb 3 kgval lett könyebb. A TSW felni a Michelin CUP2 gumikkal kb 21 kg volt, míg az Enkei a Hankook sliccekkel, a csavarokkal, nyomtávszélesítővel és tehermentesítővel alulról közelítette a 17 kgt. Megemelve is azonnal érezhető a különbség.
Van meg egy jelentős különbség. A Hankook slick 618 mm magas, míg a Michelin CUP2 634 mm volt újkorában. Gondolkodtam rajta, hogy emelnem kellene a hasmagasságon, amiatt kb 15 mm-t mert bizonytalan vagyok benne, hogy a Hungaroring rázókövein át tudok-e menni leérés nélkül szükség esetén.
A számolgatások fő témája az volt, hogy mennyire "lóg ki" a kerék a 25mm-es nyomtávszélesítőkkel. Erre az az eredmény jött ki, hogy pályanapon még elviselhető mértékben. A felni kb 20 mm-el van a karosszérián kívül, de mivel a gumi futófelülete kisebb, és befele hajlik, ezért a futófelület széle pontosan a sárvédő alatt van. Végül így még a féknyereg is elfér.
Kíváncsi leszek az én amatőr szintemen a kisebb rugózatlan tömeg és jóval nagyobb tapadás mennyit fog jelenteni.