Blog

>> Szervizwilzi // Alfa 156 Alfa Romeo 2.0 JTS // 2011-05-18

A mai napon végre elkészült a futómű javítás: Alsó - felső lengőkar csere, stabpálca csere, fékcsövek cseréje (Minden új és nem a gagyi változat). Futómű beállítva! Motordiagnosztika, az összes csatlakozó átvizsgálása ellenőrzése. Egyszóval most olyan az autó, mintha új lenne. A köv héten olaj csere, majd polírozás és teljes belső kárpit tisztítás. Köszi Szatyi Kartárs! Tényleg mindenkinek ajánlom!

 
>> Eseménycseko76 // Alfa 159 159 1.9 JTDm 16V SW // 2011-05-18

2011. 05. 16. -án megtörtént a kiszemelt áldozat megvétele. Előzőekben Whiteshark kolléga tulajdonát képezte.

78.200 km

 
>> EgyébG-Burt // Alfa 145 1.6 boxer "PIRI" // 2011-05-17

Mivel közeledik AlfaCity, és mára nem volt semmi dolgom ha már hajnali 8kor arra ébredtem, h besüt a nap az idióta fejemre, gondoltam, fölkelek és kicsit babrálok a ribancon:) Módszeresen, a belülről kifele munkamenetet követve kezdtem a kormány leszedésével és az alatta levő gyűrű cseréjével. Elég sok problémát megoldott ennek a vacak csörlős akárminek a cseréje, végre fel lehetett rendesen tenni a kormányt, nem ég a légzsák visszajelzője (már az agyamra ment a piros led a műszerfalon:) és végre a dudám is működik. Zárójelben azért megjegyezném, hogy ha szarul van fölrakva a kormány, (igen fel lehet tenni szarul is) akkor olyan érzésed van, mintha vmi tré lenne a kormányművel (imbolyog, kotyog, pontatlan a kormányzás. Ha nem a saját kocsimon tapasztalom, akkor el sem hiszem dolgok közé tartozik.) Végülis pikkpakk megvolt a dolog, de a vége egy majdnem teljes műszerfalszétszedés lett, zörgésmegszüntetés céljából. Na ebből lett minden, csak a zörgések maradtak. A kormányt meg jó szokásomhoz híven megint nem sikerült egyenesen felrakni. Csak még egy ricnit odébb és jó lesz (A f@szomat, azt...:D) A kormány témánál maradva, a Bazsa145-el korábban boltolt kormányban törött volt a duda kapcsolója, de az én régi kopott kormányomban viszont nem. Őszinte legyek, picit izzadtam, mire sikerült kiszedni a régi kormányból sértetlenül a kapcsolókat, de 10 perccel és pár cigivel később már a kezemben voltak a tökéletes gombok:D
Végre visszapattintottam a helyére a géptető nyitóját is, melyet egyik kedves ismerős még egy régi műszerfal összerakás alkalmával sikeresen kiugrasztott. Máig nem jövök rá, h hogy sikerült neki:D
Miután végeztem belül, elmentem ebédelni:D Ahogy leülök csöngetnek. Némi anyázás közben kimentem, haragom alább is hagyott, amit megláttam, h egy zöld transporter, hatalmas MPL felirattal áll a kapu előtt:) Megjöttek a rugóim. Némi királyi valuta átadása után már a kezemben is voltak. Igaz, h csak 2 centivel lesz lejjebb a segge, de az is valami...
Ebéd után folytattam dög orrával a napot. Leszedtem a balos sárvédőt is, kicsit igazítottam a doblemezen, mert akkora hézag volt a géptető és a sárvédő között, mint a grandkanyon. Travis Pastrana már tervezte bele az ejtőernyős ugrást:) Az egész homlokfalat is szétszedtem, a balos lámpám elég bután állt, most ez is ki lett igazítva. Egy szívfájdalmam, h az a rohadt hűtőrács sehogy nem akar állni rajta, kisebb döccenőkön egyből kipattan az alja a lámpa tüskéjéből. Ennyi baja mondjuk lehet, már nem izgat.
A lökibe végre visszakerültek a ködlámpák is, bal oldalt kellet egy csatit forrasztani, mert az még régen valamikor leszakadhatott. A duda is visszakerült a helyére, télen gondolt egyet és leesett. De azt is a legrosszabbkor természetesen. Kapott új csavarokat a régi töröttek helyett, most úgy áll mint Katiban:) és még szól is! (a fényözön mellett ezzel fogok élvezkedni:D)
Az nap megkoronázására beraktam hátra a rugókat. Nagyon nagy különbség nincs, de egy kicsit tényleg lejjebb került a segge. Pont elég ez, hátul /60as gumi van, eléggé kiemeli még ígyis.
Önindítót persze ma se cseréltem, de ami késik, az nem jön hamar, nemsokára az is ki lesz cserélve. (főleg, ha valahol végleg feladja a harcot, mondjuk annyira nem gáz:) A következő project mondjuk lehetne a klíma visszarakása, jön a nyár:D

>> EgyébALFI156 // Alfa 156 1.9m-jet // 2011-05-17

2011.05.17.A kocsiba 188.636km.van.2006-os évjárat 2007-es forgalombahelyezés.Piritu kocsija volt.Előélete itt látható.

>> EgyébSKrisz // Alfa 159 SW TI 2.0 JTDm 170 Bhp // 2011-05-17

Mai nap megérkezett a matrica rendszám és a hiányzó Giugaro logó az autóra. Ennek örömére fogtam a samponos vizet és a szivacsot nekiestem az autónak és gyönyörűen lemostam, legnagyobb örömömre :) Azt hittem a fekete autónál nincs roszabb választás kosz szempontjából. Rá kellett jönnöm, hogy bizony van. Ez pedig a fehér autó. minden egyes porszem meglátszik rajta és semmi kosz nem marad diszkréten rejtve. Egy szó mint száz a fehér autó igazi olasz vas. Törődést igényel, akár tetszik akár nem. Nekem tetszik :)))

 
>> EseményHoZee // Alfa 147 "Vadállatosított" EcoTS :) // 2011-05-15

Ugyan a 147-es naptárban egy hónappal korábban szerepelt a születésnapom, nem egyedüliként áll ez az eset. Barátnőm jóvoltából, amolyan "előrehozott szülinapi ajándékként" megkaptam Az Alfa Romeo Története című, elég vaskos könyvet. :) Június 3-ig talán még ki is olvasom, eszméletlen nagy élmény, a könyv pedig lenyűgöző... :)

 
>> EgyébALFI156 // Alfa 159 2.4 JTDM // 2011-05-17

2011.05.13. A kocsiba 70.300km.van.Ma eladtam a kocsit.Remélem jó gazdához került és hamarossan itt látjuk.

>> EgyébKn[.]xX // Alfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2010-12-31

(1231) az éves alfissimo adag képekben

>> SzervizG-Burt // Alfa 145 1.6 boxer "PIRI" // 2011-05-16

Picit elvagyok maradva a blogírással, de most pótolom a dolgot:) Az egész úgy kezdődött, h befizettem a biztosítást, majd kényelmesen autózgattam egy darabig. Amikor is enyhe koppanásra lettem figyelmes, ami jobbra kanyarodáskor jelentkezett, pár nap és némi távolság múlva recsegéssel jelezte a jobbos féltengely, h ő bizony itt föl fogja adni (kell nekem sokat mászkálni a kocsival b+, h kopjon?!...:D). Na bumm neki, féltengelyesek lettünk, nembaj, van tartalék, majd berakjuk. De mikor? Mivel időtényező terén enyhe hiányosságokkal küzdöttem, egyik este úgy döntöttem, h nekiállok, másnap is kell az autó alapon:). Persze meló után (9kor már hazajöttem...) állok neki, nehogymá reggel keljek 4kor:) 10kor sikerült nekiállni, másfél óra, hat szakadt gumikesztyű, két könyékig fekete kézzel később már kész is volt. Ha már szét volt szedve, egyúttal kicseréltem a fékbetéteket is, 3 mm kopóréteg volt a régieken. (egyébként tiszta "pazarlás" volt, máskor vasig sikerült lekoptatniXD (ez meg rossz vicc volt...:)) Na itt álltam meg egy 0órás cigire:D Nekiálltam még ezután kevés bontással vízpumpát cserélni, mert vminek elöl csapágyhangja volt. Persze Murphy él és virul, ő sem szokott korán lefeküdni, ezért természetesen a generátor volt csapágyas:) Beletrafáltál, Józsi, legalább fasza új a vízpumpád is:) (itt jegyezném meg, h a régi az ütközésnél kaphatott, mert elkezdett beállni de volt itthon, amit elbontottam, ahhoz adták:) Az egésznek a vége, egy elgedett hanjalikettes vigyor és egy túlélt másnap lett:D A generátor megmaradt holnapra:D
Ezen kívül szereztem még pár cuccot, ami beépítésre vár, a kormány alatt szar a fehér gyűrű (amiből kijön a légzsák és a duda kábele), köszi Sanyi146!!:D, az önindító "néha" vacakol, az is holnap cserélve lesz, meg ami még eszembe jut és idő lesz rá:)

>> AutóápolásCsöri // Alfa Spider / GTV Spider 2.0 TS // 2011-05-16

Végre sikerült időt szakítani a belső rendbetételére. Lényegében teljesen kipakoltuk az autó belsejét. Egyrészt a padlókárpit lett teljesen kipucolva, és az ülések is végre rendbe lettek téve. A vezető ülés bal combtámaszában már a szivacs kissé oszlásnak indult. Szerencsére lehetett külön rendelni, így új szivacsbetét került bele.
Ezen kívül pótoltuk a hiányzó patentokat, az ajtózárakat, és az ablakmozgató mechanikát is rendbe tettük.
A művelet végén kapott a sárga még egy új 2.0 T. SPARK feliratot, amivel az emblémacsere végéhez is értünk.

Közel 2 hónap kellett mire olyan lett a Spider mintha új lenne, és olyan amilyennek elképzeltük.