Blog
És még mindig csak viszi a pénzt a ribanc. A korábbi teljesítmény növelésből adódóan nagyobb gyorsításoknál megcsúszott a kuplung. De nem hisztizek, én akartam. Elindulásnál és váltáskor nagyon rázott és remegett az autó, kiderült, hogy a kettőstömegű miatt. Érdekes, mert leállításkor nem volt hangja. Szóval kuplung csere. Eddig mindig ki kellett venni a motort is ehhez a művelethez, de most egy másik, professzionálisabb szerelőhöz mentem, és itt kiderült, hogy nem kell kivenni a motort. Jól sikerült a művelet, az ár is barátibb volt, úgyhogy megtartom ezt a szerelőt. :-D
Természetesen futóművet is állíttattam mindezek után. ;-)
Költségeim:
- LUK kettőstömegű (ami Valeo, mert csak a doboz volt LUK) - 179.255 HUF
- kuplungtárcsa kevlározása, megerősítése + szerkezet megerősítése - 55.000 HUF
- Sachs kinyomó csapágy - 25.850 HUF
- első stab.szilentek - 7383 HUF
- kipuff. középdob tömítés - 617 HUF
- munkadíj - 180.000 HUF
- futómű állítás - 20.000 HUF
Vezérműszíj görgőkkel
Vízpumpa
Hosszbordás görgőkkel
Bordásszíj hajtókerék
Üzemanyagszűrő
Olajcsere
309220km
Mai nap eltettük pihenni Grande Famigliát. Kezdő kilométer 115500 záró 121754 így a megtett táv 6254 km. Kitakarítva , letakarítva téli ablakmosóval felöntve munka és jármű akkumlátor kivéve. Utazások száma 7 db helyek meglátogatása 17. Jó pihenést Bátyóval vigyázzatok egymásra.
A szezon elött átvizsgálásra került és megejtettük a kötelezőket. 115500 km , olaj+szűrő , üzemanyag szűrő , pollen szűrő , levegő szűrő és váltó olaj. Jelenleg hibátlan a szervíz szerint.
Ma délelött eljött az altató ideje. Aksi kivéve , ablakmosó kiengedve helyette egy pici télivel felöntve és átmosva, kerekek 4 b felfújva és az ülések alaposan bekenve bőrápolóval. Záró kilométer 204214 a kezdő 202456 volt így a megett táv a szezonban 1758 km ami az eddigi leg kevesebbnek mondható. Bátyó ahogy öregszik úgy kímélem. Jó pihit!
Ma Jartronic (Budavári Csaba) beszerelte az új 6,5"-os Uconnect rádiót, illetve bekerült egy utólagos Valeo tolatóradar is.
A rádióhoz kapott Carplay átalakító nem igazán győzött meg minket, így végül nem került beépítésre, ezért a tervekkel ellentétben a Carplay funkció nem lesz elérhető.
Illetve idő hiányában a kamera most nem lett rákötve a fejegységre, de ki lett építve egészen a csatlakozóig, így emiatt még később vissza kell mennem.
Költségek:
rádió: 60.000
kód letöltése a rádióhoz: 5.000
szálcsiszolt műszerfalbetét: 20.000
Valeo szett: 22.000
tolatókamera: 22.000
munkadíj: 60.000
Göngyölített vételár: 3.788.00 ft
Amíg a Giulietta szépül, addig se legyen magányos a kis 145-ös. Ideiglenesen lehoztam mellé az Ignis-t. Ő is "egyedi", állandó négykerék meghajtású japán (nem Esztergomban készült) Ignis, 1.3-as 16 szelepes motorral.
Nyár elején megnyomták a hátsó lökhárítómat: bepókhálósodott rajta a fényezés és valószínűleg meg is repedt. Több kavicsfelverődés és ajtórányitásból eredő sérülés is van az autón. Ezeknek a javítása, fényezése történik. A féknyergek is kapnak színt.
Mindezek után egy téli konzerváló waxolást is kap az autó.
A profi wellness kezelések Bányai's Garage műhelyben készülnek.
A tető oldalán lévő műanyag elemek lakkhibásak lettek, elkezdett peregni róla a lakkozás. Még nem annyira veszélyesen, de engem nagyon zavart. Az elemeket leszereltem és elvittem fényezőhöz.
A betétek Bányai's Garage műhelyben kapják vissza eredeti állapotukat.