Blog
Le lett cserélve az első pajzs kevlárcuccra,igy a szemöldökök után a fekete kevlárral még zoralabb lett a vas ábrázata:-}



Hétvégén megvolt az olajcsere, 5,5L Motul 300V Le Mans 20w-60. Eddig csak jó tapasztalatok, az idő eldönti majd :))
Most valahogyan hozzá akarok férni az ECU-hoz, nem ártana egy diagnosztika :))
Majd elfelejtetem bejegyezni, még a múlt héten cseréltem gyertyákat, nem vettem észre változást. Mondjuk még csak 10e Km volt az előzőekben. Tegnap pedig raktam bilincseket a vákum csövekre, először csak arra amelyik az üzemanyag nyomás szabályzójára megy majd az összesre ami a torokra csatlakozik, na itt azért már lehetett tapasztalni némi változást...



2010.06.26. Paksról hazafele (Rácalmásnál) apunál megállt a vas!!!! :S Hajnal 3 óra telefon stb....! Másnap tréler, haza (12.000.-)!!! Szétszedés és hopppp...., eltörött a feszítő!!! :S:S Elvileg más baja nincs!!!! folyt köv.







Felkerült a vasra amire már rég vágytam. Valójában ezeknek a gyors beszerzése a Milánóban tartott 100 éves születésnap adott okot. Ne menjünk már egy alap szériás darabbal alapon. :) Nem volt olcsó, de megérte. :) Több tuning nem is kell már. :)


A fennmaradt két zajforrásról végre kiderült, hogy melyiket mi adja. Fékezésnél a fékbetétek mozdulnak el, az pattan egyet egyet. Ez könnyen orvosolható hiba.
A csörgőszörgőskaristolós hangot pedig valamelyik szinkrongyűrű (vagy rugóslemez?) adja ki a váltóban. Első körben reméltük, hogy egy sűrűbb váltóolaj enyhíti, így kicseréltük az előírtnál egyel vastagabb olajra (Tutela ZC90) (ami nem ásványi olaj, így cserélni kell 15ezrenként). Ez nem segített sajnos, úgyhogy marad a váltó szétbontása.
Mivel a probléma nem akut, csak esztétikai hiba, ezért várakozásra intettek, egészen addig, amíg nem lesz napirenden a diffi csere.
Ráadásként tegnap este egy nyiszogó hangra lettem figyelmes. Először futóműre gondoltam, természetesen, de hazaérve megringatva az autót nem szólalt meg semmi, csak mikor becsaptam az ajtót..Gyanítom ez valami apróság, amit még talán én is tudok orvosolni :)
Hát, őszintén, nem tudom, hogy ha tartom magam az eredeti tervhez és valami régebbi örömautót veszek, akkor azzal mikor értem volna el oda, hogy önfeledten élvezzem. Valószínű egy teljes szétszerelés és összerakás után. Ahhoz képest, hogy egy teljesen jó állapotú kocsit vettem, már egy másik autó árát beletoltam a szervizébe, és mindig van valami apróság ami felüti a fejét és nem hagy nyugodni. Ha így folytatja, eléri hogy a téli szünetben ízeire szedetem szét és újra összerakatom. Max nem veszek ajándékot senkinek :)
Sikeresen beletolattak a parkoló autóba. Úgy tűnik, hogy a bal első sárvédőn és a rajta levő indexen kívül nem sérült más. Nyaralás előtt éppen jókor jött. Becsületére legyen mondva a hölgynek, hogy nem lépett le.
Egy ideje észrevettem, hogy ha nagyon meleg van, és viszonylag sokáig araszolgatok a városban, akkor a váltókar elkezd szorulni, nem ugrik vissza az alapállapotba, üresbe. Ma elvittem szervizbe, megnézték, a perselyt bezsírozták, a bovdeneket is, volt próbamenet, járatták, meleg is volt, és érdekes módon nem produkálta a hibát. Elhoztam, irány a város, meg a dugó, és lám, elkezdett szorulni megint.
A váltó tökéletes állapotban van, ahogy a kuplung is, a bovdenek is, a persely is... rejtély
Km: 181111
Kb. 15 e km után cseréltettem újra olajat a vasban. A korábbi gyári ajánlás megváltozott, 5W-40 helyett most már az alacsony koromtartalmú 5W-30 Selenia WR Pure Energyt rakták bele. A DPF-em eddig sem tömődött el az elmúlt 25 ezer km alatt, amióta megvettem az autót, igaz 98%-ban közúton és autópályán használom.